Bukefalos 28 år!

Hos veterinären

Sitter med tant-katten hos veterinären och väntar på att blodproven ska bli klara. Hon hade kissat inne stora pölar igår och även nu i natt, plus druckit mycket och när vi vägde henne nu på kliniken så hade hon tappat en del i vikt 🥺 älskar denna katten men hon är rätt skruttig så vi får se hur det går 😥
 

Bifogade filer

  • 3B898DB9-C05A-4FF2-AE66-4A8D120F3569.jpeg
    3B898DB9-C05A-4FF2-AE66-4A8D120F3569.jpeg
    206,8 KB · Visningar: 35

Jaha, hon hade lite högt på krea och nåt infektionsprov och högt på natrium. Har hon fått i sig nåt salt tros? Vägsalt? Hästarnas slicksten i hagen?

Är hemma igen och ska se om hon kissar så vi kan få ett urinprov. Har placerat den extremt missnöjda damen i tvättstugan med mat, vatten och ren låda med såna där plastströ i så hoppas vi att hon gör en fin pöl där i snart...
 
Hon gjorde en pöl, dock inte i lådan utan på golvet. Lämnade in kissprovet men det visade inte heller något avvikande. Vi får väl se. Hon kanske bara är missnöjd med tillvaron. Det är en känslig dam som hatar vinter. Men det är konstigt att hon tappat i vikt.
 
UVI är vanligt hos katter. Nikita fick det regelbundet, några gånger utan symtom. Enda tecknet var att hennes päls blev ful. En kur med antibiotika fixade det. Hon hade också förhöjda njurvärden. Så fick leva på en mix av blötmat och RC Renal ett år. Sedan var hennes värden perfekta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: MayGrace
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Habina
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 516
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp