Hockeytråden

Äsch. Slut på säsongen, men värdiga och snäppet mer kompletta motståndare vann. Släpper man in fler mål i powerplay än man gör så går det inte att kompensera genom att spela bra 5-mot-5. Inte fullt ut.

Men jag tror FBK:s högst betalda måste vakna lite - motståndet blir inte lättare i semin.

Det positiva är att all tid kan ägnas åt andra mer produktiva saker än att bita på naglarna och leva mellan hopp och förtvivlan. (Tittar nästan aldrig nåt på matcher med bara andra lag inblandade.)
Riktigt kul match igår, om än nervös! Även om Färjestad igår var det generellt bättre laget så kunde det ju slutat hur som helst...

Så JA de behöver vakna! Ganska många, dessutom, även om det började synas lite mer bättre spel igår så är de ju långt ifrån nivån de hade i slutet av serien. Vore ju väldigt trevligt om de hittar tillbaka dit till lördag, så jag kan fortsätta gå till jobbet. :cautious:

Men ja, alltid lika kul mot HV, och nu ser vi fram emot en minst lika spännande semifinalserie mot Djurgården!
 
Jobbar borta tre dagar varannan vecka. Glädjen när jag insåg att hotellet, som jag vanligtvis inte bor på, visade hockeyn! Frågade om dom planerade att visa morgondagen också, och det skulle dom om efterfrågan fanns. Jag informerade snabbt om att det gör den. Var lite gött att se dagens match med ett glas vin i handen och inte behöva må fysiskt dåligt. Betydligt bättre än gårdagen...🙄
 
Happ, möttes av gullig servitör direkt jag klev in i baren, tv kaputt, ingen hockey. Lika bra enligt sambon som hävdar att jag inte bör se slutspelashockey bland folk. Får inte kanalen på rummet heller så nu är stora frågan om hjärtat tål en kväll med Radiosporten eller om det blir tvångsmässigt uppdaterande av SHL :nailbiting:
 
Haha, jag brukar köra en kombination av allt som jag kan komma över: lyssna på Radiosporten, hålla koll på alla samtidiga matcher på stats.swehockey.se OCH följa HD.ses referat varvat med inslag av glada/arga tillrop från allmänheten. Ibland även Högrasitt på Facebook och Hockeysnacks forum.

Dvs detta så länge Rögles säsong pågår, nu är jag helt laidback och kollar på Trädgårdstider på Svt alldeles obrydd om resten av slutspelet. :)

Men mina Facebookminnen påminner i princip dagligen om att den här tiden på året har brukat vara ett pendlande mellan euforisk himmel (avancemang/klara kvalet) och mörkaste hockeyhelvete (degradering), till skillnad från det ljuvliga 2019 som utmärker sig med ett stoiskt lugn och total sinnesfrid, genom både slutet av mars och början av april. Lycka till, @Vassi ! Och passa på och njut lite - det finns sådana som lider mer i Hockeysverige...
 
27919
 
Happ, möttes av gullig servitör direkt jag klev in i baren, tv kaputt, ingen hockey. Lika bra enligt sambon som hävdar att jag inte bör se slutspelashockey bland folk. Får inte kanalen på rummet heller så nu är stora frågan om hjärtat tål en kväll med Radiosporten eller om det blir tvångsmässigt uppdaterande av SHL :nailbiting:
Åh, lider med dig! Å andra sidan kan det vara en fördel för blodtrycket att inte se matchen också. :p
 
Åh, lider med dig! Å andra sidan kan det vara en fördel för blodtrycket att inte se matchen också. :p
Det var nog tyvärr det, ikväll igen.

@Lillgrådis jag vet men det är lite svårt att njuta just precis nu bara. Det är ju inte så att vi är bortskämda med resultet, även om det brukar gå bättre än för Rögle ;) Men det gick fort att vänja sig :angel:
 
Sådär ja, nu spelar de ju hockey igen. 8-2 och mina djurgårdskollegor som var så himla sociala och kaxiga i fredags har lyst med sin frånvaro hela kvällen... Obegripligt. :D
 
Tråkig match. Den var liksom slut innan jag hann börja titta. Det svänger mer i den här matchserien, mot HV var det samma strid om vinsten in till slutsignalen i nästan varenda match.
 
Tråkig match. Den var liksom slut innan jag hann börja titta. Det svänger mer i den här matchserien, mot HV var det samma strid om vinsten in till slutsignalen i nästan varenda match.
Minst sagt, antalet matcher där båda lagen varit bra i den här semin är lätträknade... Men man kan ju inte påstå att resultaten är förutsägbara i alla fall. 🙈 Hoppas de kan hålla samma nivå på tisdag!
 
Suck. Jag vill inte ens veta vad Tre Kronor har för sig. Typiskt alla sturska journalister som inte ser någon skillnad på Österrike och Ryssland. Med det sagt. Hur usla var de idag?
 
Suck. Jag vill inte ens veta vad Tre Kronor har för sig. Typiskt alla sturska journalister som inte ser någon skillnad på Österrike och Ryssland. Med det sagt. Hur usla var de idag?
Första perioden var de ju riktigt bra, det var andra som var total katastrof... Fattar inte att det inte togs nån time out?
 
Ja, jag ser ju skillnad på Österrike och Ryssland, och tycker nog mer att Ryssland är löjligt bra, än att Sverige är usla.
Och så här bra skulle Ryssarna kunna vara varje år, om de valde att spela hockey som ett lagspel.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 055
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 650
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp