Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen plan B. :nailbiting: Borde ta tag i pronto, för jag vet inte om partner ens får vara med under förlossningen om han har symtom? Om han inte får stanna på BB så vill jag hem så fort som möjligt iaf.

Jag har varken plan B eller plan C, det finns ingen annan jag vill ha med. Så jag kan relatera till ditt problem.
 
Jag har varken plan B eller plan C, det finns ingen annan jag vill ha med. Så jag kan relatera till ditt problem.
Hade inte min man fått följa med hade jag fött barn ensam. Har massor av härliga människor i mitt liv men absolut ingen jag skulle vilja ha med på förlossningen. Tror det för mig varit ok att vara själv.. även om så klart inte önskvärt.
Håller tummarna för att ingen behöver föda utan respektive!
 
Jag har raderat några inlägg och tänker att ni kanske kan hålla er till att prata om era egna upplevelser och låta bli att nämna detaljer om främlingar som inte är med här. Jag förstår att det inte var illa menat alls, men åtminstone jag hade inte varit så glad om jag upptäckte att någon på nätet suttit och skrivit om mig och mitt beteende på BB. :)

/Mod
 
Jag har raderat några inlägg och tänker att ni kanske kan hålla er till att prata om era egna upplevelser och låta bli att nämna detaljer om främlingar som inte är med här. Jag förstår att det inte var illa menat alls, men åtminstone jag hade inte varit så glad om jag upptäckte att någon på nätet suttit och skrivit om mig och mitt beteende på BB. :)

/Mod
Tack! Jag tänkte inte så långt :o
 
Hade inte min man fått följa med hade jag fött barn ensam. Har massor av härliga människor i mitt liv men absolut ingen jag skulle vilja ha med på förlossningen. Tror det för mig varit ok att vara själv.. även om så klart inte önskvärt.
Håller tummarna för att ingen behöver föda utan respektive!

Att vara själv är inget alternativ tyvärr, det är mitt 4e kejsarsnitt och jag vet att jag inte klarar att vara själv pga ångest och panik inför ingreppet. Men har nu en plan B :D
 
Spännande att få va med och testa ny ultraljudsapparat :D

Jag har också ont i magen/spänner osv och fick också förklarat att det kan va att bebisen knölar runt där inne och spänner ut muskler, hud osv det gör ju förbaskat ont. Vad skönt du kan börja träna igen, är liiiite avis pga är så rastlös men har för ont för att ens tänka tanken på nån typ av träning just nu.

ang BB så tänker jag om möjligt köra på tidig hemgång. Dels för att jag vill va med min sambo och är allt för osäker kring om han kommer få va med på BB men också pga jag inte är så förtjust i sjukhusmiljö så sover extremt dåligt och har väldigt svårt att slappna av.

Vi har alla olika förutsättningar i livet, men jag tränar på Alvedon då jag också har ganska ont 🙈 Jag har tränat 3-5 dagar i veckan de senaste 5 åren så för mig är det en livsstil som sker automatiskt. Mina pass är så nerskalade utifrån min smärta och graviditet att det är långt ifrån det jag brukar träna men tillräckligt för mig just nu. Men jag tränade ingenting under mina graviditeter 2013 och 2016 då jag hade för ont för att ens gå en promenad, så allt beror på situationen.

Jag tillhör också en av dem som inte trivs i sjukhusmiljö, så jag hoppas kunna åka hem dagen efter snittet. Men då det är komplikationer, och jag ännu inte lyckas få åka hem dagen efter så känns det omöjligt även denna gång. Har dock fått okej av spec mvc att vi får åka hem så fort bebis får sin berömda ok-stämpel så det finns hopp :D
 
Vi har alla olika förutsättningar i livet, men jag tränar på Alvedon då jag också har ganska ont 🙈 Jag har tränat 3-5 dagar i veckan de senaste 5 åren så för mig är det en livsstil som sker automatiskt. Mina pass är så nerskalade utifrån min smärta och graviditet att det är långt ifrån det jag brukar träna men tillräckligt för mig just nu. Men jag tränade ingenting under mina graviditeter 2013 och 2016 då jag hade för ont för att ens gå en promenad, så allt beror på situationen.

Jag tillhör också en av dem som inte trivs i sjukhusmiljö, så jag hoppas kunna åka hem dagen efter snittet. Men då det är komplikationer, och jag ännu inte lyckas få åka hem dagen efter så känns det omöjligt även denna gång. Har dock fått okej av spec mvc att vi får åka hem så fort bebis får sin berömda ok-stämpel så det finns hopp :D
Det är ju verkligen bra att träna och kanske speciellt när man är gravid för att hålla igång kroppen.
Beundrar alltid människor som tränar regelbundet, jag är väldigt lat så har jag ingen hund fastnar jag lätt hemma där jag istället virrar runt och är rastlös :o
Men visst tränar du mest på gym? Jag funderar lite på att kolla upp lite övningar man kan köra som är bra för foglossningen osv så kanske också ska ta en Alvedon och sluta va lat :p

Skönt att du får åka hem så fort bebisen fått sin stämpel iaf, jag håller tummarna att ni inte behöver stanna länge!
 
Det är ju verkligen bra att träna och kanske speciellt när man är gravid för att hålla igång kroppen.
Beundrar alltid människor som tränar regelbundet, jag är väldigt lat så har jag ingen hund fastnar jag lätt hemma där jag istället virrar runt och är rastlös :o
Men visst tränar du mest på gym? Jag funderar lite på att kolla upp lite övningar man kan köra som är bra för foglossningen osv så kanske också ska ta en Alvedon och sluta va lat :p

Skönt att du får åka hem så fort bebisen fått sin stämpel iaf, jag håller tummarna att ni inte behöver stanna länge!

Jag har genom åren byggt upp ett hemmagym eftersom jag inte får ihop tiden att åka hemifrån då vi bor ca 20-30 minuter ifrån ett gym, tre barn och en man som jobbar heltid. Jag har massor av utrustning, men just nu är det främst kroppsövningar, TRXband, pilatesband och pilatesboll jag använder mig mest av. Jag skulle inte kalla dig lat, för vi har alla olika förutsättningar. Jag älskar att träna så för mig finns det inget annat val. Men det är hela tiden kroppen som bestämmer, så jag bryter med gott samvete om kroppen protesterar emot en övning eller ett träningspass.

Tack! :heart
 
Provade babyskyddet i våra bilar ikväll, lite trixigt att få tre barnstolar bredvid varandra så det lutar åt att ett barn får åka längst i bak på vår huvudbil (7 sitsig). Men annars passade det perfekt, även om det var lite knixigt med huvudbilens bälte då den låste fast bältet. Vilket innebar att man får luta babyskyddet lite framåt för att knäppa loss, men vi lär aldrig få in en bas i det baksätet så vi får gilla läget :laugh:

Vi ligger lite efter med babyvaggan, men annars är vi så gott som klara för bebis :love: Ett inköp på IKEA i slutet av september för lite madrass, plastade lakan osv men det kom ju en dyr A-traktor emellan. Den har en egen följetong att skriva om eftersom den ska in på verkstad på onsdag då den fick några dyra 2:or på besiktningen. Verkstad sa att vi har tur om det landar på 2000 -8000 kr. Har ofta fått frågan det senaste om varför vi inte bara säljer den. 1) Vi har inga bussar på landet och sonen behöver till gymnasiet och 2) Den har inget värde just nu. Om det hade varit möjligt att sälja den och gå +/- inköpspriset så hade det varit mitt första val istället för att slösa på sparkontot :meh:
 
Fick en present av min äldsta väns storasyster idag.
Min mormor stickade den till henne för 39 år sen, och både hon och hennes dotter har haft den. Min mormor dog ju i juni, så det känns så fint 😭❤️❤️

20210904_190040.jpg
 
V.33 är här! Börjat sova bättre efter någon vecka med kass sömn, så det känns ju galet skönt. Och kroppen mår bättre igen 😁

Fick precis veta att vårt hunddagis erbjuder "baby watch" och därmed kommer kunna hjälpa oss med Ebba. En fröken kommer ta henne till och från dagis, och ha henne hemma på nätterna. Så jäkla skönt. ❤️ Så gott att slippa fundera på var vi gör av henne när det är dags för förlossning 🥰
 
Fick precis veta att vårt hunddagis erbjuder "baby watch" och därmed kommer kunna hjälpa oss med Ebba. En fröken kommer ta henne till och från dagis, och ha henne hemma på nätterna. Så jäkla skönt. ❤️ Så gott att slippa fundera på var vi gör av henne när det är dags för förlossning 🥰

Åh vad skönt för er!

Här ska tonåringen få ta hand om hunden när han kommer hem från skolan. Inte det mest optimala då han inte riktigt kan hantera hunden, men vi har ingen annan som kan ta hunden. Det är ingen svår hund men inte alla i vår närhet kan hantera honom då de skickar dubbla signaler som får honom att gå upp i varv istället. Vilket är just problemet med tonåringen som säger kommandon som hunden inte kan, vilket kan ge ganska knepiga situationer dom emellan. Vår hund är 4,5 år och sonen bor här på heltid så man kan tycka att han borde kunna hundens vanligaste kommandon vid det här laget :cautious:
 
Åh jag vet inte var jag ska skriva av mig men allt känns så jobbigt just nu och jag har liksom ingen motståndskraft utan bara gråter för minsta grej :( Dottern kom hem med förkylning i fredags, hon verkar må bra nu men jag och maken blev helt sänkta. Så nu far hon omkring som en virvelvind medan vi bara vill ligga i soffan helst men det går ju inte. Istället får vi turas om att samla energi som vi inte har. Sover uselt båda två.

Nu på morgonen skulle jag boka av MVC-tiden jag har imorgon men min idiotiska telefon ville inte lyda när jag tog fram knappsatsen så på nåt vis lyckades jag boka nån random telefontid som jag absolut inte vill ha, fick panik och ringde igen och bokade en hos barnmorskorna som var det jag tänkt göra från början. Så nu har jag TVÅ telefontider och har precis stressgråtit över det (för att jag känner mig idiotisk som inte ens kan göra rätt val på en knappsats och att jag nu tar nån annans telefontid helt i onödan) utöver att jag har gråtit för att jag känner mig alldeles överhettad och varm och gråtit för att dottern var bökig när vi skulle byta blöja... stabilt.

Är väl lite stressad över det där med MVC-tiden också eftersom jag gärna vill börja ha koll på alla värden nu mot slutet. Har börjat bli svullen och sådär och är lite nervös att blodtrycket ska sticka iväg.

Blä. Sjuk och väldigt gravid och uppenbarligen väldigt känslig just nu :( Ska testa för covid idag också = ännu en stress för att vi måste åka långt för att göra det (3 mil enkel väg) och ha med oss dottern och jag vet att det kommer vara obehagligt.

Slut på babbel, medalj om ni orkar läsa :p
 
Lillasyster blir idag en vecka, fortfarande namnlös 😂
Än så länge en väldigt nöjd bebis.
Storebror har tagit det helt okej, var burdus i början men har blivit lite mer försiktig.
Amningen strular dock, hon får inte rätt grepp och jag är ganska sårig.
Har provat allt utom att pumpa och ge flaska, vill vänta lite till med det så jag biter ihop, smörjer, luftar och hoppas på bättring.
Fick en tid hos amningsmottagningen imorgon.
Snittet läker över förväntan bra, känner mig redan helt rörlig och har inte ätit smärtstillande sen i fredags. Tänk vad kroppen kan 🙏🏼♥️
 
Åh jag vet inte var jag ska skriva av mig men allt känns så jobbigt just nu och jag har liksom ingen motståndskraft utan bara gråter för minsta grej :( Dottern kom hem med förkylning i fredags, hon verkar må bra nu men jag och maken blev helt sänkta. Så nu far hon omkring som en virvelvind medan vi bara vill ligga i soffan helst men det går ju inte. Istället får vi turas om att samla energi som vi inte har. Sover uselt båda två.

Nu på morgonen skulle jag boka av MVC-tiden jag har imorgon men min idiotiska telefon ville inte lyda när jag tog fram knappsatsen så på nåt vis lyckades jag boka nån random telefontid som jag absolut inte vill ha, fick panik och ringde igen och bokade en hos barnmorskorna som var det jag tänkt göra från början. Så nu har jag TVÅ telefontider och har precis stressgråtit över det (för att jag känner mig idiotisk som inte ens kan göra rätt val på en knappsats och att jag nu tar nån annans telefontid helt i onödan) utöver att jag har gråtit för att jag känner mig alldeles överhettad och varm och gråtit för att dottern var bökig när vi skulle byta blöja... stabilt.

Är väl lite stressad över det där med MVC-tiden också eftersom jag gärna vill börja ha koll på alla värden nu mot slutet. Har börjat bli svullen och sådär och är lite nervös att blodtrycket ska sticka iväg.

Blä. Sjuk och väldigt gravid och uppenbarligen väldigt känslig just nu :( Ska testa för covid idag också = ännu en stress för att vi måste åka långt för att göra det (3 mil enkel väg) och ha med oss dottern och jag vet att det kommer vara obehagligt.

Slut på babbel, medalj om ni orkar läsa :p
Tycker du förtjänar en medalj som roddar virvelvindsbarn och ens kom ihåg att fixa med tiden hos MVC!
Hoppas Covid testerna är negativa :heart
 
Åh jag vet inte var jag ska skriva av mig men allt känns så jobbigt just nu och jag har liksom ingen motståndskraft utan bara gråter för minsta grej :( Dottern kom hem med förkylning i fredags, hon verkar må bra nu men jag och maken blev helt sänkta. Så nu far hon omkring som en virvelvind medan vi bara vill ligga i soffan helst men det går ju inte. Istället får vi turas om att samla energi som vi inte har. Sover uselt båda två.

Nu på morgonen skulle jag boka av MVC-tiden jag har imorgon men min idiotiska telefon ville inte lyda när jag tog fram knappsatsen så på nåt vis lyckades jag boka nån random telefontid som jag absolut inte vill ha, fick panik och ringde igen och bokade en hos barnmorskorna som var det jag tänkt göra från början. Så nu har jag TVÅ telefontider och har precis stressgråtit över det (för att jag känner mig idiotisk som inte ens kan göra rätt val på en knappsats och att jag nu tar nån annans telefontid helt i onödan) utöver att jag har gråtit för att jag känner mig alldeles överhettad och varm och gråtit för att dottern var bökig när vi skulle byta blöja... stabilt.

Är väl lite stressad över det där med MVC-tiden också eftersom jag gärna vill börja ha koll på alla värden nu mot slutet. Har börjat bli svullen och sådär och är lite nervös att blodtrycket ska sticka iväg.

Blä. Sjuk och väldigt gravid och uppenbarligen väldigt känslig just nu :( Ska testa för covid idag också = ännu en stress för att vi måste åka långt för att göra det (3 mil enkel väg) och ha med oss dottern och jag vet att det kommer vara obehagligt.

Slut på babbel, medalj om ni orkar läsa :p


STYRKEKRAM :heart
Helt OK att känna som du gör! Hoppas allt löser sig och att det inte är Covid.

Är också extremt känslig just nu och blir ledsen och nere över allt.
Min man jobbar mycket helger och kvällar och jag är ensam mycket med sonen 2 år 4 mån som är sjukt trotsig och har inga spärrar. Igår när vi va ute och lekte skulle vi gå in för ett blöjbyte då tar han tag i mig runt min hals och river mig. Gör så ont och ville bara gråta. Har liksom ingen motståndskraft kvar!
 
Tycker du förtjänar en medalj som roddar virvelvindsbarn och ens kom ihåg att fixa med tiden hos MVC!
Hoppas Covid testerna är negativa :heart
Tack snälla du ❤️ Ja det hoppas jag också, tog testerna idag innan lunch så hoppas på snabbt svar! Säkert bara förskolebaciller men man vill ju veta.
 
STYRKEKRAM :heart
Helt OK att känna som du gör! Hoppas allt löser sig och att det inte är Covid.

Är också extremt känslig just nu och blir ledsen och nere över allt.
Min man jobbar mycket helger och kvällar och jag är ensam mycket med sonen 2 år 4 mån som är sjukt trotsig och har inga spärrar. Igår när vi va ute och lekte skulle vi gå in för ett blöjbyte då tar han tag i mig runt min hals och river mig. Gör så ont och ville bara gråta. Har liksom ingen motståndskraft kvar!
Tack och detsamma ❤️❤️❤️ Allt löser sig, det känns bättre nu. Maken fick sova en stund extra för han hade knappt sovit i natt så det var tuffast när jag var själv med dottern, nu teamar vi igen och har varit ute och tagit oss en massa frisk luft. Det värsta som kan hända med telefontiden är väl att de tycker att jag är dum i huvudet och då får det väl vara så :p

Känner verkligen igen mig! Jag har också börjat gråta flera gånger när dottern har gjort mig illa på något sätt, det behöver inte ens göra så jätteont alltid men det kan vara det som tippar över kanten. Maken har precis börjat jobba igen efter föräldraledighet och han jobbar 12,5-timmarspass 18:30-07:00 med en timmes pendling enkel väg, det kommer bli en del tuffa dagar... men det går förhoppningsvis bra. Låga krav och är man frisk går det ju att träffa någon för att få lite avlastning tänker jag.
 
Kan relatera till både er @zassoo och @BusBarro. Hoppas allt löser sig för er!

Själv har jag en sjövild 5 åring hemma hela veckan då han går på en högre dosering för sin toalettproblematik utöver allt strul med den tidigare nämnda A-traktorn. Vilket innebär att han behöver ständigt passas för att inte göra bus samt ha koll på hur han reagerar på den högre dosen. Till viss del har jag en fördel med att ha en förkyld tonåring också eftersom han kan hjälpa till så jag kan sitta still ibland iaf mellan lämning/hämtning på skola, måltider, passa på minste sonen osv. Nackdelen är dock att de mindre bröderna inte lyssnar ett ord på vad tonåringen säger så man får inte vara för långt borta eller vila längre stunder.
 
Just nu känns det ju verkligen som att jag överreagerade i morse :angel: Den första telefontiden löste sig genom att de ringde, jag bad om ursäkt för att det blivit fel, de sa att det inte var någon fara. Sen ringde en barnmorska och jag fick boka om tiden till måndag. Göra covid-test gick också bra, inte lika obehagligt som sist och det gick jättebra med resan dit och hem.

Men jag vet ju att känslorna sitter utanpå kroppen såhär mot slutet. Förra gången började jag störtböla hos barnmorskan för att jag hade glömt ta med mig urinprovet 🙈😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 559
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 553
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp