Hörreni era semmelmarodörer. Sluta genast upp med att äta semlor!

Jag får väl lägga in bilden på mina alster här också. Det är för tidigt, jag vet men jag behövde inviga min nya matberedare :D

Mina första egengjorda semlor:
16110792_1123924217724557_900581709131546624_n.jpg

Inte vackra men goda. Särbon åt två direkt och fick fyra st med sig när han åkte på jobb (det är minisemlor) och de gick åt :up: fast han var lite generös och sparade en till kollegan :D

De är givetvis klassiska fyllda med mandelmassa blandad med inkråm och lite mjölk.
 
Jag är allergisk mot mandel och brukar mosa inkråm med socker och lite vispad grädde. Min sambo hävdar att han inte känner någon skillnad, men jag tror att han ljuger för att vara snäll. Därför tänkte jag testa att göra falsk mandelmassa på pumpakärnor i år. Någon som har testat det? :)
 
Jag får väl lägga in bilden på mina alster här också. Det är för tidigt, jag vet men jag behövde inviga min nya matberedare :D

Mina första egengjorda semlor:
16110792_1123924217724557_900581709131546624_n.jpg

Inte vackra men goda. Särbon åt två direkt och fick fyra st med sig när han åkte på jobb (det är minisemlor) och de gick åt :up: fast han var lite generös och sparade en till kollegan :D

De är givetvis klassiska fyllda med mandelmassa blandad med inkråm och lite mjölk.

Så fina, jag gjorde också vetedeg i helgen och det blev ett par släta bullar som sedan förvandlades till semlor också. Men de var inte alls så estetiska som dina, fast jag har ju ingen matberedare förstås ;)
 
Jag tycker semlor är otäcka inifrån och ut. Torrt bröd, sliskig mandelmassa och oftast sötad grädde.
På jobbet har jag gjort petitchouxsemlor - med en liten klick hallonsyltsgrädde och liiiite mandelmassa för den som gillar det. Inte sliskigt och bara en mumsbit.
 
Jag är allergisk mot mandel och brukar mosa inkråm med socker och lite vispad grädde. Min sambo hävdar att han inte känner någon skillnad, men jag tror att han ljuger för att vara snäll. Därför tänkte jag testa att göra falsk mandelmassa på pumpakärnor i år. Någon som har testat det? :)
Nej, men billigare mandelmassa brukar ha en stor andel aprikoskärnor?
 
Alltså, den här tråden är ju bara så sjukt taskig mot en som kör dukan (d.v.s inte äter kolhydrater och knappt något fett heller) :arghh::arghh::arghh::(
 

Liknande trådar

Samhälle Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
4 894
Senast: Mineur
·
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 326
Senast: Laslaw
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
Svar
9
· Visningar
399
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp