Bukefalos 28 år!

Höpriser!

MiniLi

Trådstartare
Vad har ni betalat för hö i år?
Skriv gärna även vart ni bor och vad det är för kvalitet och värden :)
 
Sv: Höpriser!

Örebro/Glanshammar: 2,25 kr/kg hemlevererat och hjälp med uppläggning på skullen. Riktigt fräscht och mycket god hygienisk kvalitet. Värden bra för ridhästar minns tyvärr inte exakt men ca 7,5 MJ och 40 smrp. Lätt att komplettera med lite lucern iaf.
 
Sv: Höpriser!

1,90/kg hemlevererat/Norra Hälsingland. Två olika partier av småbal-utan analys (skall skicka själv men har inte hunnit med pga en nackoperation). Båda partierna ser fina ut, luktar gott och hästarna äter med god aptit så jag hoppas på att värdena ser bra ut också. Det ena är av lite finare strån och det andra lite grövre.
Jag får återkomma med värdena när analysen kommit :)
 
Sv: Höpriser!

Halland.

Jag köper nog det dyrast höet jag någonsin köpt, men det är mest till min 09 så det går inte så mycket, de andra får hösilage för 1.25-1.50 inkl moms har inte exakt pris ännu. Höet kostar 2,20 plus moms. Men det är bra värde för unghästar, runt 8,5 mj och runt 65 i smrp. Han som jag brukar köpa hö av hade nämligen sämre värden i år och jag tycker ett föl ska ha bra hö.
 
Sv: Höpriser!

Köper nästan bara ensilage (bra värden, 60 öre/kg), men har köpt lite hö för 90 öre/kg, pisskvalité men troligen bra värden - därav ingen fortsättning m det.
 
Sv: Höpriser!

Skåne. Betalar 3 kr/kg för ett hö som är superfint (tas in löst, skulltorkas och pressas i småbal på beställning). Hämtar själv. Tyvärr är årets värden inte så bra - proteinet är lågt - men i princip "alla" här omkring råkade ut för detta.
 
Sv: Höpriser!

Har köpt en del 200 kilos rundbalar innan i höst. Ej analys. Känns som ett medelhö med godtagbar hygienisk kvalitet.

Hämtar själv en bal i taget på gård ett par km från där jag bor. Lantbrukaren lastar balen med sin traktor så det är minimalt jobb för mig.

Betalar 300:- för en bal dvs 1,50/kilo.

Hö från mellanskåne.

/KT
 

Liknande trådar

Anläggning Någon som använt? Vet att de hade taskig kvalitet på fjädern för några år sedan men hur är det nu? Värt att köpa eller inte?
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 121
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Bee
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp