Bukefalos 28 år!

Homme d'Honneur xx 1055

Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Har någon koll på hur avkommorna hoppar?:idea:
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Har en 4-åring efter HdH (rent fullblod)som bara precis hoppats in på några låga hinder. Hoppar mkt gärna ,tvekar inte och med hyffsad teknik . Nu har vi ännu inte testat på något mer rejält men det ser bra ut än så länge.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Knapplån.

Harlekin-Gaerds.png


M. Jansson har en som går MSVA nu...
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Gud vad den var lik sin syster :p

Men du, vart det verkligen värt att dra upp den här gamla tråden :rofl:
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Det finns ingen annan aktiv tråd och vi måste ju efterfölja våra hingstar i aveln! Har du inget jobb att sköta? :mad:


;)
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

M. Jansson har en som går MSVA nu...
Vad är det för mamma på den?

Jag gillar när gamla trådar dyker upp igen med ny info. Det är kul för oss som varit på Bukefalos läääänge och kommer ihåg trådarna när de var aktiva förra gången.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Det är väl den här:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/171270-harlekin-swb

Tror att Homme d'Honneur xx är en väldigt underskattad xx hingst. Hade han verkat i Tyskland hade han kanske varit en ny "Lauries". Tyvärr har det ju blivit ett sådant totalt motstånd mot xx i ridhästaveln.
En snabbkoll visar att HdH har 23 avkommor som är 5 år eller äldre, av dessa har 5 gått 3 års test, 2 Kvalitetstävlan. Harlekin den bäste med placering MSv A, en som startat MsvC, en LA dressyr, 4 avkommor som gått låga cm klasser hoppning, 1 i fälttävlan.
Om man tittar på mödrarna så är det inte precis ELIT ston som han fått.
Han har de 3 sista åren använts lite mer, men det är fortfarande långt till ett BLUP index.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Jag gillar fullblodshingstar, och hade gärna använt dem oftare om jag hittat någon jag tycker om!

Hur blir halsansättningen på Hdh avkommor? Tycker han ser ut att ha lågt ansatt hals och det är ju inget man vill ha precis :)

Jag tycker också det är synd att man inte uppskattar fullbloden mer, de hästarna som jag personligen tycker har bäst ridbarhet är de som har antingen en ren fullblodsfar eller fullblodsmor, har haft ett par stycken :)

Själv var jag otroligt förtjust i National Zenith xx, men tyvärr har han ingen godkänd son efter sig. Så sist jag tillverkade en häst som jag själv ville behålla valde jag en hingst som var 50 % trakhener istället.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Mamman är samma som till Morell och Don Dorn, dvs GP hästar. Harlekin gör sin första säsong på tävlingsbanan nu som 7åring. Han är kvalad till falsterbo och kommer gå där. Han är ett beställningsföl av Mattias som red och visade HdH på bruksprovet.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Haha, på tal om det så är det ju även denna Harlekin som syns på Thules transportreklam!
 
Info om Homme d'honneur

Hej!

Har ett jättefint sto efter Homme d'Honneur född 2009. Är självklart nyfiken om hingsten men hittar inte så mycket om honom förutom att hans sägs ge väldigt fina avkommor med bra psyke (vilket jag ju har levande bevis på ;))
Men vill gärna veta hur han var i ridningen. Eftersom han är fullblod, har han tävlat i galoppsporten, har han tävlat dressyr, hoppning osv. Spreciellt hoppningen är jag nyfiken på eftersom mitt sto verkar väldigt på hoppningen, även fast vi bara har börjat!
Ser gärna bilder på halvsyskon också!
 
Sv: Info om Homme d'honneur

Enligt Hingstkalenderen har han bara tävlat på banan. 18 starter ,2 segrar 512.000 i vinstsumma.
 
Sv: Info om Homme d'honneur

Sålde ett fint sto förra året som hoppade fantastiskt! Hon var ue Shiva du Loup (mindre modell) Hingsten stod hos en kompis i Örebro, Jenny fd Danielsson nu gift, hon vet säkert allt om honom och hans avkommor. Kan rota fram hennes nummer, men pma mig och påminn, annars glömmer jag...:o
 
Sv: Info om Homme d'honneur

Tack för informationen! Dock förvånad över att han inte har tävlat i klasser då jag pratade med någon som jobbade på ett stall där hans stod. Hon berättade för mig att han hade kommit dit varefter de skojade om honom till ridhäst. Hon sa att han hade ridit enda upp till st. George när hon var där. Han kanske bara tränade och inte tävlade då?
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
618
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 353
Senast: Hazel
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp