Hockeytråden

Gaaaah! Nu kommer finska fans vara så odrägliga på hockeyforumet jag hänger på. Helt outhärdliga är de. :rage:
 
Imponerad av damernas ställningstagande, jag hoppas verkligen att det här leder till något bra!
Så tröttsamt med upprepandet från förbundet om att ”vi gör minsann ingen skillnad, betalar varken herrar eller damer”. Lika och bra när en av herrarna i landslaget kan ha en lön från klubben en bra bit över vad hela damlaget tjänar tillsammans i klubblön. En lön herren i fråga dessutom behåller över landslagssamling vad jag förstått. Medan en av damerna med okvalificerat deltidsjobb på skola eller inom personlig assistent förväntas ta obetald semester.
 
Vad härligt att den här tråden kom upp i flödet igen, och påminde om att nu är det bara en månad till säsongspremiär - och som vanligt så här års är optimismen maxad! Blev tvungen att klicka mig in på schemat och hajar ännu till över "Catena Arena" i stället för det invanda Lindab Arena. Men det går nog över.
 
Vad härligt att den här tråden kom upp i flödet igen, och påminde om att nu är det bara en månad till säsongspremiär - och som vanligt så här års är optimismen maxad! Blev tvungen att klicka mig in på schemat och hajar ännu till över "Catena Arena" i stället för det invanda Lindab Arena. Men det går nog över.
Kallar fortfarande hemmahallen för det den "alltid" hetat...och som protest mot namnbytet och detaljer kring det, som jag anser inte gick riktigt rätt till.
 
Jag är faktiskt riktigt pepp inför kommande säsong, MEN jag hoppas att laget kan hålla ihop sig trots alla förväntningar som drar i laget. Jag hoppas på en säsong med riktigt kul och bra hockey.
 
Kul att Hockeytråden nu är relevant igen. Ska bli intressant att se vad Sharks kan göra, liksom Elias Petterson i Vancouver. Tyvärr håller mina Wings på att återuppbygga så det blir ingen rolig säsong för dem. Så man får väl heja lite extra på Buffalo istället. Deras fans förtjänar verkligen lite framgång.
 
Tittade nyss på andra träningsmatchens första period på TV. Halvbedrövligt, sådär som försäsongsmatcher brukar vara. Dessutom förlorade de första matchen mot Frölunda - på övertid.

(MIF - HV , 1-0 efter första perioden)
 
Vad härligt att den här tråden kom upp i flödet igen, och påminde om att nu är det bara en månad till säsongspremiär - och som vanligt så här års är optimismen maxad! Blev tvungen att klicka mig in på schemat och hajar ännu till över "Catena Arena" i stället för det invanda Lindab Arena. Men det går nog över.

Jag säger fortfarande "Delfinen" om Lule Hockeys arena. Den bytte namn för 17 år sedan. :p
 
Jo, de där klassiska namnen är ju liksom de "rätta", resten är bara tillfälliga sponsornycker. Här hade vi inte mer fantasi än att kalla bygget för "Ängelholms ishall" fram till 2008 - och det ÄR ju fortfarande Ängelholms ishall, så jag tycker man kan tillåta sig att hålla kvar vid det.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 055
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 655
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp