Hjorthonssalt --> bikarbonat?

VLMF

Trådstartare
Går det att ersätta så? Samma mängd eller ökat/minskat? Det är till småkakor det gärller! :)
 
Sv: Hjorthonssalt --> bikarbonat?

Enligt de uppgifter jag hittat kan både hjorthornssalt och bikarbonat ersättas med dubbla mängden bakpulver, så antar att det bara är att ta lika mycket bikarbonat som det skulle vara hjorthornssalt?
 
Sv: Hjorthonssalt --> bikarbonat?

Tack så mycket! Jag får helt enkelt provbaka :)
 
Sv: Hjorthonssalt --> bikarbonat?

Lånar den här tråden och frågar då om bakpulver går att ersätta med bikarbonat i mjuka kakor ;) Jag vill baka muffins men har inte bakpulver så det räcker, kan jag ta bikarbonat? Någon som vet? :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: tornblomma
·
Anläggning När jag söker information om att vårda hagar så står det alltid om att rotera mellan hagar för att minska slitage. Men finns det någon...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Blyger
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 599
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp