Bukefalos 28 år!

Hönan eller ägget - hund och jobb

Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Jag skaffade hunden först (gick då i skolan och bodde hemma) vilket kanske inte är det smartaste.
Har ett vanligt mån-fre jobb som egentligen inte passar sig för att ha hund men vill man så kan man.

Jag tycker det är viktigt att kompromissa. Det är viktigt att både trivas med sitt jobb och sin fritid (=hund).
 
Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Jobbet. Har alltid haft jobb där jag kunnat ha med hunden, det var väldigt viktigt innan jag bestämde mig för att skaffa hund.
 
Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Vilket kom först - hunden eller jobbet? Valde du den hund du har för att passa ihop med jobbet och resten av livet? Eller har du valt jobb utifrån att det ska funka för din hund?

Jag fick min hund när jag var 7 år så hunden kom definitivt före jobb ;)

Jag har valt en kombination av jobb och studier för att passa hunden, men det är en ganska "bra" hund på så sätt att hon inte har problem med att vara ensam några (få!!!) timmar/dag och skulle jag ha möjlighet att ha med henne på jobbet skulle hon vara en väldigt bra kontorshund :) (tyvärr går det ju inte när man jobbar på förskola - fast barnen skulle nog gilla henne :D )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 489
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 410
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp