Höstföräldrar 2015 #4

Här går inskolningen katastrof. Världens separationsångest och personal som inte har någon plan. Vi tänkte byta inskolningsförälder få se om det funkar bättre.
 
Här går inskolningen katastrof. Världens separationsångest och personal som inte har någon plan. Vi tänkte byta inskolningsförälder få se om det funkar bättre.
Lider med dig/er. Vår inskolning går sådär, men personalen har iaf en plan och lyssnar in dottern bra. Separationsångest deluxe har vi också fått en släng av lagom till inskolningen (började veckan innan *suck*).
 
Här går inskolningen katastrof. Världens separationsångest och personal som inte har någon plan. Vi tänkte byta inskolningsförälder få se om det funkar bättre.
Fy vad tråkigt! :( Det bävar jag för, att det inte ska gå bra.. Vi börjar i morgon med inskolning..
 
Fy vad tråkigt! :( Det bävar jag för, att det inte ska gå bra.. Vi börjar i morgon med inskolning..

Det är måns och en till som inte tagit det bra. Resten är såna små änglar som sover på kommando typ. ;):D
Blir dock VAB några dagar eftersom maken åkt på någon magåkomma... Nya tag efter tillfrisknandet.
 
H har fått separationsångest av dagis, nu är alla situationer med säga hej då eller hej jobbiga. Han har blivit supermammig också. Men det är en fas och jag tror det släpper snart.
 
Tråkigt att ni är flera som har problem med inskolning, hoppas det släpper snart! Här går det tack och lov bra, Siri är strålande glad varje morgon och vi har tur om vi får ett hejdå när vi lämnar henne :p vid hämtning är hon lika glad, men vill gärna krypa upp i famnen och gosa :heart var lite besvärligt första veckan att få henne att somna, men personalen löste det jättebra och nu går hon och lägger dig själv, de behöver bara sjunga lite elefanter på spindeltråd. Förra veckan kom de till 30 elefanter en dag, nu är det tydligen betydligt färre :D
 
Vi har hittat en nystartad dagmamma som vi hoppas få plats hos istället. Tanken är i så fall några år där och sen vanlig förskola från 3-3,5 år ca. 4 barn i gruppen, tror att han klarar det bättre än 17 barn och 4 pedagoger. Håll tummarna...
 
Här börjar det arta sig riktigt bra med inskolningen, sista dagen imorgon. Hon är såklart ledsen när jag går fortfarande, men hon lugnar sig snabbt i famnen på pedagogen. Hon har både ätit lunch och sovit middag där nu två dagar och det har gått bra. Det jag blir fundersam över är att hon blir ledsen när jag kommer för att hämta. Min känsla är att hon då slappnar av och vågar släppa fram sin oro när hon vet att jag är tillbaka. Någon med samma erfarenhet?
 
Här börjar det arta sig riktigt bra med inskolningen, sista dagen imorgon. Hon är såklart ledsen när jag går fortfarande, men hon lugnar sig snabbt i famnen på pedagogen. Hon har både ätit lunch och sovit middag där nu två dagar och det har gått bra. Det jag blir fundersam över är att hon blir ledsen när jag kommer för att hämta. Min känsla är att hon då slappnar av och vågar släppa fram sin oro när hon vet att jag är tillbaka. Någon med samma erfarenhet?

Min dotter grät vid hämtningarna under en kort period i början, men jag tolkade det inte som att hon var ledsen utan snarare upplevde något sorts känsloöverslag som fick sitt uttryck i tårar. Snart kom hon istället rusandes, skitglad och babblandes och kastade sig om halsen på en istället.
 
H blir ledsen om jag hämtar men helt ok med farmor/mormor eller pappa nu. Jag tolkar det också som känsloöverslag. Känslorna är lite överallt och som sagt väldigt riktade på mamma. Vecka 2 på dagis och det avtar redan så det blir nog bra.

däremot har han blivit hes, låter lite roligt. Låter så mycket äldre när rösten är hes.
 
Idag blev det inget känsloutbrott vid hämtningen. Tror att en bidragande orsak till att hon gråtit vid hämtning vissa dagar kan vara trötthet. Idag sov hon middag lääänge på förskolan och hade vaknat strålande glad och ville gå ut och gunga :D Så idag hämtade vi en glad gungande unge som lätt orkade med en liten utflykt efter en klämmis och en halv banan.
 
Idag blev det inget känsloutbrott vid hämtningen. Tror att en bidragande orsak till att hon gråtit vid hämtning vissa dagar kan vara trötthet. Idag sov hon middag lääänge på förskolan och hade vaknat strålande glad och ville gå ut och gunga :D Så idag hämtade vi en glad gungande unge som lätt orkade med en liten utflykt efter en klämmis och en halv banan.
Vad härligt! :)
 
Livet som småbarnsförälder. Vakna kl 5 en lördag. :meh: Ja, ja...

Det är bara det att barnet är helt oskyldigt till det inträffade. Hon sover lika sött som hon alltid gör. :D

Fördelen är att man får lite skön egentid så här på morgonen. Nackdelen är att man ser ut som sju svåra år och alla tror det beror på barnet. :laugh:
 
Livet som småbarnsförälder. Vakna kl 5 en lördag. :meh: Ja, ja...

Det är bara det att barnet är helt oskyldigt till det inträffade. Hon sover lika sött som hon alltid gör. :D

Fördelen är att man får lite skön egentid så här på morgonen. Nackdelen är att man ser ut som sju svåra år och alla tror det beror på barnet. :laugh:

Känner igen det där. Själv vaknar jag alltid två timmar före alla andra här hemma. Måns och maken sover glatt vidare. :D
 
Alva lämndes själv i fredags på dagis första gången och vinkade 'heddå' och sprang in och lekte direkt. Skönt. Allt hade gått bra tills 2/3 pedagoder gått hem ca 30 min innan jag kom och hämtade (var bara ett till barn där), då hade hon blivit lite fundersam och sen när hon såg mig genom fönstret så blev det hysterisk gråt. Sen har vi drabbats av dagisbacillerna så hon har haft 40 graders feber hela helgen och jag o sambon varit förkylda. Idag är hon därför inte på dagis.. får se hur det går när hon är frisk igen, om det funkar bra att lämna då med. Det har bara varit Alva som varit frisk hela förra veckan, torsdagen var det ett barn till bara där och fredagen var det ett annat, alla andra var sjuka. Men sen däckade hon också.
 
Mmm, dagisbaciller... Siri har varit lite småförkyld men inte sjuk tack och lov, men förr eller senare slår det väl till.
 
Jag fick vinterkräksjukan inatt. Lät sambon stanna hemma med lilleman så de inte smittar vidare, var det överdrivet? Får vi vabba?
 
Jag fick vinterkräksjukan inatt. Lät sambon stanna hemma med lilleman så de inte smittar vidare, var det överdrivet? Får vi vabba?

Jag är inte helt säker men tror att om du är föräldraledig men sjuk får sambon vabba. Om du jobbar och är sjuk får han inte vabba. Däremot kan han ju vara föräldraledig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 674
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 252
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 324
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp