Bukefalos 28 år!

Högerhänta - hur gör ni?

Sv: Högerhänta - hur gör ni?

Med vilken hand skalar ni en mandarin?
Med vilken hand skalar ni räkor?
I vilken hand har ni korten då ni spelar kort?
Om ni dricker kaffe och äter macka - hur gör ni då?
I vilken hand har ni mobilen då ni pratar?

Skalar med vänster hand och håller i med höger.Samma med korten tror jag, håller i dem med höger.
Sitter i detta nu med en bulle i höger hand och kaffet i vänster.
Har mobilen i höger när jag pratar, i vänster när jag skriver på den med höger.

mvh ambidexter
 
Sv: Högerhänta - hur gör ni?

Med vilken hand skalar ni en mandarin? Håller med vänster, skalar med höger
Med vilken hand skalar ni räkor? Äter inte räkor, men antagligen hålla med vänster skala med höger
I vilken hand har ni korten då ni spelar kort? Varierar beroende på antal kort
Om ni dricker kaffe och äter macka - hur gör ni då? Ska jag hålla i båda samtidigt så kaffe till höger för det är mindre skvimprisk, annars spelar det ingen roll
I vilken hand har ni mobilen då ni pratar? Börjar med höger eftersom jag svarar med höger hand. Pratar jag bara i telefon så höger, annars vänster så jag kan använda högern till annat

Tillägg, äter mat gör jag med vänster hand samtidigt som jag använder datorn med höger
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 815
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 511
Senast: hundtant
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
663
Senast: Ramona
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
344
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp