Hoppnissarnas snacktråd

Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Kl
Lite hoppelihopp med liten idag! Åh vilken liten godbit, börjar gilla massor!! Så positiv.
Idag hoppade vi litet räcke med travbom, ett relaterat i galopp- lite tveksam första gången och andra försöket var lite smygande men kliver av stort på andra hindret utan problem. Liksom bara sträcker galoppen lite...
Nu börjar jag få lite jämnare kontakt och har något att rida på när man rider på hinder. Jag tror han kommer bli en superhärlig och ärlig hoppehäst:)
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Träningen var ungefär som det matnyttiga i bloggen så han har förmodligen ändrat sin stil :)
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Nej, missade den tyvärr.. hade varit intressant att höra Jens särskilt som jag inte riktigt är förtjust i hans ridstil. :p
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Kl

Jag hoppade igår, superkul! Verkligen livets elixir :D Hoppar ett mkt trevligt sto e. Rambo Chirlon, hon är en verklig multitalang :) tränar mest dressyr men när hon inser att jag inte är ute efter bensprattel så höjer hon blicken och tycker det är lika roligt som jag tycker :D
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Kl, jag hoppade idag :bump: hemma.. i hagen.. det var halt :p. Men med broddar så går det mesta, hade 2 bommar med 6m mellan, sen 6m till ett litet smalhinder.

Dvs träning på lydnad och fokus :), hästen tyckte att det var skitroligt och krullade ihop sig som en finfin dressyrhäst i svängarna, samtidigt som lerkakorna for runtomkring oss :D.
men jag Vill åka till ridhus!! Trött på att harva tunt i leran :(
Bilen är trasig så kan inte köra iväg själv, men
Har övningskörnings tillstånd för tungt släp nu så då måste man ju ha med sig handledaren..
Ngn som har tips på hur man lurar med sig ngn att sitta och frysa i ridhus?
 
Senast ändrad:
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Är du singel? ;) Skämt åsido, termos med varm dryck och nybakade bullar?
Eller biocheckar/middag/choklad/vin sådant man kan ge till någon för typ passa hunden när man varit bortrest :) Beroende på vad tillfrågad gillar.
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Är det stilen på tävlingsbanan du menar eller stilen i allmänhet?
Har inte sett honom "trimrida" men tycker han säger mycket bra saker!
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Jag tycker inte han rider bra helt enkelt..effektivt javisst..lite som Bosty typ..eller bra ..såklart han är bra men fattar inte att han inte kan ordna upp sig bättre . Ja som Bosty ..:)
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Åhh jag var det, fast när han var uppe i Falun.
Tyckte att det var en av de bästa clinic jag varit på:)
Tyckte att hon tog upp mycket bra saker och roligt också att han hoppade upp på hästarna och visade.
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Lite grovhugget typ?
Jag gillar att han kallar sig själv för en "entusiastisk ryttare" istället för att snacka talang... Ger lite hopp ...
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Nej den här tränaren är en mr A

Well, to me kommer han alltid att vara ponny... stora hästen jag har är 177, minst, så denna lurviga sak på 163 = ponny :D

Du ser Popcorn... FLER som har RIKTIGA hästar och inga små "chiuauor" (eller hur de nu stavas ;) )

Som sagt hinder på g...

Och även om jag själv suttit på hästen (177cm) en gång sen mitten juni så har ju mina medryttare ridit henne och den ena ska iväg på KG träning nu i veckan ... Ska bli MKT intressant =)

(trots att jag är dressyrtant äger jag ju hopphäst så hör nog mer hemma i den här tråden just nu ;) )
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Lite grovhugget typ?
Jag gillar att han kallar sig själv för en "entusiastisk ryttare" istället för att snacka talang... Ger lite hopp ...


Absolut!! Det är mer Peder som fått känslan och talangen i den familjen.. Jens har verkligen fått jobba för sin framgång på ett helt annat sätt.
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Jag gillade att han snackade om hur vi hästmänniskor faktiskt behandlar varandra…

Tyvärr är det ju så att stöd och puschning i rätt riktning inte är vår starka sida…

Han har en otroligt ödmjuk framtoning samtidigt som han är väldigt bestämd.

Jag fick en helt annan syn på hans ridning efter clinicen, jag har aldrig sett honom rida mer än på TV….
Jag gillade helt klart hans tänk! Väldigt mycket, han är inspirerande som person!
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Ja det där med hästfolk är ju sin sak. Tycker det är bra att någon kändis tar upp det!
Och jag tycker som sagt han säger mycket bra och inspirerande saker. Tycker han har glöd och kämpar anda och vågar visa en mänsklig sida- till skillnad från vissa andra hoppstjärnor som liksom blir så perfekta ...
Jag är imponerad av bra ryttare men det är mer inspirerande med människor.

Jag hade nog lärt mig mer på en clinic med Jens än med RGB...
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Du ser Popcorn... FLER som har RIKTIGA hästar och inga små "chiuauor" (eller hur de nu stavas ;) )

Som sagt hinder på g...

Och även om jag själv suttit på hästen (177cm) en gång sen mitten juni så har ju mina medryttare ridit henne och den ena ska iväg på KG träning nu i veckan ... Ska bli MKT intressant =)

(trots att jag är dressyrtant äger jag ju hopphäst så hör nog mer hemma i den här tråden just nu ;) )

Allt över 165 cm är muterad älg.
Varför ha en häst man inte kan komma upp på utan repstege, när man får bita i gruset?
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Jag kan faktiskt hoppa upp a'la indian barbacka på min 166 cm höga häst (bara hon står still dvs.) Så inga repstegar här inte :p
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Äh, vore jag smurfstorlek skulle jag inte rida något annat än shettis :love:

Buck -> Muterat är det iaf, i den storleken ;)

Mitrolle -> Det är fan skillat. Jag kommer inte upp på någon av mina barbacka. När jag var ung och jobbade på galoppen övade jag som fan för o kunna jockeyhoppa upp i sadeln, men jag lärde mig aldrig :(
 
Sv: Hoppnisssarnas snacktråd

Haha muterad älg hade kunnat stämma in på min stora grå :D

*halv knapp*

Påtal om clinics så va jag på en i helgen för Frank Kutscher, eller snarare träning :) Någon mer som ridit för honom? Vad tyckte ni?
Fick några riktiga aha-upplevelser, inga stora grejer men det gjorde desto mer skillnad! Helt suverän att träna för!

Va mycket distanser där man fick rida på framåt ganska mycket. Helt i min smak, undrar om han tycker att vi i Sverige gärna rider med handbromsen i :cautious:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 975
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 602
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 364
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp