Hoppträning med tinkern

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen fick jag träna lite hoppning. Indra har tävlat så hon får vila. Det är så roligt. Hon älskar verkligen att hoppa. Blivit mycket lugnare. Bara en gång som hon hetsade upp sig o steppar iväg innan hon får starta... Vi hoppade stigsprång. Det har jag inte gjort innan. Fick testa rida med öronsnäcka. Jättebra att höra vad tränaren sa direkt i örat. Jag som är lite halvdöv har ju inte hört ibland, men nu så. Då hörs allt. Direkt återkoppling var kanon att få. Att få en instruktion direkt på banhoppningen. Taxera, öka, inte bli för lång isv o kunna rida till direkt. Banan satt kanon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Coras star
·
  • Artikel
Dagbok Och idag var första gången jag var hos sjuksköterskan och det var så skönt att äntligen träffa någon inom psykiatrin/sjukvården som...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 369
Senast: Lyan
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 038
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp