Bukefalos 28 år!

Hopprädd eller inte??

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej!
Jag tänkte fråga er andra om ni skulle kunna hjälpa mig,
Det är så jag älskar verkligen att hoppa och har tävlat upp till 70cm på klubbtävling!
Jag har hoppat som högst 80cm och det var med min favorit ponny en maxad d-ponny, Hon är extremt pigg och känslig vid hoppning och extremt het!! Men det gick otroligt bra att hoppa henne! Vi kom bra överens men för två sommar sen trillade jag av henne och jag trodde jag skulle blir rädd men nej jag hoppade upp och skulle hoppa banan igen med ett blodigt knä.. Då hoppade hon åt sidan efter ett hinder inte tvärnitade. Hade henne på denna sommarens ridläger och det gick så bra hoppa 70cm bana felfritt, sen började terminen på hoppspecialen det gick as bra att hoppa henne 2 lektoner sen hade vi en annan tränare som jag brukar ha men hon har aldrig hoppspecialen då det är en annan hopptränare som skulle haft lektionen men hon var sjuk, så vi hade en annan. Allt gick super bra och allting sen skulle vi hoppa bana jag valde höjden 70cm och det gick bra tills vi kom på ett hinder där hon utan förvarning tvärstannar och jag flyger av men landar nästan på benen sen går jag fram till henne fixar ett par andra tyglar då hennes gick sönder, hoppade upp och hoppade om banan där hon stannade hela tiden ibland gick det men hon var rädd och osäker?.. Sen nästa dag hade jag henne i hopning på vanlig lektion då hoppade vi en felfri bana på 60cm! Sen var det ju tävling där hon hoppade sjukt bra på framhopningen sen kom vi upp till utebanan där hon stelnade till stannade nästan på alla.. jag var ej rädd då för att hon stannade mest besviken.
Jag bytte häst på hoppspecialen och märkte att varenda gång vi skulle hoppa var jag rädd att han skulle stanna, även tänker jag ibland om att jag kommer ramla av.. Men det enda modiga jag gjort är för en vecka sen hoppade jag en ny häst 80cm det var jag stolt över.

det känns som att jag sitter och tänker på att han/hon kanske stannar eller något men när han/hon stannar blir jag inte rädd bara innan?? Det är lite jobbigt efterson jag vill kunna hoppa högre utan att jag håller på tänker så!! Nu på söndag ska jag tävla 60cm med en annan häst, och hoppas då på att inte tänka någon sådan tanke.. O_o:cautious:

Men hur tycker ni det låter som? Har jag kanske en liten rädsla eller är det något annat??

Ps. Jag har varit hopprädd förut då vågade jag inte hoppa högre än ca 50cm, det tog sin tid men den är som nästan bortblåst! :o:sneaky:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 997
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp