Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern skulle nog inte acceptera att få vänta utanför duschen, och det ”går” inte riktigt att duscha samtidigt som henne just nu (hon älskar vatten men vill inte ha det över huvudet och vår dusch är lite knepig).

Meeen i värsta fall får jag helt enkelt vänta tills jag kan få avlastning, det är väl bra för huden att inte duscha för ofta har jag hört 😂😂
Sonen älskar att duscha också, men han står lika gärna och tittar på utanför och härmar rörelserna. Typ tvättar sig under armarna och gnuggar i håret när det är dags för schamponering 😅

Men ja, det blir inte lika ofta dusch som med ett barn, då duschade jag både morgon och kväll… min man har på skoj luktat på mig och sagt ”nu luktar du morfar, dags att duscha” 😂
 
Haha det var ju det där med hur ofta det hände ;)



När vår äldsta var bebis älskade han badrummet. Han fick ligga naken på skötbädd på golvet (babysitter när han blev lite äldre) och var nöjd läääänge och jag kunde duscha mm i godan ro. Hade någon idé om att det skulle funka även med lillasyster…not so much 😅 (alltså utan att storebror var med). Ett par gånger testade jag att storebror duschade med mig och lillasyster tittade på. Det funkade bättre men så rogivande att duscha med en 2-3 åring är det ju inte 😅
Jag kan på väldigt kort tid komma på en handfull betydligt mer rogivande saker 😅😂
 
Sonen älskar att duscha också, men han står lika gärna och tittar på utanför och härmar rörelserna. Typ tvättar sig under armarna och gnuggar i håret när det är dags för schamponering 😅

Men ja, det blir inte lika ofta dusch som med ett barn, då duschade jag både morgon och kväll… min man har på skoj luktat på mig och sagt ”nu luktar du morfar, dags att duscha” 😂
Haha åh vad gulligt :D

Hehe jag duschade ABSOLUT inte varje dag när dottern var liten trots att det nog hade behövts :o (mjölk överallt osv...) Hon var ett riktigt litet frimärke!

(Duschar inte varje dag annars heller ska sägas, det beror lite på vad jag gjort och hur jag känner mig :)).
 
Haha åh vad gulligt :D

Hehe jag duschade ABSOLUT inte varje dag när dottern var liten trots att det nog hade behövts :o (mjölk överallt osv...) Hon var ett riktigt litet frimärke!

(Duschar inte varje dag annars heller ska sägas, det beror lite på vad jag gjort och hur jag känner mig :)).

Jag duschar inte heller varje dag, och nu under graviditeten har ju håret hållt sig fräscht så nu Kan jag eventuellt glömt duscha trots att det borde varit dags, haha. Brukar synas på frillan att det inte var igår annars liksom 😂🤷
 
Idag ska jag till BM igen för ytterligare en hinnsvepning men det känns ju som det kommer hjälpa föga. Känner att jag måste prata med henne om att ha en plan ifall det inte kommer igång nu. Jag klarar inte vara gravid längre, sitter och gråter och har inte så roliga tankar.

Om jag måste gå två veckor till så är jag orolig att det mörker jag känner just nu kommer stanna kvar länge. :(

Helst vill jag att vi typ kan komma överens om att om inget sker i helgen så sätter de igång mig på måndag men det är väl ett önsketänkande..
 
Skönt att hon är pigg och verkar lägga på sig! Hur mår DU? :heart

Inte alls bra vill jag påstå, men mina tårar är slut efter allt jag gråtit på sjukhuset. Så länge vi får vara hemma som en familj så håller jag mig över ytan och kör. Men jag är bitter, ledsen, besviken och förbannad att hon får kämpa med allt detta pga en felaktig blodtransfusion för snart 8 år sen på BB när storebror föddes. Hon skulle inte vara ett immuniseringsbarn egentligen.

Fick "skäll" av en omtänksam släkting igår att jag tar på mig för mycket men samtidigt är skolan tre gånger så mycket som min föräldrapenning då FK sänkte min SGI. Överklagan har efter 10 månader fortfarande inte fått en handläggare, dessutom fixar jag inte psykiskt en till föräldraledighet.
 
Har precis fått veta att min rumskamrat från neonatalen (var överbelagt ett tag, 20 barn på 12 platser) som åkte hem förra måndagen med sin lilla prematur på neo-vård i hemmet nu ligger inne för vård då hon har fått RS-virus. Denna lilla bebis är 4 veckor gammal (korrigerad 34 veckor). Helt plötsligt blir vår tjejs problem ganska små i jämförelse.

Nu vet jag att denna mamma isolerat sig så gott hon kunnat då hon var så glad över att få åka hem, så tänk på det ni som fått eller får bebis. RS-viruset är redan skyhögt, och drabbar de små riktigt hårt.
 
Idag ska jag till BM igen för ytterligare en hinnsvepning men det känns ju som det kommer hjälpa föga. Känner att jag måste prata med henne om att ha en plan ifall det inte kommer igång nu. Jag klarar inte vara gravid längre, sitter och gråter och har inte så roliga tankar.

Om jag måste gå två veckor till så är jag orolig att det mörker jag känner just nu kommer stanna kvar länge. :(

Helst vill jag att vi typ kan komma överens om att om inget sker i helgen så sätter de igång mig på måndag men det är väl ett önsketänkande..
Usch vad jobbigt att det känns så tungt :( :heart Det låter som en bra idé att prata med BM, hoppas ni kan sätta upp en plan för sådär ska du ju inte behöva ha det. Nog för att det är jobbigt i slutet men det måste väl finnas en gräns...
 
Inte alls bra vill jag påstå, men mina tårar är slut efter allt jag gråtit på sjukhuset. Så länge vi får vara hemma som en familj så håller jag mig över ytan och kör. Men jag är bitter, ledsen, besviken och förbannad att hon får kämpa med allt detta pga en felaktig blodtransfusion för snart 8 år sen på BB när storebror föddes. Hon skulle inte vara ett immuniseringsbarn egentligen.

Fick "skäll" av en omtänksam släkting igår att jag tar på mig för mycket men samtidigt är skolan tre gånger så mycket som min föräldrapenning då FK sänkte min SGI. Överklagan har efter 10 månader fortfarande inte fått en handläggare, dessutom fixar jag inte psykiskt en till föräldraledighet.
Så jobbigt :( :heart Hoppas du får bra stöd av familjen i alla fall, får du annan hjälp också? Håller tummarna att allt stabiliserar sig snart så att du kan börja se ljuset i tunneln :heart
 
BM-besök för mig idag igen, börjar nästan bli lite tjatigt men jag är tacksam så länge värdena är bra :) Inga konstigheter idag heller, blodtryck 120/70.

Som jag misstänkte har bebis fixerat sig nu också! :up: Har tyckt att magen har sjunkit de senaste dagarna och det har varit mycket ilande nedåt.
 
Idag ska jag till BM igen för ytterligare en hinnsvepning men det känns ju som det kommer hjälpa föga. Känner att jag måste prata med henne om att ha en plan ifall det inte kommer igång nu. Jag klarar inte vara gravid längre, sitter och gråter och har inte så roliga tankar.

Om jag måste gå två veckor till så är jag orolig att det mörker jag känner just nu kommer stanna kvar länge. :(

Helst vill jag att vi typ kan komma överens om att om inget sker i helgen så sätter de igång mig på måndag men det är väl ett önsketänkande..

Skönt att du ska till barnmorskan idag. Håller tummarna för att hinnsvepningen drar igång det - och om inte, att du får en igångsättning. ❤️
Låter för jävligt som du har det ❤️
 
Precis gått från entréplan upp till elfte våningen i vårt hus. Sätter inte det här igång förlossningen så 😅😂😂

Och det var inte för att jag ville - eller vill ha ut bebisen. Utan för att hissen stod still just då 😅😝
Kommer vara dunder för foglossningen. Inte. 🙈🤦🏼‍♀️
 
Precis gått från entréplan upp till elfte våningen i vårt hus. Sätter inte det här igång förlossningen så 😅😂😂

Och det var inte för att jag ville - eller vill ha ut bebisen. Utan för att hissen stod still just då 😅😝
Kommer vara dunder för foglossningen. Inte. 🙈🤦🏼‍♀️
Ojoj det tog sin lilla tid gissar jag 😅
 
Skönt att du ska till barnmorskan idag. Håller tummarna för att hinnsvepningen drar igång det - och om inte, att du får en igångsättning. ❤️
Låter för jävligt som du har det ❤️
Så jobbigt :( :heart Hoppas du får bra stöd av familjen i alla fall, får du annan hjälp också? Håller tummarna att allt stabiliserar sig snart så att du kan börja se ljuset i tunneln :heart

BM skulle kontakta Aurora-gruppen (som är dom som kan bestämma om igångsättning och samtal) och sedan ringa mig idag eller imorgon. Hon förstod och tyckte absolut att jag skulle få hjälp att inte gå länge när jag mår såhär dåligt. Gjorde en hinnsvepning med.

Familj och några vänner vet om hur jag mår även om jag kanske inte berättat allt för fler än min man typ. Men det är svårt att hjälpa i denna situationen när det känns som att det enda som kommer hjälpa är en förlossning.
 
BM skulle kontakta Aurora-gruppen (som är dom som kan bestämma om igångsättning och samtal) och sedan ringa mig idag eller imorgon. Hon förstod och tyckte absolut att jag skulle få hjälp att inte gå länge när jag mår såhär dåligt. Gjorde en hinnsvepning med.

Familj och några vänner vet om hur jag mår även om jag kanske inte berättat allt för fler än min man typ. Men det är svårt att hjälpa i denna situationen när det känns som att det enda som kommer hjälpa är en förlossning.

Snart, snart är det över ❤️
 
Så jobbigt :( :heart Hoppas du får bra stöd av familjen i alla fall, får du annan hjälp också? Håller tummarna att allt stabiliserar sig snart så att du kan börja se ljuset i tunneln :heart

Tack, nej jag har inte mycket kontakt med min släkt. Är bara denna moster jag har kontakt med typ, och hon har ställt upp och varit barnvakt så min man kunde komma till sjukhuset.

Vi är båda hemma som tur är så vi hjälps åt, så han kommer åka till neonatalen imorgon med lilltjejen för nya prover och eventuellt en blodtransfusion. Jag behöver plugga medan minstingen är på förskola mellan 08.30 till 13.30. Om hon får blodtransfusion imorgon så är det drygt 6-7 timmar på sjukhuset. Igår tog det 20-30 minuter innan de fick blod då hon är så sönderstucken att hon är svårstucken. Proverna ska gå sk akut så de får svar efter drygt en timme, och då ska min man vänta kvar för eventuell blodtransfusion som tar 4 timmar om allt går smidigt. Sist krånglade infarten så de fick sätta en ny samt beställa nytt blod då det hunnit gå över 4 timmar.
 
Precis gått från entréplan upp till elfte våningen i vårt hus. Sätter inte det här igång förlossningen så 😅😂😂

Och det var inte för att jag ville - eller vill ha ut bebisen. Utan för att hissen stod still just då 😅😝
Kommer vara dunder för foglossningen. Inte. 🙈🤦🏼‍♀️
Du är tuffare än mig!
När det hände mig och jag var höggravid så sov jag hemma hos min syrra istället 😁😅
Helt klart en nackdel med att bo på 11’e våningen
 
Du är tuffare än mig!
När det hände mig och jag var höggravid så sov jag hemma hos min syrra istället 😁😅
Helt klart en nackdel med att bo på 11’e våningen

Haha, det var nog klokt.
Jag bor bara på femte, men skulle längst upp för några tekniker skulle hålla på med hissen.
 
Puh! Hade besök hos BM i måndags, både sambon och dottern av med. Min BM va faktiskt riktigt vettig och berättade allt hon visste om sätesläge och diskuterade bra. Hon frågade om bebbot hade piggnat till vilket hon har och jag sa också att hon sparkar på samma ställen som för ett par veckor sen (innan den där ”vågen” i magen) och efter mätning av mage och koll av hjärtljuden så frågar BM om hon får känna efter hur bebbot ligger. Och döm om våran förvåning och glädje när hon glatt utbrister ”men det där är ju ett huvud! Ruckbart men det är ett huvud åt rätt håll” så nu håller vi alla tummarna att det kära lilla bebbot håller kvar huvudet neråt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 136
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 866
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp