HockeytrÄden

Imponerad av damernas stÀllningstagande, jag hoppas verkligen att det hÀr leder till nÄgot bra!
SĂ„ tröttsamt med upprepandet frĂ„n förbundet om att ”vi gör minsann ingen skillnad, betalar varken herrar eller damer”. Lika och bra nĂ€r en av herrarna i landslaget kan ha en lön frĂ„n klubben en bra bit över vad hela damlaget tjĂ€nar tillsammans i klubblön. En lön herren i frĂ„ga dessutom behĂ„ller över landslagssamling vad jag förstĂ„tt. Medan en av damerna med okvalificerat deltidsjobb pĂ„ skola eller inom personlig assistent förvĂ€ntas ta obetald semester.
Hur tÀnker du dig att det ska lösas? Att lönerna skiljer sig mellan herrspelare och damspelare Àr inte konstigare Àn att lönerna skiljer sig mellan SHL och div 7.
 
Hur tÀnker du dig att det ska lösas? Att lönerna skiljer sig mellan herrspelare och damspelare Àr inte konstigare Àn att lönerna skiljer sig mellan SHL och div 7.
Varför blir jag inte förvÄnad att just det hÀr Àr frÄgan som förÀrar hockeytrÄden med din nÀrvaro?
Jag tycker ersÀttning för förlorad arbetsinkomst vore rimligt sÄ att spelarna i ett senior landslag med hockeyförbundet i ryggen inte ska gÄ back ekonomiskt för att representera sig land. Det pratas gÀrna i media om att utveckla damhockeyn men hur det praktiskt ska göras verkar vara en mycket oklar frÄga. Varför du jÀmför med nÄgon pÄhittad icke-existerande division förstÄr jag faktiskt inte, om inte syftet var att visa pÄ precis hur vÀrdelösa du tycker att damerna Àr. Mer Àr sÄ kommer jag inte ge mig in i diskussion i den hÀr frÄgan med mÀnnens beskyddare nr 1 hÀr pÄ buke.
 
Varför blir jag inte förvÄnad att just det hÀr Àr frÄgan som förÀrar hockeytrÄden med din nÀrvaro?
Jag tycker ersÀttning för förlorad arbetsinkomst vore rimligt sÄ att spelarna i ett senior landslag med hockeyförbundet i ryggen inte ska gÄ back ekonomiskt för att representera sig land. Det pratas gÀrna i media om att utveckla damhockeyn men hur det praktiskt ska göras verkar vara en mycket oklar frÄga. Varför du jÀmför med nÄgon pÄhittad icke-existerande division förstÄr jag faktiskt inte, om inte syftet var att visa pÄ precis hur vÀrdelösa du tycker att damerna Àr. Mer Àr sÄ kommer jag inte ge mig in i diskussion i den hÀr frÄgan med mÀnnens beskyddare nr 1 hÀr pÄ buke.
Ingen landslagspelare fÄr ersÀttning frÄpn hockeyförbundet för förlorad arbetsinkomst under landslagssammankomster varken sig manlig eller kvinnlig. Sedan hÀromÄret nÄgon gÄng sÄ anvÀnder SDHL samma avtal som SHL gör för sina spelare (dvs ska slÀppas till landslaget med bibehÄllen ersÀttning), skillnaden Àr att man inte har samma löner frÄn klubbarna men det Àr ju nÄgot man sjÀlv vÀljer om man skriver pÄ kontraktet eller inte med lönevillkoren som dÄ gÀller.
 
Putt - knuff - lyfta upp trÄd!

Äntligen - sĂ€songen börjar! Ett pĂ€rlband av matcher ligger framför oss och Ă€nnu Ă€r allt möjligt! Det positiva tĂ€nkandet har aldrig varit positivare! FramgĂ„ngens vĂ€g följer i Zambonins spĂ„r, och om bara nĂ„gra timmar skrinnar lagen ut, följandes denna vĂ€g, i den sĂ„ kallade Catena Arena. Det Ă€r nu det gĂ€ller att njuta maximalt. (Om nĂ„gra timmar kan en förtida kval- och degraderingsĂ„ngest redan ha börjat lĂ€gga ut smĂ„ otĂ€cka sandkorn pĂ„ den annars sĂ„ blankpolerade isen.)
 
Putt - knuff - lyfta upp trÄd!

Äntligen - sĂ€songen börjar! Ett pĂ€rlband av matcher ligger framför oss och Ă€nnu Ă€r allt möjligt! Det positiva tĂ€nkandet har aldrig varit positivare! FramgĂ„ngens vĂ€g följer i Zambonins spĂ„r, och om bara nĂ„gra timmar skrinnar lagen ut, följandes denna vĂ€g, i den sĂ„ kallade Catena Arena. Det Ă€r nu det gĂ€ller att njuta maximalt. (Om nĂ„gra timmar kan en förtida kval- och degraderingsĂ„ngest redan ha börjat lĂ€gga ut smĂ„ otĂ€cka sandkorn pĂ„ den annars sĂ„ blankpolerade isen.)
EfterlÀngtat! :D KÀnns som att det kan bli en bra sÀsong i Är.
 
Kul att HockeytrÄden nu Àr relevant igen. Ska bli intressant att se vad Sharks kan göra, liksom Elias Petterson i Vancouver. TyvÀrr hÄller mina Wings pÄ att Äteruppbygga sÄ det blir ingen rolig sÀsong för dem. SÄ man fÄr vÀl heja lite extra pÄ Buffalo istÀllet. Deras fans förtjÀnar verkligen lite framgÄng.
Stars sĂ€ger jag bara đŸ‘ŒđŸ» Och ja! Det gör de verkligen! Jag ska se dem i Globen i November, ska bli grymt kul!
 
Putt - knuff - lyfta upp trÄd!

Äntligen - sĂ€songen börjar! Ett pĂ€rlband av matcher ligger framför oss och Ă€nnu Ă€r allt möjligt! Det positiva tĂ€nkandet har aldrig varit positivare! FramgĂ„ngens vĂ€g följer i Zambonins spĂ„r, och om bara nĂ„gra timmar skrinnar lagen ut, följandes denna vĂ€g, i den sĂ„ kallade Catena Arena. Det Ă€r nu det gĂ€ller att njuta maximalt. (Om nĂ„gra timmar kan en förtida kval- och degraderingsĂ„ngest redan ha börjat lĂ€gga ut smĂ„ otĂ€cka sandkorn pĂ„ den annars sĂ„ blankpolerade isen.)
Är sĂ„ taggad! Leksand Ă€r tillbaka! :love: :love: :love: :love:
 
Sveriges i sÀrklass bÀsta lag har inte presterat nÄt vidare i uppladdningen. FÄr hoppas att det funkar bÀttre nÀr det blir poÀngjakt.
 
Putt - knuff - lyfta upp trÄd!

Äntligen - sĂ€songen börjar! Ett pĂ€rlband av matcher ligger framför oss och Ă€nnu Ă€r allt möjligt! Det positiva tĂ€nkandet har aldrig varit positivare! FramgĂ„ngens vĂ€g följer i Zambonins spĂ„r, och om bara nĂ„gra timmar skrinnar lagen ut, följandes denna vĂ€g, i den sĂ„ kallade Catena Arena. Det Ă€r nu det gĂ€ller att njuta maximalt. (Om nĂ„gra timmar kan en förtida kval- och degraderingsĂ„ngest redan ha börjat lĂ€gga ut smĂ„ otĂ€cka sandkorn pĂ„ den annars sĂ„ blankpolerade isen.)

Vi Àr nederlagstippade i vanlig ordning :D men jag tror pÄ slutspel. Idag har massor med bussar fulla med rödvita fans rullat mot Karlstad och förhoppningsvis kan vi tvÄla till kaffefjantarna ikvÀll. :banana:
 
Senast Àndrad:
Putt - knuff - lyfta upp trÄd!

Äntligen - sĂ€songen börjar! Ett pĂ€rlband av matcher ligger framför oss och Ă€nnu Ă€r allt möjligt! Det positiva tĂ€nkandet har aldrig varit positivare! FramgĂ„ngens vĂ€g följer i Zambonins spĂ„r, och om bara nĂ„gra timmar skrinnar lagen ut, följandes denna vĂ€g, i den sĂ„ kallade Catena Arena. Det Ă€r nu det gĂ€ller att njuta maximalt. (Om nĂ„gra timmar kan en förtida kval- och degraderingsĂ„ngest redan ha börjat lĂ€gga ut smĂ„ otĂ€cka sandkorn pĂ„ den annars sĂ„ blankpolerade isen.)

Rögle Ă€r gödslat med talanger som passerat HV-utbildningen; de har ett intressant lagbygge i Ă„r som kan rĂ€cka lĂ€ngre Ă€n skĂ„ningarna Ă€r vana vid. Hansson, Bengtsson, Andersson och Brithen (den sistnĂ€mnde Ă€r solklart ingen Ängelholmare i sin hockeysjĂ€l :-))

Men det rÀcker förhoppningsvis inte sÄ lÄngt just ikvÀll nÀr de fÄtt pÄ sig fel tröjfÀrger...

LÄt bÀsta laget frÄn SmÄland vinna premiÀren!
 
Vi Àr nederlagstippade i vanlig ordning :D men jag tror pÄ slutspel. Idag har massor med bussar fulla med rödvita fans rullat mot Karlstad och förhoppningsvis kan vi tvÄla till kaffefjantarna ikvÀll. :banana:
Ni kan ju försöka. 😘

NÀ, helt Àrligt tror jag att det kan bli en lite trög start för FÀrjestad i Är, precis som förra sÀsongen. SÄ jag har inte jÀttehöga förvÀntningar pÄ de första matcherna, men tror att det kan gÄ riktigt bra totalt sett.
 
Ni kan ju försöka. 😘

NÀ, helt Àrligt tror jag att det kan bli en lite trög start för FÀrjestad i Är, precis som förra sÀsongen. SÄ jag har inte jÀttehöga förvÀntningar pÄ de första matcherna, men tror att det kan gÄ riktigt bra totalt sett.

Vi har gjort det förr. :D

Det gĂ„r vĂ€l alltid bra, emellanĂ„t jĂ€vligt bra, för FBK till slut. Örebro lĂ€r nog fĂ„ kĂ€mpa pĂ„ slutet, i vanlig ordning. LuleĂ„, som Ă€r mitt andra lag (inte andralag), gĂ„r det ju ocksĂ„ alltid bra för men sedan har de en förmĂ„ga att vara sĂ€mst nĂ€r det gĂ€ller. :meh:
 
Vi har gjort det förr. :D

Det gĂ„r vĂ€l alltid bra, emellanĂ„t jĂ€vligt bra, för FBK till slut. Örebro lĂ€r nog fĂ„ kĂ€mpa pĂ„ slutet, i vanlig ordning. LuleĂ„, som Ă€r mitt andra lag (inte andralag), gĂ„r det ju ocksĂ„ alltid bra för men sedan har de en förmĂ„ga att vara sĂ€mst nĂ€r det gĂ€ller. :meh:
Ja, det gör ju det. :D Och pÄ pappret ser ju laget ut att vara pÄ minst samma nivÄ som förra Äret, sÄ jag Àr inte direkt orolig oavsett start. De har ju en tendens till att behöva "vÀrma upp" lite.

Ja, LuleÄ förvÄnade lite i senaste slutspelet, mÄste jag sÀga. Men det var de ju inte ensamma om, resultatet var ju minst sagt otippat, pÄ flera hÄll...
 
SÀsongen började bra! Kunde inte vara pÄ plats men fick istÀllet njuta av att SVT sÀnde matchen :up:
Hoppas premiÀr nr 2 gÄr lika fint ikvÀll!
 
BrynÀs!! :banana: Àr inte direkt hockeyintresserad men hejar pÄ BrynÀs av nÄn slags oförklarlig lokalpatriotism och pÄ SkellefteÄ av födsel och ohejdad vana. :p
 
Som en blixt frÄn klar himmel kÀnde jag nu att det kanske Àr dags att börja följa hockey! Har alltid avskytt sporten pÄ ren princip dÄ jag Àr frÄn leksand :angel: och ALLA dÀr lever för hockeyn.. sen flyttade jag till SkÄne och mÄste ha hittat den enda skÄnska familjen som Àr inbitna leksingar - vad Àr oddsen?

och nu upptÀckte jag att det Àr match mot Malmö. Som börjar strax.
Det mÄste nÀstan vara ödet.
#leksningtillsjagdör?
 
Som en blixt frÄn klar himmel kÀnde jag nu att det kanske Àr dags att börja följa hockey! Har alltid avskytt sporten pÄ ren princip dÄ jag Àr frÄn leksand :angel: och ALLA dÀr lever för hockeyn.. sen flyttade jag till SkÄne och mÄste ha hittat den enda skÄnska familjen som Àr inbitna leksingar - vad Àr oddsen?

och nu upptÀckte jag att det Àr match mot Malmö. Som börjar strax.
Det mÄste nÀstan vara ödet.
#leksningtillsjagdör?
Leksand har flest fans i Sverige det Àr det lag med utomstÄende fans av alla lag sÄ helt otippat Àr det inte :D
 

Liknande trÄdar

Kultur MÄste vara fler Àn jag pÄ Buke som tittar pÄ skrÀp-TV! :D Vad kollar ni pÄ nu, nÄgra tankar om sÀsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 097
Senast: Fiorano
·
  • LĂ„st
Skola & Jobb Jag Àr inte vÀlkommen tillbaka till jobbet jag haft i tvÄ sÀsonger nu. Jobbet börjar nÀsta vecka och jag Àr inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 739
Senast: Gunnar
·
TrÀdgÄrd & VÀxter SÄhÀr ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var sÄ fin, med klematis, tvÄ klÀtterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... Àr nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny sĂ€song, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby pĂ„ hemmaplan, spĂ€nnande fastĂ€n jag inte Ă€r...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: LadySara
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp