Hoppning och side-pull

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har erfarenhet av att hoppa med side-pull?

Min häst är ganska känslig i munnen och jag tänkte att det kan vara idé att hoppa utan störande bett. Hackamore känns lite väl skarpt att hoppa på...

Brallis
 
Jag hoppade och tävlade med side-pull på min häst upp t.o.m 1,20m år 2001 och det funkade kanon. Doc gick det inge bra att försöka rida dressyr på det och jag kunde ju rida min häst på hackamor, vilket gav mig lite mer att säga till om när hon blev riktigt pigg på banan.

Här kan du t.ex se när vi hoppar 1,20m med side-pullen:
Räck

Fråga mig inte ens om min sits för jag vet inte själv.

Så testa du hemma om det funkar och gör det det så träna så mycket du kan på det innan du tävlar, om du vill det. Speciellt på omhoppningen upptäcker man att det är väldig annorlunda vanliga bett.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 822
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 214
Senast: Badger
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
774
Senast: Linda_A
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 094
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp