Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vab med 2,5 åring är såå roligt när man själv försöker jobba in i det sista samtidigt som man är sjukt trött av att vara gravid (på att vara gravid?), har total sömnbrist och aktivera sonen som bara vill göra allt han inte får.
Så sugen på att bli tvåbarnsmamma just nu :D;)

Låter som en pärs! 🙈
 
Idag känner jag mig jävligt färdig med det här 😂
Ont i hela kroppen, har inte orkat gå upp än, sovit lite risigt. Fy fan.
Hoppas det känns bättre när jag gått upp.

Alltså detta med sömnen...! Jag börjar verkligen undra om naturen försöker förbereda mig på vad som komma skall. Inatt somnade jag vid 1 (trots att jag var helt slut och la mig med bok 21:30) och vaknade vid 4. Fick sedan lite till mellan halv sju och strax efter åtta. SUCK säger jag!

Började undra om det var något på gång igår kväll men det var visst något så spännande som gaser. Jag tror inte att jag har rapat så mycket i mitt sammanlagda liv som jag gjort senaste månaden (varsågod för info) :laugh:

En rolig sak med idag är dock att vi får hem ett riktigt vrålåk till bebisen. Köpte ju en second hand-vagn i somras när jag fick för mig att ALLA födde i typ vecka 28 och vi måste vara redo - det är inget fel på den, men den är lite medfaren. Så för några veckor sedan hörde min kusin av sig och undrade om vi ville ha deras Joolz Day, som de inte får sålt. Nätt och lätt och skitsnygg så vi var ju tvungna att tacka ja. Den verkar så enkel att manövrera och kommer med åkpåse och skötväska och hela baletten. Så gulligt av dem att erbjuda! Den andra får väl vara regn- och skogsvagn, som maken sa :D
 
Senast ändrad:
Alltså detta med sömnen...! Jag börjar verkligen undra om naturen försöker förbereda mig på vad som komma skall. Inatt somnade jag vid 1 (trots att jag var helt slut och la mig med bok 21:30) och vaknade vid 4. Fick sedan lite till mellan halv sju och strax efter åtta. SUCK säger jag!

Började undra om det var något på gång igår kväll men det var visst något så spännande som gaser. Jag tror inte att jag har rapat så mycket i mitt sammanlagda liv som jag gjort senaste månaden (varsågod för info) :laugh:

Festligt värre. Annars kan man ju tycka att kroppen borde vilja SOVA innan det är dags liksom 🤷😂

Attan att det inte drog igång igår. Håller tummarna för att det gör det innan bf! ✊
 
Festligt värre. Annars kan man ju tycka att kroppen borde vilja SOVA innan det är dags liksom 🤷😂

Attan att det inte drog igång igår. Håller tummarna för att det gör det innan bf! ✊

Alltså jag hoppas ju nästan på igångsättning på lördag morgon istället, för att ha det där med bestämd tid och lugn och ro istället för att något händer mitt i natten (säkert då en natt då min man jobbar) och man får stressa runt och ringa och ha sig. Den som lever får se! Jag känner mig i alla fall rätt färdig med packning av väska :D

(Jag vet att igångsättning inte nödvändigtvis går lugnt och stillsamt till, men... ja, jag vet inte. Det är något med det som tilltalar mig!)
 
Senast ändrad:
Alltså jag hoppas ju nästan på igångsättning på lördag morgon istället, för att ha det där med bestämd tid och lugn och ro istället för att något händer mitt i natten (säkert då en natt då min man jobbar) och man får stressa runt och ringa och ha sig. Den som lever får se! Jag känner mig i alla fall rätt färdig med packning av väska :D

(Jag vet att igångsättning inte nödvändigtvis går lugnt och stillsamt till, men... ja, jag vet inte. Det är något med det som tilltalar mig!)

Ah, jag fattar. Man hade ju gärna haft en tid 🙄😂
 
Alltså jag hoppas ju nästan på igångsättning på lördag morgon istället, för att ha det där med bestämd tid och lugn och ro istället för att något händer mitt i natten (säkert då en natt då min man jobbar) och man får stressa runt och ringa och ha sig. Den som lever får se! Jag känner mig i alla fall rätt färdig med packning av väska :D

(Jag vet att igångsättning inte nödvändigtvis går lugnt och stillsamt till, men... ja, jag vet inte. Det är något med det som tilltalar mig!)

Ska vi prata önskescenario så röstar jag då för att det smygstartar lite nu men inte tillräckligt för att åka in eller vara allt för besvärligt. Och sen igångsättning på lördag som redan fått en del hjälp på traven på "naturlig" väg, vilket brukar göra att igångsättning går snabbare och lättare ;)
 
Nyss hemkommen från TUL som gick bra och allt såg fint ut. Bebis verkar vara en riktig medelmåtta som bedömdes till +1,3 % :p Får väl se på kommande TUL om det fortsätter stämma. Men det var två barnmorskor med (en under upplärning) som mätte båda två och fick i princip samma mått så borde ju öka sannolikheten lite för att det stämmer
 
Ska vi prata önskescenario så röstar jag då för att det smygstartar lite nu men inte tillräckligt för att åka in eller vara allt för besvärligt. Och sen igångsättning på lördag som redan fått en del hjälp på traven på "naturlig" väg, vilket brukar göra att igångsättning går snabbare och lättare ;)

Ja! Det är så jag tänker, det får gärna börja öppna sig och mjukna och mogna och allt vad det är innan, under lagom mycket möda och besvär, så att det ”bara” är att köra på lördag utan att behöva ta tabletter i sexton timmar 😄
 
Vab med 2,5 åring är såå roligt när man själv försöker jobba in i det sista samtidigt som man är sjukt trött av att vara gravid (på att vara gravid?), har total sömnbrist och aktivera sonen som bara vill göra allt han inte får.
Så sugen på att bli tvåbarnsmamma just nu :D;)
Idag har jag funderat mycket på exakt hur mycket kaos det kommer vara att ha en bebis utöver tvååringen 😂 bara hålla alla vid liv får kanske vara målet för varje dag :D sen få i sig nåt att äta, gå ut och leka, lämna och hämta på förskolan, duscha??? Skräckblandad förtjusning 😅
 
Idag har jag funderat mycket på exakt hur mycket kaos det kommer vara att ha en bebis utöver tvååringen 😂 bara hålla alla vid liv får kanske vara målet för varje dag :D sen få i sig nåt att äta, gå ut och leka, lämna och hämta på förskolan, duscha??? Skräckblandad förtjusning 😅
Du kan nog stryka duscha direkt.
Det har åtminstone inte jag lyckats åstadkomma med bebis och soon to be tvååring 😂
 
Idag har jag funderat mycket på exakt hur mycket kaos det kommer vara att ha en bebis utöver tvååringen 😂 bara hålla alla vid liv får kanske vara målet för varje dag :D sen få i sig nåt att äta, gå ut och leka, lämna och hämta på förskolan, duscha??? Skräckblandad förtjusning 😅

Åh jag minns fortfarande den ultimata lyckan när man lyckades tajma så att bebis också sov under tvååringens eftermiddagslur, OCH man hade gjort kaffe OCH hade något bra att kolla på på tv! :love:






(hur ofta det hände kan vi ju hålla tyst om :angel:)
 
Läser sporadiskt tråden, och försöker komma ihåg att svara och kommentera .
Men tyvärr, livet med 150% studier, 4 barn varav ett fortfarande räknas som sjukt och ett annat har en annan problematik gör min tid minimal. Är tacksam över att vi båda är hemma i minst 6 månader.
Vi var och tog nya prover idag, lilltjejens hb har sedan i fredags gått ner från 108 till 94. Så vi ska ha samtal imorgon med läkare om vi ska avvakta tills torsdag/fredag för nya prover och sen eventuell en tredje blodtransfusion eller om vi ska in imorgon igen. Egentligen är gränsen 90, men hennes historik kan göra att de väljer att ge blodtransfusion redan nu. Allt är så oklart, men fördelen är att hon gått upp i vikt och är ganska pigg ändå.
 
Åh jag minns fortfarande den ultimata lyckan när man lyckades tajma så att bebis också sov under tvååringens eftermiddagslur, OCH man hade gjort kaffe OCH hade något bra att kolla på på tv! :love:






(hur ofta det hände kan vi ju hålla tyst om :angel:)
Vad är du för en übermensch egentligen? 😱
Har redan strukit det, lyckades knappt få till det med bara en bebis förra gången 😂😂
😂😂
Vår äldsta älskar vatten så han brukar få leka med vattnet i handfatet medan jag duschar och nu med nummer två har jag blivit lite immun mot gnäll och småskrik så jag duschar även om hon är lite missnöjd i babysittern. Sätter henne i köket där jag ser henne från duschen och kan stänga grind så storebror inte får för sig att leka med henne.
Men det är ju inte särskilt harmoniskt 😅😂
 
Läser sporadiskt tråden, och försöker komma ihåg att svara och kommentera .
Men tyvärr, livet med 150% studier, 4 barn varav ett fortfarande räknas som sjukt och ett annat har en annan problematik gör min tid minimal. Är tacksam över att vi båda är hemma i minst 6 månader.
Vi var och tog nya prover idag, lilltjejens hb har sedan i fredags gått ner från 108 till 94. Så vi ska ha samtal imorgon med läkare om vi ska avvakta tills torsdag/fredag för nya prover och sen eventuell en tredje blodtransfusion eller om vi ska in imorgon igen. Egentligen är gränsen 90, men hennes historik kan göra att de väljer att ge blodtransfusion redan nu. Allt är så oklart, men fördelen är att hon gått upp i vikt och är ganska pigg ändå.
Skönt att hon är pigg och verkar lägga på sig! Hur mår DU? :heart
 
Vad är du för en übermensch egentligen? 😱
Haha det var ju det där med hur ofta det hände ;)

😂😂
Vår äldsta älskar vatten så han brukar få leka med vattnet i handfatet medan jag duschar och nu med nummer två har jag blivit lite immun mot gnäll och småskrik så jag duschar även om hon är lite missnöjd i babysittern. Sätter henne i köket där jag ser henne från duschen och kan stänga grind så storebror inte får för sig att leka med henne.
Men det är ju inte särskilt harmoniskt 😅😂

När vår äldsta var bebis älskade han badrummet. Han fick ligga naken på skötbädd på golvet (babysitter när han blev lite äldre) och var nöjd läääänge och jag kunde duscha mm i godan ro. Hade någon idé om att det skulle funka även med lillasyster…not so much 😅 (alltså utan att storebror var med). Ett par gånger testade jag att storebror duschade med mig och lillasyster tittade på. Det funkade bättre men så rogivande att duscha med en 2-3 åring är det ju inte 😅
 
😂😂
Vår äldsta älskar vatten så han brukar få leka med vattnet i handfatet medan jag duschar och nu med nummer två har jag blivit lite immun mot gnäll och småskrik så jag duschar även om hon är lite missnöjd i babysittern. Sätter henne i köket där jag ser henne från duschen och kan stänga grind så storebror inte får för sig att leka med henne.
Men det är ju inte särskilt harmoniskt 😅😂
Dottern skulle nog inte acceptera att få vänta utanför duschen, och det ”går” inte riktigt att duscha samtidigt som henne just nu (hon älskar vatten men vill inte ha det över huvudet och vår dusch är lite knepig).

Meeen i värsta fall får jag helt enkelt vänta tills jag kan få avlastning, det är väl bra för huden att inte duscha för ofta har jag hört 😂😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 136
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 873
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp