Höstföräldrar 2017 del 2

Ida blir 7 månader idag. Tiden oxh utvecklingen går i rasande fart. Hon ställer sig upp mot allt och går iväg med lågor, pallar och sånt som rör sig. Häromdagen fick jag hämta ner henne från halva trappan.

Kryper mer och mer men väljer oftsat att åla, det går fortare.

Pratar gör hon däremot sällan, mer än dädädä.

Dregglar massor så jag antar att första tanden kommer snart.
 
Att försöka löslongera hästen när jag har bebis i sele på min rygg är inte det lättaste. Särskilt inte när bebis upprepande gör ptrooo-ljud samtidigt som jag smackar på :banghead:

Resultat: En något förvirrad häst :rofl:

(Bebis mosters kommentar var att det låter bra för framtiden att hon redan lärt sig stanna hästen :idea:)
 
Att försöka löslongera hästen när jag har bebis i sele på min rygg är inte det lättaste. Särskilt inte när bebis upprepande gör ptrooo-ljud samtidigt som jag smackar på :banghead:

Resultat: En något förvirrad häst :rofl:

(Bebis mosters kommentar var att det låter bra för framtiden att hon redan lärt sig stanna hästen :idea:)
:D:p
 
Apropå bebis och djur så är E väldigt intresserad av alla djur och brukar ”ropa” på dem när hon får syn på dem. När katten går fram till E så hoppar hon (sittandes) på stället och låter i förtjusning. Hästarna är lite läskiga när de gnäggar men för övrigt tycker hon att de är spännande :)

Vi tränar stenhårt på att vara snäll mot katten, jag tror det börjar sjunka in för nu kommer inte greppet i pälsen med tillhörande drag alls lika ofta :up:

Hur är era bebisar runt djur?
 
Vi har inga egna djur nu tyvärr så det blir inte riktigt någon daglig kontakt. Närmaste djuret vi känner är morfars storpudel. Han är supersnäll men ungefär det men kan förvänta sig av en ettårig storpudelhanne. Dvs stor och lite överallt och ingenstans :D S är än så länge rätt oberörd av honom. Är absolut inte rädd men inte jätteintresserad heller :)
 
Apropå bebis och djur så är E väldigt intresserad av alla djur och brukar ”ropa” på dem när hon får syn på dem. När katten går fram till E så hoppar hon (sittandes) på stället och låter i förtjusning. Hästarna är lite läskiga när de gnäggar men för övrigt tycker hon att de är spännande :)

Vi tränar stenhårt på att vara snäll mot katten, jag tror det börjar sjunka in för nu kommer inte greppet i pälsen med tillhörande drag alls lika ofta :up:

Hur är era bebisar runt djur?

Vi har en hund och O är helt gaaaalen i henne. Det är det bästa som finns tydligen. Vi försöker också pränta in att man ska klappa försiktigt, har inte riktigt sjunkit in än.
 
Sitter och kollar bilbarnstolar och jag tror det får bli en Besafe izi Plus då den blivit testvinnare så många gånger! Ska bara så se den får plats i bilen med :D

Nu har vi även bestämt hur vår föräldraledighet ska se ut i fortsättningen. Efter mannen haft sina 6 månader så kommer vi att ta ut halva veckor var i 6 månader och sen skola in på dagis. Vi kommer alltså jobba 2-3 dagar i veckan och vara hemma 2-3 dagar i veckan. Känns jättebra! Lilltösen kommer vara runt 1,5 år när vi skolar in henne.
 
Sitter och kollar bilbarnstolar och jag tror det får bli en Besafe izi Plus då den blivit testvinnare så många gånger! Ska bara så se den får plats i bilen med :D

Nu har vi även bestämt hur vår föräldraledighet ska se ut i fortsättningen. Efter mannen haft sina 6 månader så kommer vi att ta ut halva veckor var i 6 månader och sen skola in på dagis. Vi kommer alltså jobba 2-3 dagar i veckan och vara hemma 2-3 dagar i veckan. Känns jättebra! Lilltösen kommer vara runt 1,5 år när vi skolar in henne.

Kommer nog bli jättebra så länge den får plats såklart :D Vi är jättenöjda med vår Besafe.

Låter jättebra med den uppdelningen! Vi skulle gärna ha sån fördelning också! Men vi har ändå valt att inte ha så eftersom vi båda har jobb som är svåra att gå ner i tid på i praktiken. Dvs lätt att man jobbar 100 % ändå fast man barafår lön för mindre...
 
Apropå bebis och djur så är E väldigt intresserad av alla djur och brukar ”ropa” på dem när hon får syn på dem. När katten går fram till E så hoppar hon (sittandes) på stället och låter i förtjusning. Hästarna är lite läskiga när de gnäggar men för övrigt tycker hon att de är spännande :)

Vi tränar stenhårt på att vara snäll mot katten, jag tror det börjar sjunka in för nu kommer inte greppet i pälsen med tillhörande drag alls lika ofta :up:

Hur är era bebisar runt djur?
Vi har en hund, av mindre sort, som bebis tycker är väldigt intressant.
Hunden är också väldigt glad i bebis. Det ser för kul ut när hunden närmar sig och bebis förbereder sig för pusdattack genom att blunda och öppna munnen :p
Händer att bebisen tar tag rätt omilt i hunden också, skinnet, läppar, öron, tunga...
Tack och lov är hunden fruktansvärt snäll och ligger stilla tills vi kan operera bort bebis händer från henne :angel:
Jag tänker att hon får lite plåster på såren nu när bebis börjar äta och hon får städa golvet ;)
 
Hade 6-månaders besök på BVC i veckan. Han har stannat upp i både vikt och längd nu, vilket väl var på tiden.
Jag var lite orolig att de skulle bli press om att ge ersättning/gröt/mat osv pga detta och hade förberett mig för argumentation om ämnet... Dock sa varken SSK eller Dr något om det, utan menade att det inte var något konstigt. Skönt!
Vi har börjat introducera mat så smått enlig BLW vilket bebis tycker är mycket spännande :D
 
Sitter i skuggan på en filt på altanen med glad naken bebis. 3-åring som är hemma med vattkoppor men är pigg och glad leker med Aquaplay bredvid. Har lyckats fixa en islatte. Ibland är föräldraledighet extra bra!

(Sen att det säkert blir katastrof och kalabalik när som helst är en annan sak ;) )

Man får njuta så länge det varar :D
 
Här hade vi BVC på hembesök idag vid 8mån. Killen är numera 70cm lång och väger nästan 9kg. Jag trodde han skulle vara tyngre, tycker han är tung att bära omkring på nuförtiden :p Kryper gör han nästan, men det kallas nog mer åla eller kräla än så länge. Häromdagen lärde han sig att sätta sig upp från magläge så nu gör han det så fort han ligger på golvet och blir jätteglad varje gång, så söt! Han har börjat ställa sig upp själv också, i spjälsängen och lekhagen bland annat. Inte lika bra på att ta sig ner som upp dock!
För första gången är han i en lite klängig period och är lite svårsövd vissa kvällar och sover lite sämre, men det går väl över nån gång det också.
IMG_2948.JPG
 
Här hade vi BVC på hembesök idag vid 8mån. Killen är numera 70cm lång och väger nästan 9kg. Jag trodde han skulle vara tyngre, tycker han är tung att bära omkring på nuförtiden :p Kryper gör han nästan, men det kallas nog mer åla eller kräla än så länge. Häromdagen lärde han sig att sätta sig upp från magläge så nu gör han det så fort han ligger på golvet och blir jätteglad varje gång, så söt! Han har börjat ställa sig upp själv också, i spjälsängen och lekhagen bland annat. Inte lika bra på att ta sig ner som upp dock!
För första gången är han i en lite klängig period och är lite svårsövd vissa kvällar och sover lite sämre, men det går väl över nån gång det också.
Visa bifogad fil 15297

Vilken gullig kalv på grönbete :D
 
Här hade vi BVC på hembesök idag vid 8mån. Killen är numera 70cm lång och väger nästan 9kg. Jag trodde han skulle vara tyngre, tycker han är tung att bära omkring på nuförtiden :p Kryper gör han nästan, men det kallas nog mer åla eller kräla än så länge. Häromdagen lärde han sig att sätta sig upp från magläge så nu gör han det så fort han ligger på golvet och blir jätteglad varje gång, så söt! Han har börjat ställa sig upp själv också, i spjälsängen och lekhagen bland annat. Inte lika bra på att ta sig ner som upp dock!
För första gången är han i en lite klängig period och är lite svårsövd vissa kvällar och sover lite sämre, men det går väl över nån gång det också.
Visa bifogad fil 15297

Vilken fin bild!
 
Ida är ocksa i en "klängpeiod" just nu, och bara mamma duger. Jag far inte ga 2 meter fran henne utan att hon skriker och tror att jag ska försvinna för alltid. Lite jobbigt men det gar över.

Djur är väldigt spännade. Vi har tva katter och Ida älskar dom, och dom är för snälla och later henne dra i pälsen och bita i öronen. Hästar har varit lite läskiga men i helgen skrattade hon högt när en häst nosade pa henne.

Min man jobbar 3,5 vecka till sen är han ledig 6 manader, dom första 3 är vi lediga tillsammans och det ser vi fram emot. Vi är alla ganska trötta och slitna, ja vi föräldrar och de 3 storasyskonen iaf, Ida är det full fart pa :)
 
Vi har en hund och en häst. Hunden är väldigt intressant just nu, hon kan inte koncentrera sig på att äta om hunden är i synhåll.. Hon vill jättegärna "klappa" men oftast är hunden för snabb så att han hinner flytta på sig innan hon har kommit på hur hon ska göra för att nå fram med handen.. :laugh:
Hästen har hon inte träffat lika många gånger, är nog lite stor i hennes värld, det är en unghäst också så jag har inte vågat ha henne så nära den än :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 721
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 798
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 901
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 616
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp