Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fungerar, får du bara rätt medel och rätt potens så kan det göra underverk..Jag har varit med om egna förvandlingar på både människa o djur...det finns en tråd om det här som är ganska så givande..sök upp den.
SO Hovis....en "burk" homeopatika med ca 300-400 piller kostar ung 50-60 kr....ingen som blir rik eller skinnad på det.
hittade
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=8183499#post8183499
tja, vetenskapen har ju många gånger visat sig långsam i sina försök att motbevisa och bevisa. Tills denna tungrodda maskin av bevisning hunnit med i framsteg, använder jag och många andra oss av homeopatica för att bota symptom på djupet , utan risker för felbehandling eller förgiftning.Det är som med själavandring, tankeläsning hästprateri osv.
Det är väldigt bra för den som säljer det. Till hästen gör det ingen nytta. Alla tester av homeopater har visat att det är rent lurendrejeri.
I min värld har jag sökt nya vägar då vetenskapliga metoder visat sig otillräckliga. Då vet inte kan svara på frågor, inte bota min häst och inte se mönster och hjälpa hästen i grunden.Det värsta med homepatikan är att en del har en tendens att sätta så stor tilltro till både medlen och homeopaten att man underlåter att ge hästen veterinärvård när den behöver det.
Om man hade hälften så höga krav på sig som läkare mot vad tex. en "hästpratare" har, skulle det gå ett ramaskri av ilska över alla feldiagnoser och ej fungerande behandlingar. Utan tanke på hur svårt det är eg.
Nåja, vetenskapen har haft 200 år på sig med homeopatin, och faktum är att vi förstår läkande bra mycket bättre nu än då. Att visa att någonting som redan finns är verkningsfullt är en ganska enkel process.tja, vetenskapen har ju många gånger visat sig långsam i sina försök att motbevisa och bevisa. Tills denna tungrodda maskin av bevisning hunnit med i framsteg, använder jag och många andra oss av homeopatica för att bota symptom på djupet , utan risker för felbehandling eller förgiftning.
Det är det som är det bästa med homeopati, man behöver egentligen inte köpa några tabletter, det räcker med vanligt kranvatten, som ju vid det här laget bör ha varit i kontakt med alla substanser. Eller har vattnet kanske begränsat minne?Den som vill motbevisa kan alltid lyckas. Det man bevisat är att inga molekyler av ämnet finns kvar i lösningen. Här börjar det bli just mystiskt och spännande. Vätskan läker ändå. Den har kvar en mycket högre vibrerande effekt än det ursprungliga ämnet, tack vare potensering.
Aha.Säljer vidare till inköpspris för att hjälpa folk o fä som mår dåligt. För att det är så fascinerande, och ger sådana makalösa resultat.
Men hur kan man bevisa detta? Man måste ha ett stort antal människor eller djur, med SAMMA kontitution, SAMMA symptom, in till minsta detalj, för att kunna upprepa försöken tills det kan räknas som bevisat. Att ge Aconitum till två barn mot tandbesvär, medans barn nr två skulle behövt Camomilla funkar inte. det sistnämda skulle inte bli bra och effekten av homeopatica ses som slumpartad!!
Att ge Aconitum till två barn mot tandbesvär, medans barn nr två skulle behövt Camomilla funkar inte. det sistnämda skulle inte bli bra och effekten av homeopatica ses som slumpartad!!
För det mesta så använder man aldrig mer än ett medel i taget...kanske 2...En del är så ivriga att nedvärdera homeopatin så t om kostnaden dissas , då den är nästan gratis.
Utbildade homeopater tar ju mera betalt, dom har ju en dyr utbildning i ryggen...skulle då som inte få ta betalt som alla andra med midicinska utbildningar ? Verkning av en fot kostar ju MINST 50 kr..ung som en burk homeopatika du har en månad om du tar 3 doser om dagen . Oj oj vad skinnad folk blir.
Tex du som hovis kunde rekommendera hepar sulfur för hovbölder. Du kan hjälpa med dålig horntillväxt, dålig hornkvalite...du skulle prova så fick du se.
Jag har fått till ganska många hästar som har ständiga hovsprickor o problem med hovarna. Jag hade en häst vars "balle" och en längsgående öppen hovspricka gjorde att det satt löst alltihopa, alla var övertygade om att den delen skulle dö och vi skulle få ta bort delen och bygga upp en "ny" del...både hovis o vet.. Hästen vann lopp snart efter.
Ingen trodde på simsalabim....mer än jag o hästen![]()
...så du har aldrig varit med om att en del av hoven kan dö? Att man får bygga upp en "ny hov" under tillväxtprocessen? Kanske dags för dig att få lite mera erfarenheter om det då...
JAG är ingen hovslagare, men jag anlitar såna som ÄR det.
Jag har under mina 30 år inom travet träffat på en hel del hovisar...gemensamt för SAMTLIGA är att DOM är bäst...alla andra är mindre vetande....Facit talar om VEM som är duktig....många idioter har visat upp sig.