Hööks svarta termotäcke...

pinky

Trådstartare
Nån mer än jag som köpt det (svart stalltäcke för 649:-) och tycker att det "fladdrar" kring bog och lår? Det verkar inte vara så bra fomsytt, om man säger så...

Är det min häst det är fel på eller har nån annan råkat ut för samma sak? :confused:
 
jo, jag har ett sånt tilll min häst också. och jag har samma åsikt som dig om det. Men har inte reflekterat så mkt över det då de flesta täcken hänger löst kring bogarna på min häst..
Men jag tycker det verkar vara stort i storleken. jag har 135 på mitt, och om jag "tar bort" halvhalsen, så är det ändå 2-3dm längre än andra 135cm täcken.. :confused:
Men förutom detta så är jagmycket nöjd med täcket! Lajen har haft det nu hela vintern, och inte en skråma *ta i trä* även fast han brukar strimla stalltäcken.... :(
 
Jo, TM-täckena är väldigt stora i storlekarna...

Har ett Superfit Rain också, 135 cm, sitter som ett tält!!
Därför köpte jag 125 på detta täcke. Passar mycket bra, förutom att det bildas "volanger" vid alla 4 benen... :confused:
 
En häst i stallet har det, du menar det som går upp lite på halsen?
Tycker inte att passformen är så bra på det...
 
Ja, det går upp lite på halsen. :)

Det är fler som har problem alltså... :smirk:

På bilderna av täcket måste de ha nålat ihop det så att det sitter snyggt... :mad:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
814
Senast: Linda_A
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 962
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 831
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp