Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här ringde förskolan och frågade om vi ville ha utökad tid utan att vi ens frågat :o . Och då har vi 25h från början. Men å andra sidan har vi ju bara betalat och inte nyttjat plats i drygt två månader nu :p

Ja ni är flera här inne med generösa kommuner, här är det mer fyrkantig :meh:
 
Haha ja, denna lilla filur har blivit mer kreativ med åldern så jag fasar för vad som kommer ske om det fortsätter öka :crazy::rofl: Samtidigt så är det kul att se att det även har fördelar, för han är gärna med och aktivt hjälper till med det han kan. Ett träd blåste ner i natt så han ville ringa sin pappa för att höra hur DOM skulle få bort det :love:
Låter väldigt likt storebror, han har alltid varit helt med på allt vi gör, byggen och annat. Härligt men också lite frustrerande ibland när man känner att det är något man behöver göra själv :p
 
Och här ringde förskolan och frågade om vi ville ha utökad tid utan att vi ens frågat :o . Och då har vi 25h från början. Men å andra sidan har vi ju bara betalat och inte nyttjat plats i drygt två månader nu :p
Lyxigt! Här har barn till föräldralediga 20 timmar men hela hösten har storebror i praktiken gått 12 timmar eftersom vi varit hemma allihop måndagar och fredagar.

Nu blir det 35 timmar i veckan istället, förhoppningsvis skönt för sonen som hinner vara med och leka och komma in i gruppen mer, och ändå ett par timmar ihop på eftermiddagen.:)
 
Snark, nu har jag för ANDRA gången behövt avboka min efterkontroll pga förkylningssymptom... :meh: Eftersom jag inte upplever att jag har några problem så är det ju inte direkt bråttom, men jag vill gärna få det gjort för att se att allt har läkt som det ska. Plus få en chans att prata igenom allt med BM som följt mig genom båda graviditeterna.

Tredje gången gillt kanske :p

Jag har efterkontroll imorn, men fick mens idag tror jag. Så det känns ju sådär kul. Iofs känner jag inte direkt att hon måste kolla för min unge kom ju genom magen, knipet känns som att det funkar osv 🤷

Segt att du inte kan gå dock!! 🙄
 
Alltså, jag är så satans bortskämd av mitt barn. Inatt åt hon vid tolv, somnade väl 00.30. Vaknade igen vid 7. 🙈 Sen la vi oss igen och sov till 10.30
Jisses. Just nu är jag en sån där morsa andra blir förbannade på som min kompis sa till mig häromdan (hennes son är ett och de har hittills inte haft några såna nätter 😔).
Men sen tänker jag på allt annat stök som är och har varit och känner att vi definitivt är värda det här. Precis som alla andra föräldrar såklart ❤️
 
Jag har efterkontroll imorn, men fick mens idag tror jag. Så det känns ju sådär kul. Iofs känner jag inte direkt att hon måste kolla för min unge kom ju genom magen, knipet känns som att det funkar osv 🤷

Segt att du inte kan gå dock!! 🙄
Åh vad segt med mens :down: Ja bäckenbotten påverkas ju även om man har gjort snitt men man får såklart inga bristningar. Det är väl om du vill prata igenom någonting med BM, man kan ju tacka nej till själva undersökningen tänker jag :)
 
Alltså, jag är så satans bortskämd av mitt barn. Inatt åt hon vid tolv, somnade väl 00.30. Vaknade igen vid 7. 🙈 Sen la vi oss igen och sov till 10.30
Jisses. Just nu är jag en sån där morsa andra blir förbannade på som min kompis sa till mig häromdan (hennes son är ett och de har hittills inte haft några såna nätter 😔).
Men sen tänker jag på allt annat stök som är och har varit och känner att vi definitivt är värda det här. Precis som alla andra föräldrar såklart ❤️
Ja det är ni helt klart värda! :heart
 
Åh vad segt med mens :down: Ja bäckenbotten påverkas ju även om man har gjort snitt men man får såklart inga bristningar. Det är väl om du vill prata igenom någonting med BM, man kan ju tacka nej till själva undersökningen tänker jag :)
Ja min barnmorska vill jag träffa ändå. Ser jättemycket fram emot det 😁
 
Min bonusdotter testade positivt på snabbtest för Covid imorse :( Hon var hos oss i helgen och var med på Julias dop i lördags men var inte speciellt nära någon, stor och luftig lokal med relativt få personer och hon har suttit i karantän hos oss sedan i lördags morse när hon fick symptom, på inrådan av sin mormor överläkaren. Rummet ligger avskilt och har egen toalett och hon har fått mat och allt levererat till dörren så jag hoppas att alla klarar sig!

Vi är båda vaccinerade (jag fick tredje förra veckan så den är väl inte fullt igång ännu) och spädisar klarar ju sig vanligtvis bra (och jag tog båda sprutorna som fanns tillgängliga då när jag var gravid) men segt och lite oroligt ändå. Som tur är (eller vad man ska säga) blev min man avstängd från jobbet hela veckan ut oavsett vad våra snabbtester visar när vi väl får dem, så nu är han hemma åtta dagar och nätter i sträck vilket är väldigt skönt ifall vi skulle bli sjuka, så man bara behöver funka på 50% var...

Håll gärna en tumme :heart
 
Min bonusdotter testade positivt på snabbtest för Covid imorse :( Hon var hos oss i helgen och var med på Julias dop i lördags men var inte speciellt nära någon, stor och luftig lokal med relativt få personer och hon har suttit i karantän hos oss sedan i lördags morse när hon fick symptom, på inrådan av sin mormor överläkaren. Rummet ligger avskilt och har egen toalett och hon har fått mat och allt levererat till dörren så jag hoppas att alla klarar sig!

Vi är båda vaccinerade (jag fick tredje förra veckan så den är väl inte fullt igång ännu) och spädisar klarar ju sig vanligtvis bra (och jag tog båda sprutorna som fanns tillgängliga då när jag var gravid) men segt och lite oroligt ändå. Som tur är (eller vad man ska säga) blev min man avstängd från jobbet hela veckan ut oavsett vad våra snabbtester visar när vi väl får dem, så nu är han hemma åtta dagar och nätter i sträck vilket är väldigt skönt ifall vi skulle bli sjuka, så man bara behöver funka på 50% var...

Håll gärna en tumme :heart

Åh men typiskt! 😭
Gissar att syrran fick symtom igår dock, så hon inte var sjuk på dopet? 🙈 Tyvärr är det ju sååå jävla smittsamt, men jag hoppas hoppas ni klarar er! ❤️
 
Åh men typiskt! 😭
Gissar att syrran fick symtom igår dock, så hon inte var sjuk på dopet? 🙈 Tyvärr är det ju sååå jävla smittsamt, men jag hoppas hoppas ni klarar er! ❤️

Ja, så blir det ju. Jag är lite dagvill! Hon var inte sjuk på dopet men lite hängig på kvällen kanske. Det var vi i och för sig allihopa, lång dag och alla var helt slut. Jag sov till kvart i tolv igår vilket har hänt typ tre gånger i hela mitt liv och då efter seeeeena utekvällar i relativa ungdomen 😂

Så hon var alltså inte sjuk i lördags morse som jag skrev utan först igår. Jag tror tydligen att helgen omfattar två lördagar!
 
Der här med att lägga naken och kissa 5 gånger på 30 min, vad är det för naturlig reflex? :laugh:

Det är en reflex. Allvarligt alltså. Bebisar lär sig (eller ja mer vänjer sig) att bajsa och kissa i blöja.

Det är därför man tycker att de alltid passar på att kissa på skötbordet i början och också därför det är så lätt för bebisar att fatta babypottning :)
 
Vi har varit på bvc idag och M fick rotavaccin. Han har varit rätt gnällig nu på em men ännu svårt och avgöra om det är pga vaccinet eller bara lite allmänt.

Nu har vi inte nästa tid förrän 8 februari. Känns orimligt eftersom vi hängt där varje vecka hittills :laugh:
 
När bebis har beställt för mycket mjölk och vill sova istället för att äta :cry: gör så ont! Jag är dessutom inte helt frisk och ryggen känns som att den ska gå av plus att axlar och nacke är enormt stela. Blääää.
 
Jag har fått p-piller utskrivet bara för ett slippa mensen :laugh: hämtar ut receptet när mensen dyker upp:cautious:

Gött 😁
Jag slutade med p-piller långt innan vi ville bli gravida pga mår bra utan, även om jag iofs mådde bra med också, så lär inte skaffa några nya. Men hade varit skönt att slippa mens, helt klart... Kanske får tänka om 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 144
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 328
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp