Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hoppas på uppdatering i morgon när du ringt stc m.m!

Och all önska lycka till! :bow: :bump: :banana:


Helt otroligt vilka människor det finns till allt! :mad:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Din stackare, ingen lätt situation du är mitt i :crazy: men de åtgärder du tänkt göra är bra beslut.

Du hade ju både passet och "köpekontraktet", håll hårt i dem, det underlättar säkert för dig.

Lycka till och Kram
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Din stackare, ingen lätt situation du är mitt i :crazy: men de åtgärder du tänkt göra är bra beslut.

Du hade ju både passet och "köpekontraktet", håll hårt i dem, det underlättar säkert för dig.

Lycka till och Kram

Nää usch o fy jag hade gärna köpt hennes del i hästen så kunde jag fått haft hästen hemma istället.
Har hållt hårt i passet under 2 års tid och det lönar sig nu.

Tusen tack o kramar tebax både till dig o er andra underbara bukare som finns o stöttar :bow:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

hoppas du får tillbaka din häst. eller iaf pengar för den...
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Lycka till!
Kikar in imorgon och kollar hur det gått.

Fattar inte att det finns så taskiga människor... man vill inte tro det.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

maken til idiotiske mennesker. ei venninne hadde nylig et lignende tilfelle her i norge men hun orket ikke å ta opp kampen (laaaaang historie).


lykke til og stå på :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Fy för oärliga människor. Men du har lagen på din sida och hästen är din. Stå på dig och lycka till! Jag kommer att följa tråden och vill gärna ha fortlöpande information hur det går för dig!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hej Alla!!

Här kommer lite uppdatering:

Pratade med polisen och dom tyckte verkligen jag skulle göra en anmälan, ska ta med mig alla papper dit så dom får kopior.

Pratade med STC där alla satt i möte så jag ska ringa igen efter lunch. Får förmodligen även prata med deras jurist.

Ska väl oxå se om dom kan skicka mig lite mer papper så polisen har mer underlag.

Jag vill verkligen göra den kampen då jag själv velat ha hästen hemma. Hästen är inte värd mycket pengar men har toppstam och kan verkligen bli en fin fölmärr.

Jag är ju även bekant med hästens uppfödare, dock inte pratat med dom på över 1 år nu men ska även ringa dit när jag fått allt uppklarat.

Mer uppdatering kommer under dagen.

ha d gott // Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag hoppas att det löser sig för dig och att allt blir uppklarat.
Det låter ju som att det går att lösa.
Håller tummarna för dig! :bow:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

ge inte upp!!!stå på dig så ska du se att det kommer lösa sig till slut...

LYCKA TILL!!!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hemsk sits men ge fan inte upp! :mad:

Hästen är din och ska tillbaka till dig! Rätten är på din sida!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Vilken hemsk "kompis"!
Hoppas hon ser det här inlägget och vad alla vi tycker om henne:devil: .
Lycka till med allt och meddela hur det går!!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Usch, det finns människor till allt. Men som många andra skrivit har du lagen på din sida och ska nog inte vara några problem för dig att få igenom detta till din fördel. Väntar spänt på uppdateringar!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Nu har jag pratat med STC och där fick jag ingen hjälp.. snäsig tant som jag pratade med.. Ska försöka få tag i deras jurist.
Sen ska jag gå till polisen.

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Du skriver i ditt första inlägg att kompisen hämtade hästen för nästan två år sedan. Finns det nån risk att hon kommer att kräva dig på pengar för uppstallning mm under den här tiden???? Bara en tanke som dök upp....
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag funderar på en sak. Det finns ju någonting som heter besittningsrätten, har jag fått lära mig den hårda vägen. Jag förlorade min hund på det viset. Men jag vet inte om det gäller i detta fall. Det du har emot dig är att det gått så lång tid.
Jag hoppas att det reder ut sig och att hon får stå för sitt agerande. Håller tummarna.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag slängde ut så mycket pengar på den hästen i början. Jag stod och betalade försäkring på henne, ägarbyte m.m

Jag hade hemskt gärna tagit hand om hästen själv men hon skulle promt ha hästen hos sig. Jag har inte fått tag i henne och hade gladeligen hjälpt till och betalat då detta är ju något som jag varit med och köpt. Hade gärna köpt ur hennes del och tagit hem hästen.

Så jag hoppas verkligen att hon inte kräver mig på pengar

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag funderar på en sak. Det finns ju någonting som heter besittningsrätten, har jag fått lära mig den hårda vägen. Jag förlorade min hund på det viset. Men jag vet inte om det gäller i detta fall. Det du har emot dig är att det gått så lång tid.
Jag hoppas att det reder ut sig och att hon får stå för sitt agerande. Håller tummarna.

Jag har funderat över detta.. Och det allting handlar om är väl att jag inte vill att hon ska komma undan med det. Samt att jag vill veta vart min häst är nånstans och hur hon har det. Tänker mycket på henne. :(
synd att du förlorade din hund.. faktiskt nästan värre då man lever med dom så tätt inpå.

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag hoppas du hittar din häst :heart !! håller tummarna!

Min kompis blev av med sin travare liknade sätt, hon och kusken delade hästen.

Kusken sa att h*n skulle åka runt i sverige och tävlade med den :confused: och kom inte tillbaka...
Hon gjorde en polisanmälan och de hittade h*n på en travbana när han skulle precis gå in på banan och starta :o !
Hon fick tillbaka sin häst såvit jag vet så går hästen hemma på gården och tävlar i körning :)

Och till din fråga att hon din "kompis" hade flyttat, prova att söka på hitta.se :p

Hoppas verkligen du får tillbaka din häst!


Mvh
Eran Emma
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 130
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 515
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp