Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart
Grattis!! :love::love:
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart
Grattis och bra jobbat ♥️💪🏼
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart
Grattis!!! 😍😍😍 Grymt jobbat 💪🏼
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart


Grattis!!! 🧡🧡
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart
Åh, stort stort grattis ❤️
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart

Grattis! ❤️❤️
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart

Grattis och heja! :heart :heart :heart
 
Bebbot är född! Kom in till SÖS vid 22.30 och då va tappen utplånad men bara öppen för ett finger.
Tog CTG och BM sa att hon skulle kolla om jag skulle få åka hem igen eller inte.
Sen brakade värkarna loss vid nästa undersökningen vid 24 där det skulle bestämmas om jag skulle stanna eller inte och bebbot föddes 01.04 O_o
Det gick fort kan man säga!
Va lite dramatisk osv men vi mår alla bra så återkommer med förlossningberättelse en annan dag.

Tack för peppen och gilla i tråden, det har muntrat upp mig massor :heart

GRATTIS :heart :love: Vad fort det gick!
 
Puh! Vi landade hemma nästan exakt 12 timmar efter vi kom in till förlossningen. Storasyster har varit här med mormor och vilket gråtkalas det blev. Va inte riktigt beredd på att hon skulle bli så rörd och kär i lillasyster även om hon väntat och längtat.
Fick välja tygblöja (efter inspiration från Imogens blöjväljarbarn) och har varit som ett mjukt plåster på lillasyster, sjungit och hämtat filtar osv.
Hon fick följa med mormor hem då vi knappt sovit nått och det sved lite i hjärtat när hon grät för hon ville va kvar, blev dock glad snabbt igen.
NU ska vi äta upp allt gottis vi köpte igår och amma framför nån dålig film :love:
 
Puh! Vi landade hemma nästan exakt 12 timmar efter vi kom in till förlossningen. Storasyster har varit här med mormor och vilket gråtkalas det blev. Va inte riktigt beredd på att hon skulle bli så rörd och kär i lillasyster även om hon väntat och längtat.
Fick välja tygblöja (efter inspiration från Imogens blöjväljarbarn) och har varit som ett mjukt plåster på lillasyster, sjungit och hämtat filtar osv.
Hon fick följa med mormor hem då vi knappt sovit nått och det sved lite i hjärtat när hon grät för hon ville va kvar, blev dock glad snabbt igen.
NU ska vi äta upp allt gottis vi köpte igår och amma framför nån dålig film :love:

Alltså, vilken dröm. Så härligt det låter 😍❤️
 
Vill i förväg be om ursäkt för min uppgivna attityd. Vet att så många har mycket större utmaningar med sina barn.

Jag tycker det känns övermäktigt ganska ofta numera. Amningen är jobbig emellanåt, han tar inte alltid bröstet och då blir det bara frustration och jag vet inte vad jag gör för fel. Får då pumpa eller ge ersättning istället. Men ca varannan gång går det hur bra som helst att amma.
Vi sover verkligen dåligt med minst 3-4 uppvak för amning som antingen går bra eller dåligt (det är de som är så lustigt att det skiftar så).
Storebror är oerhört trotsig nu och testar allt. Han gör motstånd i allt. Han tjatar hela dagarna om att titta på tv, spela padda, äta godis etc etc. Det tar aldrig slut.
Jag har inget tålamod nu och det slutar i kaos hela tiden med honom.
Känner mig som världens sämsta mamma.
 
Vill i förväg be om ursäkt för min uppgivna attityd. Vet att så många har mycket större utmaningar med sina barn.

Be inte om ursäkt! Det är hur du känner det, och den känslan ska ingen få ta ifrån dig :heart

Ja jag blev provocerad av en del inlägg på sociala medier men så andas jag och tänker på hur jag själv känt med första barnet, med andra barnet , med tredje barnet och känner nu med fjärde barnet. Observera att jag skriver alla mina barn för ALLA har haft sina svårigheter för mig att hantera och som fått mig att gråta flera gånger om.

Vad vill jag ha sagt egentligen? Jo att alla föräldrar har sina egna utmaningar, och de ska inte graderas efter vad som är tuffast eller vem som har det jobbigast. I denna tråd tycker jag att vi ska kunna ha högt i tak och samtidigt stötta varandra :heart
 
Vill i förväg be om ursäkt för min uppgivna attityd. Vet att så många har mycket större utmaningar med sina barn.

Jag tycker det känns övermäktigt ganska ofta numera. Amningen är jobbig emellanåt, han tar inte alltid bröstet och då blir det bara frustration och jag vet inte vad jag gör för fel. Får då pumpa eller ge ersättning istället. Men ca varannan gång går det hur bra som helst att amma.
Vi sover verkligen dåligt med minst 3-4 uppvak för amning som antingen går bra eller dåligt (det är de som är så lustigt att det skiftar så).
Storebror är oerhört trotsig nu och testar allt. Han gör motstånd i allt. Han tjatar hela dagarna om att titta på tv, spela padda, äta godis etc etc. Det tar aldrig slut.
Jag har inget tålamod nu och det slutar i kaos hela tiden med honom.
Känner mig som världens sämsta mamma.
Det är ju en omställning för alla att bli en till i familjen. När storebror blev storebror förra hösten så hade vi också en period som var ganska tuff. Det började redan i slutet av graviditeten, när min ork var i botten.
Mycket tv i början blev det, men såhär i efterhand tycker jag inte det var fel. Vi mådde alla bäst av det.

Nu fungerade vår amning bra, så passade ofta på att försöka läsa för honom i samband med det, så han också fick vara nära då.

Och så försökte vi hitta på saker han gillade, ibland tillsammans allihopa men oftare att vi tog en unge var. Åkte till lekpark tex.

Hoppas det blir lättare snart för er.
 
Vill i förväg be om ursäkt för min uppgivna attityd. Vet att så många har mycket större utmaningar med sina barn.

Jag tycker det känns övermäktigt ganska ofta numera. Amningen är jobbig emellanåt, han tar inte alltid bröstet och då blir det bara frustration och jag vet inte vad jag gör för fel. Får då pumpa eller ge ersättning istället. Men ca varannan gång går det hur bra som helst att amma.
Vi sover verkligen dåligt med minst 3-4 uppvak för amning som antingen går bra eller dåligt (det är de som är så lustigt att det skiftar så).
Storebror är oerhört trotsig nu och testar allt. Han gör motstånd i allt. Han tjatar hela dagarna om att titta på tv, spela padda, äta godis etc etc. Det tar aldrig slut.
Jag har inget tålamod nu och det slutar i kaos hela tiden med honom.
Känner mig som världens sämsta mamma.

Klart du inte ska be om ursäkt, det låter ju jättekämpigt. ❤️
Det kommer bli bättre. Han är ju fortfarande liten och ni lär fortfarande känna varandra, och storebror kommer vänja sig. Det kommer bli bra❤️
 
@BusBarro Det blir väääldigt mycket tv och surfplatta här också... lite dåligt samvete för det emellanåt men försöker tänka att vi gör vårt bästa och det får vara så just nu.

Sen angående tålamod och känna sig dålig, jag blev idag arg på dottern för att hon var så extremt bökig när jag skulle ta på henne ytterkläder, sen blev jag arg på mig själv för att jag blev arg på henne... 🙃 bra där. Hon glömde det nog ungefär sekunden vi kom utanför dörren, men jag sa ändå förlåt en stund senare och det kändes bättre.

Det kommer bli lättare, bebisarna är fortfarande så himla små och nya och storasyskonen har inte varit storasyskon så länge. Jag vet att det kan kännas som en klen tröst just nu men det är värt att påminna sig om. Det kommer inte alltid vara såhär.
 
@BusBarro
Helt okej att ventilera och gnälla, det låter tufft att hantera sömnbrist, krånglade amning och trotsigt syskon samtidigt :heart Jag ammar ju inte, och sover hyfsat men vet hur frustrerad jag blir när bebis krånglar vid flaskan tex.
Är dessutom urdålig på att hantera storebror när han testar och har nog dåligt samvete dagligen över min korta stubin... Men man får säga förlåt och ta nya tag.

Vi har dagliga kamper med att vi säger nej till något till storebror, lugnt, vänligt och förklarar varför... Och han ignorerar och kör på, med resultatet att jag blir arg. 😫

Igår blev jag dessutom less på att dagligen ha just tjat om paddan, utbrott över att han inte får se "ett till!' avsnitt etc och tog undan paddan på obestämd tid 🙈 Lär ångra mig på tisdag när sambon jobbar igen men det får jag ta då ..
 
Baserat på de senaste nätterna så har bebis skaffat sig lite nattrutiner. Den första inte så positiv. Vi går och lägger oss, han ligger och knorrar i sitt nest. Kan småsnutta lite men inte amma ordentligt. Efter 30-60 minuters stök och bök bajsar han och man får gå upp och byta blöja. Sen går det bra att somna. Har försökt påverka detta genom att lägga oss lite senare, först lägga honom i nestet nere i soffan, grodhålla i badrummet innan vi går och lägger oss, men icke. Tydligen måste man först knorra i nestet i sovrummet ett tag innan man kan bajsa och sova 🙄😜

Den andra är mer positiv! För efter detta Sover han 3-3,5 timme, vaknar för att äta vilket går snabbt och smidigt, och sen sover 3-3,5 timme till. Inte mycket att klaga på där :)

Men av någon anledning är jag säker på att det är den första ”rutinen” som kommer hålla i sig längst :p
 
@BusBarro be inte om ursäkt! Tycker den här tråden är ytterst förlåtande mot gnäll och det är SÅ skönt att ha nånstans med stöttande, vänliga människor att kunna ventilera till, det behövs ibland! Det är så himla omvälvande det här så ibland får man ösa ur sig lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 116
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 252
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp