Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det lugnade ner sig vid 14 tiden men har fortfarande 1-2 värkar per 30 min om än väldigt milda. Sambon ville absolut ringa in till förlossningen och kolla läget, mest för att om det är fullt så kan vi när/om det drar igång va beredda på att åka längre än de 15 min vi har till sjukhuset nu.
Blodet va inget att oroa sig för och vi pratade med en ruskigt trevlig barnmorska så nu är jag PEEEEEPP!
Sambon skulle egentligen jobbat inatt men stannar hemma så vi ska beställa god mat och njuta av att bara vänta. Missade ju hela den här grejen med dottern pga igångsättning så vill liksom maximera det nu :D

Spännande! Håller tummarna för att alla dessa förvärvar innebär att du har kommit en bit på väg redan när det är dags att åka in!
 
Låter som en toppenidé :D Så himla pirrigt det där med att gå hemma och vänta på att det kan dra igång när som helst, jag hade ju samma att jag blev igångsatt med första och liksom missade den grejen.

Hoppas ni får en trevlig kväll och hoppas bebis inte håller dig på halster allt för länge!

Eller hur! Trots att jag har tre förlossningar bakom mig har jag missat det där med att vänta på att det ska dra igång varenda gång 😆
 
Här blir det bebis!
Gick för att köpa kebab (5 min hemifrån) och dom hade black friday (en lördag :laugh:) så va 30 min väntan, då passade vi på att handla ohemula mängder gottis som uppladdning för en kväll i soffan med smygvärkar.
Jo tjena, fick två riktigt jobbiga värkar i affären sen bara ökade det och nu värkar med 3-5 minuters mellanrum och lite mer blod så ska ta en dusch sen åker vi nog in för kontroll.
 
Här blir det bebis!
Gick för att köpa kebab (5 min hemifrån) och dom hade black friday (en lördag :laugh:) så va 30 min väntan, då passade vi på att handla ohemula mängder gottis som uppladdning för en kväll i soffan med smygvärkar.
Jo tjena, fick två riktigt jobbiga värkar i affären sen bara ökade det och nu värkar med 3-5 minuters mellanrum och lite mer blod så ska ta en dusch sen åker vi nog in för kontroll.

YEY, HEJA! :love:
 
Här blir det bebis!
Gick för att köpa kebab (5 min hemifrån) och dom hade black friday (en lördag :laugh:) så va 30 min väntan, då passade vi på att handla ohemula mängder gottis som uppladdning för en kväll i soffan med smygvärkar.
Jo tjena, fick två riktigt jobbiga värkar i affären sen bara ökade det och nu värkar med 3-5 minuters mellanrum och lite mer blod så ska ta en dusch sen åker vi nog in för kontroll.

Hurra! Heja heja!
 
Här "firar" vi advent på Neo 😅
Skulle hämtat käk nu ikväll men bebis la en kräk över oss och matningen drog ut på tiden, och maken sov. Så det blir frysmiddag igen... Så jävla trött på att äta frysrätter eller takeaway. Imorn kommer en vän med matlåda. Guld värt. ❤️

För övrigt har bebis varit utan näsdroppar snart två dygn. ✌️ Sondmatas med den maten hon inte får i sig via flaska och har gått upp 150 gram sen i torsdags 🤷

Vi inväntar ny undersökning av öron/näsa/hals på tisdag vilket blir bra. Tror ändå att det är de som kommer hitta felet, men vi får väl se. De har ju kollat en gång, men bara en snabb undersökning. Skulle önska att de går ner och kollar med kamera även om det kanske inte är så behagligt för henne...
 
Envisades med att ta ett bad och då lugnade det sig :mad:
Ringde till förlossningen igen och sa att vi dröjer lite, barnmorskan sa då ”det är igång och kommer inte sluta nu förens bebisen är ute även om det blir pauser mellan värkarna” vilket va precis vad jag behövde höra!
Så vi (sambon) äter chips och kollar film, jag är rastlös och dricker kaffe (koffeinfritt).
Kom igen nu bebbot!
 
Ja visst sjutton, du missade ju den här gången också 😅 typiskt! Var både första och andra igångsättningar?

Nej men båda började med vattenavgång och icke fixerade barn.

Med första gick vattnet i v 37 och vi fick komma på kontroll. De konstaterade att det var vattnet och att bebis inte var fixerad. Blev då inlagd och sen igångsatt efter 48 (eller kanske 72?) timmar när det inte startat av sig själv.

Med andra barnet gjorde jag TUL i v 40 och man såg då att bebis inte var fixerad. Blev instruerad att om vattnet gick skulle jag ligga ner så mycket som möjligt och ringa förlossningen. 12 timmar senare gick vattnet 😅 Fick då komma in och efter ett kort tag startade värkar men då var jag ju redan i tryggt förvar på förlossningen 😅
 
Envisades med att ta ett bad och då lugnade det sig :mad:
Ringde till förlossningen igen och sa att vi dröjer lite, barnmorskan sa då ”det är igång och kommer inte sluta nu förens bebisen är ute även om det blir pauser mellan värkarna” vilket va precis vad jag behövde höra!
Så vi (sambon) äter chips och kollar film, jag är rastlös och dricker kaffe (koffeinfritt).
Kom igen nu bebbot!
Heja heja! :love: :bump:
 
Nej men båda började med vattenavgång och icke fixerade barn.

Med första gick vattnet i v 37 och vi fick komma på kontroll. De konstaterade att det var vattnet och att bebis inte var fixerad. Blev då inlagd och sen igångsatt efter 48 (eller kanske 72?) timmar när det inte startat av sig själv.

Med andra barnet gjorde jag TUL i v 40 och man såg då att bebis inte var fixerad. Blev instruerad att om vattnet gick skulle jag ligga ner så mycket som möjligt och ringa förlossningen. 12 timmar senare gick vattnet 😅 Fick då komma in och efter ett kort tag startade värkar men då var jag ju redan i tryggt förvar på förlossningen 😅
Ja men det minns jag ju nu att du skrivit tidigare! :) Vad intressant att båda dina har startat med vattenavgång, har för mig att det inte är så himla vanligt att det är just vattnet som går först utan föregående värkar.
 
Puh, kvällsoron har verkligen slagit till här. Känner mig i alla fall trygg med att jag inte gör något fel och att det är helt normalt och går över. Men visst är det lite frustrerande och jobbigt när inga av de vanliga strategierna funkar helt plötsligt. Lilla bebismagen kämpar på och jag ammar ammar ammar och bär bär bär.
 
Ja men det minns jag ju nu att du skrivit tidigare! :) Vad intressant att båda dina har startat med vattenavgång, har för mig att det inte är så himla vanligt att det är just vattnet som går först utan föregående värkar.
Har för mig att det är typ en av tio förlossningar som startar med vattenavgång :) Jag känner bara en som haft så, och där har det varit lika med alla tre barnen, så kanske vissa har mer benägenhet än andra.
 
Senaste dagarna har lilltjejen ätit oftare än på länge (runt varannan timme dagtid och två gånger på natten) och mer än nånsin. Nu är hon dagligen uppe på de nivåer ersättning hon "borde" äta räknat på 150xkroppsvikten, när hon tidigare låg 100-200 ml under och har gjort så sen magen kom igång.

Ammade bebisar har väl en ökningsfas vid 3 månader så det är väl bara rimligt att även flaskmatade bebisar funkar likadant och ökar på maten just nu, men kan inte låta bli att tycka att det är intressant när jag det funkar "som det ska" :D
 
Just nu är det roligaste lilla E vet att dra sig upp till sittande med hjälp av mina händer. (Jag hjälper till, men minsta möjliga) Hela hon skiner som en sol när hon kommer upp, och hon kämpar förgäves för att få vara kvar i upprätt ställning när jag sänker ner henne igen :laugh: Hon är stark för att vara en liten plutt :heart
 
Ja men det minns jag ju nu att du skrivit tidigare! :) Vad intressant att båda dina har startat med vattenavgång, har för mig att det inte är så himla vanligt att det är just vattnet som går först utan föregående värkar.

Ja precis som ni också varit inne på så ska det ju vara ovanligt. Båda gångerna gick också vattnet prick 5 på morgonen, så min kropp är väl kanske programmerad till det :D
 
Jag har äntligen vågat mig på att stoppa ner lillan i sjal (har varit skraj att det ska kännas otryggt och att knuten ska glida upp, osv) men vilken bra grej det är. Monterade in henne när maken gick till jobbet vid 18-någonting och sedan sov hon lugnt och fint på mig till framåt 22:30 (fick mat i sömnen) när jag plockade ur henne, bytte blöja och la henne i nästet i sängen. Så fin kväll jämfört med de som fyllts av gallskrik och frustration, idag vankades bara närhet och mys. (Och lite choklad åt mamman.) Imorgon får jag öva på att knyta tightare för hon halkade ner lite efterhand, men vi satt mest i soffan så det gjorde inte så mycket. Men så skönt att kunna gå på toa och göra små ärenden i köket och sånt utan att behöva lägga ner henne så hon blir ledsen.

Får se hur natten artar sig men so far so good, det är bara jag som är övertrött och ligger vaken 😅
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 157
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 459
Senast: sthu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
271
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Hage
  • Vikten av unghästbete
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp