Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021, del 3

Alltså det här med att stoppa saker i munnen 🤯 är vi ute så kan man knappt släppa honom med blicken innan han har petat in sand, ett löv, ett gammalt äckligt äpple eller en sten i precis jättedålig storlek i munnen :crazy: Inne äter han kartong och toapapper om han kommer över det, och biter sönder bokryggar. Kul 😅

Allt ska in i munnen (utom mat) här också. Nu har hon inte riktigt fått chans på löv och sand än men det lär komma. I våras och somras var gräs och vitklöver bäst, nu äter hon gärna papper av olika slag. Hur kul kan det vara liksom, ät köttbulle istället 😂
 
Allt ska in i munnen (utom mat) här också. Nu har hon inte riktigt fått chans på löv och sand än men det lär komma. I våras och somras var gräs och vitklöver bäst, nu äter hon gärna papper av olika slag. Hur kul kan det vara liksom, ät köttbulle istället 😂
+ @zassoo
I skrivandes stund ligger en söndertuggad toarulle under vår soffa, i småbitar sen lilla E fick sätta tänderna i den 😂
En annan gång tog hon upp en full toarulle från golvet och försökte ta ett stort bett. Det uppvägdes iofs lite av det fullkomliga samförstånd jag och storebror hade när vi stirrade på varandra och konstaterade att lillasyster är galen :laugh:
 
Att lilla E börjat bli mer aktiv och nyfiken och försöker klättra på allt tajmar dåligt med att vi också eldar i kaminerna för att hålla nere elkostnaden... Dags att skaffa grindar tror jag 🙈
 
Kan ju konstatera att M inte är redo för 1 sovstund per dag iaf :p

När jag skulle lägga honom på förmiddagen var han inte alls med på noterna utan skulle bara busa. Och storasyster som är hemma från förskolan (men helst frisk idag) var väl inte jättebra på att vara tyst. Så till slut gav jag upp och gick ner med honom igen.

Lunch var sen våfflor. Rester från igår och det var nog det godaste M smakat och han åt massor igår. Men inte ens det hjälpte nu. Han somnade sittandes i barnstolen med våffla i handen 😅♥️
 
Här verkar det som att vi precis har gått över till en sovstund per dag. Han orkar egentligen inte riktigt hela kvällen men det rättar nog till sig snart.

I övrigt är det så himla gulligt att han verkligen börjar bli ett litet busigt barn 🥰 han drar ner badrumshandduken och håller den för ansiktet och leker tittut. Kommer med en kudde eller filt och lägger kinden mot och gosar. Lägger en leksak i en annan så det skramlar när han skakar. Gullunge ❤️
 
Kan ju konstatera att M inte är redo för 1 sovstund per dag iaf :p

När jag skulle lägga honom på förmiddagen var han inte alls med på noterna utan skulle bara busa. Och storasyster som är hemma från förskolan (men helst frisk idag) var väl inte jättebra på att vara tyst. Så till slut gav jag upp och gick ner med honom igen.

Lunch var sen våfflor. Rester från igår och det var nog det godaste M smakat och han åt massor igår. Men inte ens det hjälpte nu. Han somnade sittandes i barnstolen med våffla i handen 😅♥️
Alltid så fascinerad av barn som liksom somnar "mitt i" nånting :D ingen av mina har gjort så :p

Lilla E sover en gång per dag. Idag sov hon 35 minuter 🙈 och har knappt gnällt ens, men oftast blir det upp mot två timmar.
 
Förra veckan konstaterades det efter långdragna förkylningar hos F att han nu är inne på sin tredje öroninflammation.
Efter två totalt sömnlösa nätter här åkte vi till barnmottagningen igen med honom då vi kände att penicillinet inte gett effekt.
Stackarn har nu fått halsfluss. Alltså mitt hjärta blöder för denna lilla kille. :cry: Så liten och ha så ont. Han skriker konstant. Håll tummarna att det nya penicillinet ger effekt snabbt.
 
Förra veckan konstaterades det efter långdragna förkylningar hos F att han nu är inne på sin tredje öroninflammation.
Efter två totalt sömnlösa nätter här åkte vi till barnmottagningen igen med honom då vi kände att penicillinet inte gett effekt.
Stackarn har nu fått halsfluss. Alltså mitt hjärta blöder för denna lilla kille. :cry: Så liten och ha så ont. Han skriker konstant. Håll tummarna att det nya penicillinet ger effekt snabbt.
Men lilla hjärtat då :( ❤️ Hoppas hoppas att medicinen hjälper snabbt!
 
Alltid så fascinerad av barn som liksom somnar "mitt i" nånting :D ingen av mina har gjort så :p

Lilla E sover en gång per dag. Idag sov hon 35 minuter 🙈 och har knappt gnällt ens, men oftast blir det upp mot två timmar.

Detta var första gången :D av alla tre barnen.

Men idag har han feber så kan ju varit något som spökade redan då
 
Lilla E påstår att hon är redo för förskolan :D idag när vi lämnade storebror kröp hon raslt iväg in på avdelningen efter att först resolut ha kastat av sig mössan och tossorna :p Det blir dock inte start förrän januari, tycker hon kan lära sig gå först :p

Tycker jag blir lurad hela tiden av att hon är liten och inte så motoriskt tidig, och tänker själv aohon inte är så gammal. Och sen plötsligt visar det sig att hon förstår så himla mycket eller börjar kommunicera på nya sätt. Hon har tex börjat med egna tecken för att visa att hon är hungrig och törstig, och pekar mycket tydligt på tex favoritkoftan när vi glömt ta på den. Liten börjar bli stor :heart
 
Igår gav jag Julia en purjolök att hålla i under videosamtal med mormor eftersom hon lätt blir lite rastlös annars. Hon massakrerade hela löken med tänderna på tio minuter. Jag har aldrig sett något liknande, i alla fall inte utfört av en med fyra tänder. Tårarna rann för det var ju starkt förstås men hon bara fortsatte slita loss bitar och blev skitsur när den konfiskerades. Toka! :laugh:
 
Lilla E påstår att hon är redo för förskolan :D idag när vi lämnade storebror kröp hon raslt iväg in på avdelningen efter att först resolut ha kastat av sig mössan och tossorna :p Det blir dock inte start förrän januari, tycker hon kan lära sig gå först :p
Vår dotter började på dagis i november och började gå våren efter....
 
Igår gav jag Julia en purjolök att hålla i under videosamtal med mormor eftersom hon lätt blir lite rastlös annars. Hon massakrerade hela löken med tänderna på tio minuter. Jag har aldrig sett något liknande, i alla fall inte utfört av en med fyra tänder. Tårarna rann för det var ju starkt förstås men hon bara fortsatte slita loss bitar och blev skitsur när den konfiskerades. Toka! :laugh:

Det är definitivt det roligaste jag sett denna veckan 😂😂😍 Jullan!
 
Här har vi flyttat och Signe verkar ha funnit sig.väl till rätta.
Kryper i en rasande fart och ställer sig mot saker. Fortfarande lättviktare men drar iaf 68 i kläder numera.
Igår sa hon hundens namn tydligt, och pappa och hej kan hon också säga. Mamma är absolut...svårare. 🙃😂
 
Jojo, klart att det går :) men personligen skulle det kännas bättre om hon tar sig runt på fötterna innan hon ska börja fsk, kan inte riktigt motivera det bättre än så dock.
Känner samma som du här, Klara ska också börja i januari.
Ser framför mig hur hon sitter ensam i en vattenpöl hela dagarna, det känns bättre i mitt mammahjärta att veta att hon kan ta lite mer för sig och gå.

Just nu är vi löjligt missnöjda med förskolan dock så jag funderar på att söka mer föräldraledigt efter årsskiftet :/
 
Jojo, klart att det går :) men personligen skulle det kännas bättre om hon tar sig runt på fötterna innan hon ska börja fsk, kan inte riktigt motivera det bättre än så dock.

Ja just vinterhalvåret känns det ju extra bra om de kan gå när de är på förskolan. De blir ju väldigt stillasittande och då tar det inte lång tid innan det blir kallt.

På vår förskola verkar de lösa det bra, de allra minsta är inte ute lika länge när det är kallt, det finns vagnar att sitta i osv. Men blir ju ändå inte samma sak som när man kan knata runt själv.

Men som sagt det löser ju sig och förskolan är ju vana med barn som inte kan gå. Vår förskola har idrotts/rörelseprofil och vissa veckor är rörelseveckor. Inför denna vecka hade pratat innan om hur föräldrarna brukar röra på sig och tydligen brukar de ”gymma” 😅 Så de hade skapat gymkort i början av veckan och igår användes gymkorten för att gå till ”gymmet” (gymparummet). Och det funkade tydligen utmärkt med friskispass även för de två som inte kan gå än 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 009
Senast: Badger
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
687
Senast: em76
·
Svar
1 440
· Visningar
78 029
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 534
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp