Haha ja var glad för detJa, alltså, min mage är ju även lite avlång fast den inte går så högt upp, så framifrån och bakifrån syns den ju inte på bredden om man säger så. Sjukt smidigt att inte ha någon som hoppar på ens blåsa än iaf.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja var glad för detJa, alltså, min mage är ju även lite avlång fast den inte går så högt upp, så framifrån och bakifrån syns den ju inte på bredden om man säger så. Sjukt smidigt att inte ha någon som hoppar på ens blåsa än iaf.![]()
Grattis!!Har inte varit så aktiv med skrivandet i tråden men läst det mesta. Smet lite före @Zewz och fick en tjej igår, 3500 g och 51 cm lång.
Haha ja var glad för detDet syns knappt på mig heller bakifrån, trots att min mage är så mycket större. Så den har verkligen bara växt framåt, men hela vägen från revbenen ner till blygdbenet! Eller ja, den putar redan från brösten egentligen, det är snarare regel än undantag att hennes fötter ligger på utsidan av mina revben
![]()
Det är ju verkligen intressant hur olika det är, jag tänkte på det igår när vi var på info om förlossningsavdelningen och det var kanske 50 'magar' på plats och inte en enda såg likadan ut.
Jag har ju typ 15 cm kvar under brösten till själva utbuktningen av magen så jag kan fortfarande hänga dubbelvikt och dra sadelgjorden på dressyrsadeln insåg jag idagJag får njuta lite extra för det lär säkert bli värre sista veckorna, är ju ändå en bit kvar.
Haha ja var glad för detDet syns knappt på mig heller bakifrån, trots att min mage är så mycket större. Så den har verkligen bara växt framåt, men hela vägen från revbenen ner till blygdbenet! Eller ja, den putar redan från brösten egentligen, det är snarare regel än undantag att hennes fötter ligger på utsidan av mina revben
![]()
Haha, jag får också luta mig bakåt om jag ska sitta bekvämt. Det börjar bli besvärligt att köra bil, efter 20-30 min får jag arga sparkar/buffar i revbenenStort Grattis @Zewz @Norma och @californication!
Min mage är som din @Flixon. Var länge sen jag kunde böja mig normalt. Och nu kan jag knappt sitta rakt upp och ner sen ett par veckor tillbaka. Får luta mig lite lätt bakåt.Bebis älskar att trycka med rumpan på högersidan strax under revbenen och gärna kila in fötterna bakom revbenen med. Inte helt skönt.
Sparka på magsäcken är en annan favorit.
1 dag till BF och BM-tid i eftermiddag.Fått helt galet sug på socker sista veckan. Jag som inte varit sugen på något onyttigt på hela graviditeten. Tar igen det nu tydligen.
![]()
Jag åt morfin till dag 13. På dag 24 grinade jag halva dagen för att jag hade ont och mådde dåligt (jag fyllde år då därför vet jag att det var då). Efter det mådde jag bättre men fortfarande ömt i själva snittet. Jag kände mej helt bra i snittet efter 2,5 månad.När börjar man må bättre efter snittet egentligen? Kan ju gå mer och så, men känner mig fortfarande skruttig i kroppen. Typ som att jag är påväg att bli sjuk men utan att det bryter ut. Har haft det så sen snittet och är galet less på det. I kombination med att magen och snittet är galet ömt så känns det ju sådär skoj.![]()
Ingen feber eller så, bara förhöjd temp. Brukar ha runt 36.4-36.5 c, ligger nu på 37.1.
Stort Grattis @Zewz @Norma och @californication!
Min mage är som din @Flixon. Var länge sen jag kunde böja mig normalt. Och nu kan jag knappt sitta rakt upp och ner sen ett par veckor tillbaka. Får luta mig lite lätt bakåt.Bebis älskar att trycka med rumpan på högersidan strax under revbenen och gärna kila in fötterna bakom revbenen med. Inte helt skönt.
Sparka på magsäcken är en annan favorit.
1 dag till BF och BM-tid i eftermiddag.Fått helt galet sug på socker sista veckan. Jag som inte varit sugen på något onyttigt på hela graviditeten. Tar igen det nu tydligen.
![]()