Horsewaer till shetland?

S

sova

Är det någon som vet om Horsewear har så små storlekar? Har "adopterat" en liten shettis som jag funderar på att skaffa ett regntäcke till. Visst har de billiga täcken på bla Börjes, men de har ju nästan 400 g fodring! Nästan alla regntäcken av hygglig kvalitet kostar runt 700:-, även till shettisar, det är därför jag tänkte lägga någon hundring till och få ett Rhino ponny eller nåt.
Så. Har de så små stl? Tror att han har runt 95 cm i vanlig täckes stl.
Ytterst tacksam för svar! :bow:
 
Vill man ha ett billigare täcke, men utan foder så har Hööks ett regntäcke för shetland. Jag köpte ett sådant till min lillkille och det verkar bra! Bra passform iallafall, kvaliteten är det för tidigt att uttala sig om... :smirk:
 
Tyvärr passar Horsewares minsta storlekar bara till riktigt stora shettisar. Min maxade har Horsewaretäcken, men det är på gränsen att de är för stora.
 
Hm, köpte ett som ska motsvara 105 till min shettis och det gick inte alls. Hon är iof maxad men ändå, det slutade minst 5 för tidigt på rumpan. Som tur är så har jag en mindre och det var ok för honom..
 
Tjoho! :bow:
Ska man våga satsa på ett i stl 95 som han har i vanliga fall eller ska man ta 90? De brukar ju vara rätt stora i storleken... :confused:
 
Jag har ett regntäcke från Hööks åt min lilleman på 80 cm i stl 85. Det är tunt fodrat och har hållt bra måste jag säga.
Nu har d börjat att säcka ihop för han har en förmåga att bli lyft ibland när de busar... :smirk:
 
Horsewares omvandlingstabeller i de små storlekarna är åt h-e. Mät hästen på engelskt vis i stället, dvs mät från svansen längs med hästen och fram till mitt på bogen. Omvandla det till fot och tum (en fot är ca 30 cm, en tum ca 2,5 cm). Horsewares minsta storlek är 4'3" alltså 127,5 cm från bog till svans. Sen ökar storlekarna med 3" i taget (4'6", 4'9", 5', 5'3" och så vidare).
 
Har inte sett några shettistäcken, men i och med att jag har sett föltäcken från dem, så är jag nästan säker på att de har till shettisar också!
 
Kan man inte bara stuva in lillpållen i bilen, smyga in med honom och testa i butiken? :idea: Vet en butik med billiga Horseweartäcken här. Ska se om jag hinner ringa dem på mån och kolla om de har inne. Om det är sånt strul med stl så vågar jag nog inte skicka efter det (jobbigt om det inte passar).
Tack för era svar som vanligt! :bow:
 
Det är väl bara att mäta hästen, och ta med måttbandet till butiken och mäte täcket, om du tycker det är jobbigt att räkna om till engelska storlekar? bara att mäta från bakkant på täcket till bogspännet!
 

Liknande trådar

Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 260
Senast: Camigween
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 179
Senast: Fiorano
·
G
Utrustning Jag funderar på att köpa ett täcke från Horseware, något jag aldrig gjort förut men jag har läst på många forum att de ska vara av bra...
Svar
10
· Visningar
2 650
Senast: gusfri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp