Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

om du ringer skattemyndigheten/folkbokföringen och lämnar den adressen du har samt när hon bode där, kan dom ge dig både hennes fullständiga person nr. samt var hon är skriven i dag, det är inga skyddade handlingar.

vi har själva för väldigt många år sedan blivit av med hästar som varit uthyrda på kontrakt. dom vägrade lämna ut hästarna när kontraktet löpte ut, polisen gjorde inget för det föll under "civilmål" (mkt. dyrt)och att hämta hem hästarna på eget bevåg är brottsligt, det går som egenmäktigt förfarande/olovligt intrång. efter låång väntan och myndighetskontakter av olika slag ( bla. kronofogden)gick dom med på att lämna tillbaks hästarna, men ville då ha ersättning för alla kostnader dom räknade på att dom haft för hästarna(saftigt "kryddade") efter kontraktets utgång. den summan vida översteg hästarnas värde och den "budget" vi hade kvar så tyvärr tillfölll hästarna dom :( en väldigt förkortad beskrivning av en väldigt jobbig tid/händelse :(

men vi håller tummarna för att det löser sig för dig ;)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Låter helt sjukt att de kräver ersättning för den tid de tvångshållit hästarna efter kontraktstiden gått ut!

Och att hästarna sen dessutom tillföll dem är ju helt vrickat!! :mad:

Finns det någon rättvisa eller?!? :confused:
Man börjar ju undra... :crazy:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

kl

Hur går det för dej? Hört nått med om hästen eller din kossa till ex vän?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Herre gud, att det kan gå till såhär!
Hoppas att du hittar hästen och att allt löser sig, skriv gärna en uppdatering. :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hoppas att allt löser sig! Har hört mycket gott om STCs jurister när från folk med liknande bekymmer. Väntar också på uppdatering och håller tummarna!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*tar sista knappen*

En liten uppdatering:

Ringde ju Stc igår men den damen jag pratade med i telefonen brydde sig inte det minsta. Var bara allmänt snäsig.

Ringde även juristen på stc där jag fick mycket hjälp :bow: Tyvärr trodde han bara att polisen skulle lägga ner det pga brott kan inte styrkas.

Ska vänta med en polisanmälan tills imorn då han jag pratade med igår är ledig idag. Men han var åter imorgon.

Jag har hennes 6 första i födelse datum så sen skulle polisen hjälpa mig med resten.

Tusen tack till alla er som skriver här o stöttar mig :bow: :D

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Fattar inte att det finns såna idioter som ens kan göra så..
Och en "kompis" dessutom.. Fattar inte vad hon (?) håller på med!
Jag håller alla tummar jag har här hemma för att det ska lösa sig för dig.
Förstår som du skriver att du vill veta hur hästen har det, och att det är en principsak. Man GÖR inte så här som din hemska " kompis" har gjort..
En stor spark i baken på henne!:devil:

Lycka till nu Denver!
Hoppas att det fixar sig och du får tillbaka hästen din! :bump: :bump:

Var envis och stå på dig! :bow:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Att det kan finnas sånna hemska människor:mad:

Hoppas verkligen att du få tillbaka din häst, jag kommer hålla alla tummar:bump:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

hoppas verkligen att du får hästen tillbaka!!!!!
att det finns såna folk fattar jag inte!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

KL

Det är sånt här som gör att man tappar förtroendet för människan som varelse....

Hoppas dock att allt ordnar sig och att du hittar, men framförallt återfår din häst.
Polisen har ju tyvvärr för vana att lägga ner fall lite för snabbt.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hoppas att allt löser sig!

Risken är nog att polisen lägger ner det... fattar inte att det kan vara så lätt att sno en häst utan att åka dit!!!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hon verkar ju vara kapabel till vadsom helst, eftersom hästen är såld ytterligare en gång!
Stackars häst vilken stress den utsätts för genom att komma till en "massa" nya hem på så kort tid!
Jag skulle aldrig stå som delägare på en häst, hur väl jag kände min kompis.
Hoppas att det löser sig för dig!!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

visst är det helt sjukt :mad: tyvärr är vi långt från ensamma att ha råkat ut för den typen av händelser, och det är jättesvårt att få rätt.

behöver nog inte tillägga att vi inte vare sig hyrt ut eller lämnat ut någon häst på foder eller "prov" efter det :angel: det rubbade mitt förtroende för folk rejält :(
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag hoppas verkligen att du får tillbaka hästen. Det är ju trots allt även din och det är ju stöld när hon bara tar den sådär. Hör gärna av dig hur det går, håller båda tummarna för att det går bra!

Kramar Marika :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hur kan man bete sig såhär? Ska man inte kunna lita på någon numera?
Usch jag blir så j*kla arg så jag kokar!!
Hoppas att du får tag i din x-vän så hon får veta att hon lever. Att kunna med att göra såhär, har folk inget samvete i kroppen??!!

MORR!!

*väntar på uppdatering*
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hoppas verkligen att allt löser sig och att du får tillbaka hästen och pengarna :bow:

Blir så för****** när jag läser sånt här för det är hästen som får lida mest :mad:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*kl*

Hoppas allt löser sig. Jag håller alla tummar för att du snart har hästen hemma hos dig.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Fy va hemskt!!!! Det är det värsta som kan hända, att ens häst helt plötsligt blir försvunnen!
Vilken j*vla bitch till kompis!!!!!!!!!!:mad:
Gud va hemska människor det finns!!!

Bra att du inte ger upp! fortsätt kämpa!!!

MVH Vickan:)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag förstår inte hur sånna där människor fungerar innanför pannbenet, om det ens finns nåt där :mad: Blir så arg när jag får höra sånt där!!!

Hoppas att det löser sig *håller tummarna* :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Om du vet på ett ungefär när tjejen är född kan du lätt få hennes fyra sista siffror på www.ratsit.se (tänk på ratshit så kommer du ihåg adressen :D ) Du måste dock regga dig med en emailadress, tar max 1 minut, sen kan man kolla x antal personer gratis tills man får fler poäng att använda. Du förblir anonym på siten. Om hon har ett ovanligt namn underlättar det att hitta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 131
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 516
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp