Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min högerfog har sagt upp sig helt så för att fira det har jag börjat spy på mornarna igen, så fantastiskt att va gravid :crazy: Misstänker att bebbot ligger på tvären för hon tar så otroligt mycket plats och jag kan knappt böja mig utan att tappa andan.
Ska till min osympatiska BM imorgon, ger det en chans till innan jag byter.
Nått mindre bittert och surt är att vi ska åka en sväng till mal of scandinavia imorgon och kolla in disneybutiken, jag vill så gärna ha ett tandlöse-gosedjur och hoppas hitta ett där både till mig och ett till dottern.
Hon ska även få en slant att köpa ett gosedjur till bebbot så kanske hon hittar något där hon vill ge lillasyster.
 
Skulle inte googlat! nu är bitterheten total, tydligen är Disneybutiken i MOS stängd :cool:
Jaha.. jag ska iaf äta glass imorgon! :D
 
Spännande! Vad gör man då? 😁

Gapar stort och låter doktorn klämma lite på ryggraden :D Ja han kikade på mina blodkärl i armarna och händerna också. Det var en riktigt trevlig stund, men det har varit lite jobbigt att behöva åka tvärsöver stan på kokheta spårvagnar två dagar i rad nu. Och imorgon är det flyttdags!
 
Känns som vi lever i typ samma graviditet 😂 Fy va trött jag är på detta nu.
Måtte den sista tiden gå fortfort!!
Jag börjar också bli lite trött på det, mest för att jag inte känner att jag orkar vara en så bra mamma som jag skulle vilja :heart Men det är ändå ganska kort tid kvar, ska försöka chilla och inte ställa för höga krav på mig själv.
 
Jag börjar också bli lite trött på det, mest för att jag inte känner att jag orkar vara en så bra mamma som jag skulle vilja :heart Men det är ändå ganska kort tid kvar, ska försöka chilla och inte ställa för höga krav på mig själv.

Eller hur 😏 Orken till att leka, vara nära och ha tålamod i jobbiga situationer räcker inte. Jag är dessutom supersliten efter en sommar med flytt och vi har inte haft någon semester ihop då mannen sommarjobbat hela sommar. Lägg till lite 2-årstrots på det 🤪
Känner nu, vad f*n har vi gett oss in på med snart två barn? 😬
 
Eller hur 😏 Orken till att leka, vara nära och ha tålamod i jobbiga situationer räcker inte. Jag är dessutom supersliten efter en sommar med flytt och vi har inte haft någon semester ihop då mannen sommarjobbat hela sommar. Lägg till lite 2-årstrots på det 🤪
Känner nu, vad f*n har vi gett oss in på med snart två barn? 😬

Eller tre 😬

Fast även om det inte går att komma ifrån att det blir mer jobb (och framför allt mer logistik) med fler barn så blir inte allt jobbigare. Har precis varit hemma och vobbat med vår yngsta medan storebror som nu går i förskoleklass har varit i skolan. Och oj vad jobbigt det var att ha ett (piggt men snorigt) barn hemma som då vill ha ens uppmärksamhet hela tiden jämfört med att ha två som leker med varandra :p

Våra barn bråkar med varandra också. Men oj vad mycket de får ut av varandra och tycker om varandra och deras relation är underbar att se :love:
 
Är det förresten någon som har tips på riktigt lååånga amningslinnen? Har HMs nu men de är inte tillräckligt långa :p
 
Här har de mesta krämpor kommit. Jag som var så nöjd med att känna mig lite pigg ändå.

Jag har konstant småkramp i vaderna så jag får gå sakta för att det inte ska göra ont. Vaknar vissa nätter av att det krampar och ger en brutal smärta. Utöver det så verkar magen skena iväg ännu mer för huden spänner och gör ont konstant så jag ligger helst ned på sidan för att avlasta. Då det gör ont i magen när jag går eller sitter, verkligen toppen när jag sitter mest vid datorn med plugg :crazy: Så jag sitter på en soffkudde, samt lutar tillbaka stolen vid föreläsningar för att minska på trycket.
Många av mina tröjor ger den berömda glipan mellan tröja och byxa, och med drygt 1 månad kvar så är jag inte sugen på att köpa mer kläder då jag redan är långt över min vanliga klädstorlek. Är dessutom tillbaka på noll matlust så det är kämpigt att äta mat under dagen, men vikten står still sen drygt 3 veckor tillbaka så det är bra. Bebis är otroligt aktiv så jag får kissa 3-5 gånger natt, så just nu känner jag mig som i en dimma eftersom det är plugg på dagarna och 3 barn som ska ha sin tid med allt vad det innebär. Men vem å andra sidan tycker inte att sista månaden är tung :rofl::laugh:

Endast 2 besök kvar på MVC, och 1-2 besök kvar på spec mvc så det är verkligen nära :love:
 
Här har de mesta krämpor kommit. Jag som var så nöjd med att känna mig lite pigg ändå.

Jag har konstant småkramp i vaderna så jag får gå sakta för att det inte ska göra ont. Vaknar vissa nätter av att det krampar och ger en brutal smärta. Utöver det så verkar magen skena iväg ännu mer för huden spänner och gör ont konstant så jag ligger helst ned på sidan för att avlasta. Då det gör ont i magen när jag går eller sitter, verkligen toppen när jag sitter mest vid datorn med plugg :crazy: Så jag sitter på en soffkudde, samt lutar tillbaka stolen vid föreläsningar för att minska på trycket.
Många av mina tröjor ger den berömda glipan mellan tröja och byxa, och med drygt 1 månad kvar så är jag inte sugen på att köpa mer kläder då jag redan är långt över min vanliga klädstorlek. Är dessutom tillbaka på noll matlust så det är kämpigt att äta mat under dagen, men vikten står still sen drygt 3 veckor tillbaka så det är bra. Bebis är otroligt aktiv så jag får kissa 3-5 gånger natt, så just nu känner jag mig som i en dimma eftersom det är plugg på dagarna och 3 barn som ska ha sin tid med allt vad det innebär. Men vem å andra sidan tycker inte att sista månaden är tung :rofl::laugh:

Endast 2 besök kvar på MVC, och 1-2 besök kvar på spec mvc så det är verkligen nära :love:

Hade gärna tagit min första graviditet igen, åkte längdskidor i vecka 34 och sen föddes sonen i vecka 37 :bump: (andra graviditeten var inte riktigt samma, plus ett till barn att ta hand om :p )

Fy förstår att det är kämpigt! Speciellt om man inte får sova på nätterna heller. Men nu har du ju iaf nedräkning på riktigt!
 
Dos två av vaccinet taget, och maken tog sitt förra veckan. ✌️
Skönt att ha det gjort. 😊

Försökte se om VG ändrat sina rutiner när det gäller att ha med sin partner på besöken här, tänkte inför tillväxtultraljudet på måndag, men icke.
Det är fan lite av en sorg för mig, att maken inte fått vara med på någonting mer än när allt var kaos (och knappt då).
Så tråkigt!
 
Eller hur 😏 Orken till att leka, vara nära och ha tålamod i jobbiga situationer räcker inte. Jag är dessutom supersliten efter en sommar med flytt och vi har inte haft någon semester ihop då mannen sommarjobbat hela sommar. Lägg till lite 2-årstrots på det 🤪
Känner nu, vad f*n har vi gett oss in på med snart två barn? 😬
Ja, framför allt det där med tålamod i jobbiga situationer. Haft lite situationer där dottern sparkar eller kastar sig mot magen vilket jag tycker är otroligt obehagligt och lite läskigt så då kan jag typ inte hantera nånting.

Jag har ställt in mig på att det kommer vara totalt kaos ett tag framöver när bebis kommer 😅 Men jag tror också det kommer bli helt fantastiskt så då är det värt det :love:
 
Dos två av vaccinet taget, och maken tog sitt förra veckan. ✌️
Skönt att ha det gjort. 😊

Försökte se om VG ändrat sina rutiner när det gäller att ha med sin partner på besöken här, tänkte inför tillväxtultraljudet på måndag, men icke.
Det är fan lite av en sorg för mig, att maken inte fått vara med på någonting mer än när allt var kaos (och knappt då).
Så tråkigt!
Alltså, jag lider verkligen med er! Att de inte kan lösa det på nåt vettigt sätt? Känns ju som en viktig grej att båda får vara med på. Jag kan ju förstå det när krisen var som värst, men nu måste det ju gå att lösa? Här har de ju gjort så att bara en får vänta i väntrummet, partnern utanför, så ringer man och meddelar rum när man blir hämtad så får partnern gå direkt dit. Verkligen värdelöst att han inte får följa med.
 
Alltså, jag lider verkligen med er! Att de inte kan lösa det på nåt vettigt sätt? Känns ju som en viktig grej att båda får vara med på. Jag kan ju förstå det när krisen var som värst, men nu måste det ju gå att lösa? Här har de ju gjort så att bara en får vänta i väntrummet, partnern utanför, så ringer man och meddelar rum när man blir hämtad så får partnern gå direkt dit. Verkligen värdelöst att han inte får följa med.

Mm, man hade ju kunnat tycka att det var en bra lösning liksom. Men nä, icke.
Nu har vi ju ändå två ultraljud kvar så det hade ju känts toppen om han fick vara med på ett av dem iaf 🤷

Nåja, just nu får ju partnern iaf stanna på BB, så får bara hålla tummarna för att det inte ändras igen! 😁
Min förhoppning är dock att vi inte ska bli allt för långvariga där pga hunden 😅😁
 
Dags för mig att börja äta järntabletter, järnvärden på 101 vilket var lite för lågt.

Annars så följer magen kurvan (även om jag tycker den är fasligt stor :meh: )
 
Hade gärna tagit min första graviditet igen, åkte längdskidor i vecka 34 och sen föddes sonen i vecka 37 :bump: (andra graviditeten var inte riktigt samma, plus ett till barn att ta hand om :p )

Fy förstår att det är kämpigt! Speciellt om man inte får sova på nätterna heller. Men nu har du ju iaf nedräkning på riktigt!

Åh vad härligt det lät! Haha nä ju fler barn man har att ta hand om desto mer upplever jag att det blir segt att få ihop allt.

Jaa, och beroende på hur bebis mår så kan snittet tidigareläggas ännu mer. Känns jättekonstigt att hon är här om drygt en månad, högst :love:
 
Alltså, jag lider verkligen med er! Att de inte kan lösa det på nåt vettigt sätt? Känns ju som en viktig grej att båda får vara med på. Jag kan ju förstå det när krisen var som värst, men nu måste det ju gå att lösa? Här har de ju gjort så att bara en får vänta i väntrummet, partnern utanför, så ringer man och meddelar rum när man blir hämtad så får partnern gå direkt dit. Verkligen värdelöst att han inte får följa med.

Vi har liknade som @Sleepan. Här får man ringa partner via tex Skype om man vill men han är helt utestängd från alla besök oavsett anledning. Så jag har fått smsa honom så fort jag själv vetat att bebis mår bra då han också varit orolig speciellt då jag går på extrakontroller för att se så inte bebis får blodbrist. Då gäller nämligen blodtransfusion via navelsträngen i Stockholm.
 
Va hos barnmorskan idag, försov mig så sambon skjutsade mig. När jag kommer dit sitter det flera par i väntrummet O_o
Blir uppropad och frågar såklart om partners är välkomna med på besöken nu vilket dem tydligen är.
Blev såklart superglad men också skitförbannad, varför har inte min BM berättat det för, jag har påtalat flera ggr att sambon undrar massa saker och gärna vill ha all info som går att få typ. Hon fortsätter liksom på samma bana och den enda kategori hon briljerar i är att hon jobbar för att jag ska få TUL samt bli igångsatt pga dottern va rätt liten när hon föddes.
Annars svarade hon iaf på en fråga sambon hade men mumlade mest och började sen läsa på datorn igen så jag ska byta BM nu, ville ändå ge henne en chans till men känns inte rättvist varken mot mig, sambon eller henne att varje besök bara känns blä.
Mitt järnvärde hade gått från 127 till 120 så det är jag iaf nöjd med, ska fortsätta dricka mina brustabletter med järn ibland men behöver inte va stressad över dåliga värden osv iaf :)
 
Dos två av vaccinet taget, och maken tog sitt förra veckan. ✌️
Skönt att ha det gjort. 😊

Försökte se om VG ändrat sina rutiner när det gäller att ha med sin partner på besöken här, tänkte inför tillväxtultraljudet på måndag, men icke.
Det är fan lite av en sorg för mig, att maken inte fått vara med på någonting mer än när allt var kaos (och knappt då).
Så tråkigt!
Kan det va aktuellt att göra ett privat UL så din make kan va med? Tänker att det kan va betydelsefullt både för er som par och för honom att få se bebisen.
Vi gjorde ju ett privat RUL och jag är så glad för det för min sambo knöt liksom an till bebisen mer efter det, det blev mindre abstrakt och vi fick en fin upplevelse ihop.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
46 059
Senast: Human
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 769
Senast: monster1
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
688
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp