Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja sömnen kommer bli kalabalik sen men det vet man ju om känns det som nu iaf.
Jag är också väldigt motiverad till att börja resan mot "mig själv" igen. Nu är allt bara klumpigt och jobbigt. :wtf:

Vi har ett par kompisar som bor på orten som uttryckt att de kan hjälpa om det krisar. Jag tänker bara att de själva har små barn och har det krångligt som det är redan nu. Men i värsta fall får vi fråga dem.


Det kommer säkert gå jättebra att lämna dottern! :)

Prata med kompisarna och ha dem som backup! Bara det faktum att det finns en reservplan kan nog lugna mycket.

Och lita på kompisarna att de menar det när de säger att de kan hjälpa till. Vi sa samma sak till ett par vänner till oss när de skulle få sitt tredje barn i våras och det fanns risk att försthandsalternativet inte kulle funka. Ja det är klart att det skulle blivit lite krångligt för oss med fyra totalt fyra barn varav två som vi aldrig haft hand om över natten. Men samtidigt helt självklart att vi skulle hjälpt våra vänner i en sån situation utan att tveka!
 
@zassoo Åh precis så har vi haft det i 2-3 veckor. Massa vabb pga hosta och snuva men inte sjuk egentligen då det inte varit feber och hon haft 200% energi. När hon fick komma tillbaka till förskolan hann hon vara där tre dagar innan hon fick gå hem igen pga ny förkylning. Det är tungt!

Dock jobbar min man dagtid och vi kunde vabba halva tiden var varje dag, vilket gjorde det såklart mycket enklare för mig. Jag känner med dig!
 
Åh men vad jobbigt. Nästan så du kanske ska ta hjälpen ändå, och klargöra att du verkligen bara vill vila, och inte diskutera ditt mående. Du vill ha hjälp med dottern - punkt. Typ 🤷
Ja vi får se... jag förstorar nog upp det som vanligt :o Kanske får ringa henne sen oavsett för att se om jag kan få hjälp så att jag kan gå på utvecklingssamtalet i alla fall.
 
Ja sömnen kommer bli kalabalik sen men det vet man ju om känns det som nu iaf.
Jag är också väldigt motiverad till att börja resan mot "mig själv" igen. Nu är allt bara klumpigt och jobbigt. :wtf:

Vi har ett par kompisar som bor på orten som uttryckt att de kan hjälpa om det krisar. Jag tänker bara att de själva har små barn och har det krångligt som det är redan nu. Men i värsta fall får vi fråga dem.


Det kommer säkert gå jättebra att lämna dottern! :)
Ja alltså nu blir man ju bara i sämre och sämre skick för varje dag som går 🙈 Sen blir det ju en vändpunkt där jag känner att jag i alla fall har mer möjlighet att påverka mitt mående till det bättre!

Klart ni ska fråga dem om det krisar! Vi har min syrra som kris-backup, hon bor precis bredvid sjukhuset så blir det bråttom kan vi lämpa av dottern där i farten typ 😅
 
@zassoo Åh precis så har vi haft det i 2-3 veckor. Massa vabb pga hosta och snuva men inte sjuk egentligen då det inte varit feber och hon haft 200% energi. När hon fick komma tillbaka till förskolan hann hon vara där tre dagar innan hon fick gå hem igen pga ny förkylning. Det är tungt!

Dock jobbar min man dagtid och vi kunde vabba halva tiden var varje dag, vilket gjorde det såklart mycket enklare för mig. Jag känner med dig!
Ja vi hade dottern hemma nästan två veckor, sen gick hon tre dagar på förskolan förra veckan och sen kom nästa förkylning...

Skönt det där att kunna vabba halva dagar! Det gör ju jättemycket bara att inte behöva dra hela lasset själv. Min man jobbar skift och natt och där är det liksom ingen vits att jobba ett halvt pass, nästan en timmes resväg enkel väg också.
 
Ja vi hade dottern hemma nästan två veckor, sen gick hon tre dagar på förskolan förra veckan och sen kom nästa förkylning...

Skönt det där att kunna vabba halva dagar! Det gör ju jättemycket bara att inte behöva dra hela lasset själv. Min man jobbar skift och natt och där är det liksom ingen vits att jobba ett halvt pass, nästan en timmes resväg enkel väg också.

Nä det låter tungt! Vi har båda våra jobb 5 min hemifrån, vilket gör det väldigt enkelt att jobba 50% och vabba 50% varje dag, väldigt tacksamt när man som jag har noll energi denna graviditet. Då kan vi ta det lugnt på morgonen och så kan mannen aktivera henne när han kommer hem till lunch. :angel: :D
 
Nä det låter tungt! Vi har båda våra jobb 5 min hemifrån, vilket gör det väldigt enkelt att jobba 50% och vabba 50% varje dag, väldigt tacksamt när man som jag har noll energi denna graviditet. Då kan vi ta det lugnt på morgonen och så kan mannen aktivera henne när han kommer hem till lunch. :angel: :D
Det låter perfekt! Jag har ju brutalt långt till jobbet så jag måste verkligen se mig om efter något annat efter föräldraledigheten, men fem minuters resväg kommer det nog inte att bli oavsett :p
 
Var hos BM nyss och var nästan helt säker på att hon skulle hinnsvepning idag, då hon nämnde det sist. Men fick en annan BM än min vanliga och hon vägrade, sa att de erbjuder det from v. 40. Vilket jag går in i imorgon..... Jaja...
 
Åh jag vet inte hur jag ska göra!

Var inne på sjukhuset idag för att göra en plan ju, men känner bara mäh nu typ. Kom dit och fick först vänta 40 min för att sedan bli uppkopplad mot nån maskin som kollar barnets hjärtljud. Sen när maskinen var nöjd fick jag vänta mer än en timme på en (manlig) läkare som kom och sa att ring på onsdag så får vi se om det finns tid för igångsättning, annars torsdag.

Jag hade förväntat mig ett samtal med läkaren där hen hade sagt att "såhär går en igångsättning till, förutsättningarna för dig är såhär och detta kan vi förvänta oss. Hur känner du?"

I stället kom en läkare som ställde sig i dörröppningen, inte hade läst min journal och inte riktigt bjöd in till ett samtal. Kändes inte alls bra och jag kände mig inte alls redo att ställa några frågor.

Nu känner jag mig bara dum, borde jag vänta tills det sätter igång självmant? Borde jag ringa på onsdag och kolla läget och åka in och begära ett ordentligt samtal innan vi ens funderar på något?

Ang att det var väntetid så är det helt ok, jag är ju inte prio nu såklart, men det känns liksom som att en sköterska hade kunnat göra allt och då hade det gått fortare.
 
Åh jag vet inte hur jag ska göra!

Var inne på sjukhuset idag för att göra en plan ju, men känner bara mäh nu typ. Kom dit och fick först vänta 40 min för att sedan bli uppkopplad mot nån maskin som kollar barnets hjärtljud. Sen när maskinen var nöjd fick jag vänta mer än en timme på en (manlig) läkare som kom och sa att ring på onsdag så får vi se om det finns tid för igångsättning, annars torsdag.

Jag hade förväntat mig ett samtal med läkaren där hen hade sagt att "såhär går en igångsättning till, förutsättningarna för dig är såhär och detta kan vi förvänta oss. Hur känner du?"

I stället kom en läkare som ställde sig i dörröppningen, inte hade läst min journal och inte riktigt bjöd in till ett samtal. Kändes inte alls bra och jag kände mig inte alls redo att ställa några frågor.

Nu känner jag mig bara dum, borde jag vänta tills det sätter igång självmant? Borde jag ringa på onsdag och kolla läget och åka in och begära ett ordentligt samtal innan vi ens funderar på något?

Ang att det var väntetid så är det helt ok, jag är ju inte prio nu såklart, men det känns liksom som att en sköterska hade kunnat göra allt och då hade det gått fortare.
Kan du ringa och prata med din barnmorska för att få lite stöd i hur du ska tänka? När blir det igångsättning annars, om det inte kommer igång av sig självt, och känns det som att du fixar att vänta tills dess i så fall?
 
8D0B6068-0232-49AD-BBA3-602E20AB74E7.jpeg


14:07 idag kom ljuvliga lilla (!) Julia, 3925 g och 51 cm med massor av hår och goa kinder 🥰
 
Åh jag vet inte hur jag ska göra!

Var inne på sjukhuset idag för att göra en plan ju, men känner bara mäh nu typ. Kom dit och fick först vänta 40 min för att sedan bli uppkopplad mot nån maskin som kollar barnets hjärtljud. Sen när maskinen var nöjd fick jag vänta mer än en timme på en (manlig) läkare som kom och sa att ring på onsdag så får vi se om det finns tid för igångsättning, annars torsdag.

Jag hade förväntat mig ett samtal med läkaren där hen hade sagt att "såhär går en igångsättning till, förutsättningarna för dig är såhär och detta kan vi förvänta oss. Hur känner du?"

I stället kom en läkare som ställde sig i dörröppningen, inte hade läst min journal och inte riktigt bjöd in till ett samtal. Kändes inte alls bra och jag kände mig inte alls redo att ställa några frågor.

Nu känner jag mig bara dum, borde jag vänta tills det sätter igång självmant? Borde jag ringa på onsdag och kolla läget och åka in och begära ett ordentligt samtal innan vi ens funderar på något?

Ang att det var väntetid så är det helt ok, jag är ju inte prio nu såklart, men det känns liksom som att en sköterska hade kunnat göra allt och då hade det gått fortare.
Men vad dåligt!
En gynundersökning för att kolla status på tappen och sen berätta vilken typ av igångsättning som kommer passa är väl det minsta man kan begära. Samt självklart att någon svarat på dina frågor!
Jag hade ringt upp sjukhuset och bett att få diskutera just hur en igångsättning går till samt vilka fler frågor du nu har.
Sen kan dom ju inte veta exakt allt angående just dig men iaf ge lite olika alternativ på hur det skulle kunna gå till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 143
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 186
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp