Höstföräldrar 2017 del 2

Andra jobbveckan snart slut! Det känns rätt bra faktiskt, ganska kul att vara tillbaka på jobbet även om jag gärna hade varit hemma ett tag till. Det tråkigaste är ju helt klart att det inte blir mycket bebis-tid mellan jobb och hans sovdags, men jag får ta igen det på helgerna :) Jag ammar fortarande kväll+natt och det går jättebra. Dagtid äter han ett mål välling och annars samma mat som vi äter (fast lite mixat ibland).
Jag fick den här bilden skickad till mig igår:
35241425_10216675443786487_2873250644767014912_n.jpg

Han kryper numera med en väldig fart och nöjer sig inte där såklart.. Han ställer sig upp mot i princip allt och ska klättra i soffan eller när man håller honom i famnen. Och nu kan han uppenbarligen ta sig upp i trappan också :p
 
Vi har ocksa en klätterbebis. Häomdagen klättrade hon upp i soffan, problemet är bara att hon inte vet hur hon säkert ska ta sig ner, huvudet före fungerar inte sa bra.

Idag jobbar min man sin sista dag innan han gar pa föräldraledighet resten av aret. Nu under sommaren är vi hemma tillsammans, ser fram emot massor härlig familjetid och att äntligen hinna avsluta massor projek här hemma. Far se om vi gar varandra pa nerverna om ngr veckor.
 
Idag var jag hos en PT för att komma igång med magträningen, en gång för alla!

Oj vad svårt det är att hitta rätt inre magmuskler, jag tar gärna i lite för mycket och för snabbt så att de yttre hjälper till vilket var ajjabajja.:o

Jag har ju kört mammamage-appen och har tyckt jag hittat rätt muskler men jag verkar ha tagit i för mycket och då använt fel muskler. Så nu ska hjärnan få jobba med att se till att rätt muskler används och bara ha en lätt spänning. Koncentrationen måste vara på max för att det ska bli rätt känner jag.

Hon kändes väldigt duktig och supertrevlig så jag tror det kommer bli kanon! Gör ni någon aktiv träning för att stärka era kroppar? Denna träningen kommer vara sjukt tråkig men nödvändig, för mig.
 
Idag har vi också första semesterdagen. Storebror gick sista dagen på förskolan igår och maken börjar semester och föräldraledighet så nu är vi hemma alla tillsammans i 7 veckor :)

Jag sprang blodomloppet igår. Första gången efter förlossningen jag sprang så "långt". Men det gick bra! Även om det definitivt var mer lunka än springa :p
 
Idag var jag hos en PT för att komma igång med magträningen, en gång för alla!

Oj vad svårt det är att hitta rätt inre magmuskler, jag tar gärna i lite för mycket och för snabbt så att de yttre hjälper till vilket var ajjabajja.:o

Jag har ju kört mammamage-appen och har tyckt jag hittat rätt muskler men jag verkar ha tagit i för mycket och då använt fel muskler. Så nu ska hjärnan få jobba med att se till att rätt muskler används och bara ha en lätt spänning. Koncentrationen måste vara på max för att det ska bli rätt känner jag.

Hon kändes väldigt duktig och supertrevlig så jag tror det kommer bli kanon! Gör ni någon aktiv träning för att stärka era kroppar? Denna träningen kommer vara sjukt tråkig men nödvändig, för mig.


Åh det skulle jag också vilja göra. Jag inbillar mig att det går rätt bra med magträningen men risken är ju som du skriver att man tror att man gör rätt fast det är fel muskler som används.
 
Jag tränar inte alls, kanske dags att börja...
Här har bebis nyligen börjat vända sig mer, har inte tyckt om att vara på mage förut men nu rullar hon mer än gärna över.
Fick även prova smörgås idag till frukost och hon blev jätteglad och klarade det galant :D Annars är det i matväg fortfarande mest amning och ersättning. Burkmat och gröt blir oftast bara några skedar/halv portion, sen vill hon inte ha mer.
 
Ja här har vi börjat smyga in på strl 80 i klädstorlek :o 8 månader.
Springer runt i sin gåstol men tar sig inte fram på annat vis. Är bara vända från rygg till mage och tvärtom, rulla och så.
Säger ”dada” ”jaja” ”gaga” och ”nana” :D
Dricker själv ur flaskor/muggar med handtag.
 
S är 8,5 månader gammal. Vi har också kommit in på stl 80 mest eftersom brorsans ärvda kläder är vinterkläder i stl 74 och sommarkläder i stl 80. Så hon har mest lite stora kläder :D På 8-månaderskontrollen var hon 70,5 cm lång och 9 kg.

Hon kryper runt och det går snabbare och snabbare för varje dag, och började resa sig upp mot saker i förrgår. Så det är lite sisådär med semesterfriden! Hon säger "mama" och "baba" och iaf ibland tror vi hon menar mamma och pappa :p
 
Nio månader i måndags, kryper med bra fart och ställer sig också upp mot ALLT, och går lite längs möbler. Kan ta sig upp till andra våningen utan några som helst problem också...
Fyra tänder framme, babblar också lite da-da-da, ma-ma-ma, va-va-va.
Lite dåligt koll på längd och vikt, var en månad sen BVC var ute (då vid 8 mån: 70cm, 9kg) och en månad kvar till nästa kontroll. Men 74-kläderna börjar bli tajta!
 
7,5 månad här nu, har precis börjat med 68-kläderna :o mini-bebis här... men tjock :laugh: nästan inga byxor passar pga hennes lår... :angel: 8,2 kg vid 7 månader, kommer säkert vara 8,5kg vid 8 månader :D
Vi märker av att hon hade skena i 3 månader fortfarande, hon ligger långt efter. Vänder sig från mage till rygg (mest av misstag) några gånger per vecka, vrider sig i sidled på mage, kan stå med hjälp och vid soffbordet, 2 tänder. Där stannar allt hon kan och gör. Säger inget heller, mer än tarzan-vrål :laugh:
 
Här har vi precis passerat sju månader. Jag har börjat jobba 10 timmar i veckan. Känns jättekonstigt, som om det var igår jag var på jobbet och samtidigt som om jag aldrig har satt min fot där 😁
Vi har ju haft stl 80 rätt länge på jättebebisen här, men har stått still på den längre än någon annan storlek nu också. Så hans tillväxt har till sist bromsat upp lite, tack och lov! 🙈
Rullas friskt mellan rygg-mage-rygg, vill såååå gärna krypa men hasar mest omkring, gillar att hasa runt på golvet och flytta på alla stolar vi har... Mycket snack dada, gaga osv fått två tänder nere som vi jobbar på att det inte är ok att bita mamma med vid amning, men ibland kan han inte låta bli för det är ju sååååå kul😬😂
Äter ibland en del vanlig mat, ibland inte alls. Har precis lyckats klura ut att jag kan göra lös gröt och låta honom dricka ur ett vanligt glas. Fungerar jättebra när jag eller pappa matar men igår skulle morfar mata när jag jobbade, ”ICKE!” sa bebis. Så lite mer att träna på tills jag kan känna mig lugn på jobbet....
Hatar fortfarande bilen även om det är bättre, ska till Gotland nästa vecka så kan bli spännande 🙄
 
Drygt 8 månader. Vägde 7,9kg på 8 månaderskollen, någon längd mätte de inte men vi mätte med tumstock till 68cm.
Kryper inte än men hasar sig fram som en säl och står och väger i krypposition (och sen när hon ska framåt åker magen i marken 😆)
 
S är 8,5 månader gammal. Vi har också kommit in på stl 80 mest eftersom brorsans ärvda kläder är vinterkläder i stl 74 och sommarkläder i stl 80. Så hon har mest lite stora kläder :D På 8-månaderskontrollen var hon 70,5 cm lång och 9 kg.

Hon kryper runt och det går snabbare och snabbare för varje dag, och började resa sig upp mot saker i förrgår. Så det är lite sisådär med semesterfriden! Hon säger "mama" och "baba" och iaf ibland tror vi hon menar mamma och pappa :p
Ja det där med semesterfrid är nog bara att glömma har vi känt :angel::D
 
Nio månader i måndags, kryper med bra fart och ställer sig också upp mot ALLT, och går lite längs möbler. Kan ta sig upp till andra våningen utan några som helst problem också...
Fyra tänder framme, babblar också lite da-da-da, ma-ma-ma, va-va-va.
Lite dåligt koll på längd och vikt, var en månad sen BVC var ute (då vid 8 mån: 70cm, 9kg) och en månad kvar till nästa kontroll. Men 74-kläderna börjar bli tajta!
Oh jisses! Då är det verkligen fullt ös om bebisen börjar byta våning utan att en själv är med:D
Enplanshus känns plötsligt som en väldigt bra idé 🙈
 
Snart nio månader här. Kryper och har börjat gå, fått ett gäng tänder. Fortfarande lite för morgonpigg (gick upp 05.30 idag) men sover otroligt bra på nätterna jämfört med förut så vi är nöjda ändå. Hon är inne i nån period just nu, skulle tro att hon är frustrerad över att hon inte når saker eller tar sig framåt tillräckligt fort. Hon har inget bra tålamod :banghead:

Vi har köpt hus och flyttar om en månad, känns väldigt kul! Och skönt med trädgård för barn och hund.
 
7,5 månad här nu, har precis börjat med 68-kläderna :o mini-bebis här... men tjock :laugh: nästan inga byxor passar pga hennes lår... :angel: 8,2 kg vid 7 månader, kommer säkert vara 8,5kg vid 8 månader :D
Vi märker av att hon hade skena i 3 månader fortfarande, hon ligger långt efter. Vänder sig från mage till rygg (mest av misstag) några gånger per vecka, vrider sig i sidled på mage, kan stå med hjälp och vid soffbordet, 2 tänder. Där stannar allt hon kan och gör. Säger inget heller, mer än tarzan-vrål :laugh:
De sägs ju att om motorikutvecklingen hindras så hindras även övrig utveckling, så det är ju inte så konstigt om det tar liiite längre tid när hon varit fixerad så pass stor tid av sitt ännu korta liv 🙂
Det kommer hon ta igen med raketfart :up:
 
Drygt 8 månader. Vägde 7,9kg på 8 månaderskollen, någon längd mätte de inte men vi mätte med tumstock till 68cm.
Kryper inte än men hasar sig fram som en säl och står och väger i krypposition (och sen när hon ska framåt åker magen i marken 😆)
Det där med säl känner jag verkligen igen 😂
 
Snart nio månader här. Kryper och har börjat gå, fått ett gäng tänder. Fortfarande lite för morgonpigg (gick upp 05.30 idag) men sover otroligt bra på nätterna jämfört med förut så vi är nöjda ändå. Hon är inne i nån period just nu, skulle tro att hon är frustrerad över att hon inte når saker eller tar sig framåt tillräckligt fort. Hon har inget bra tålamod :banghead:

Vi har köpt hus och flyttar om en månad, känns väldigt kul! Och skönt med trädgård för barn och hund.
Härligt med hus! Vårt kommer snart ut på marknaden så till nästa sommar har vi förhoppningsvis ett hus med större trädgård där barn och hund kan springa lite mer fritt. Ska bli så skönt att inte ha grannarna ändå upp intill huset😊
 
Härligt med hus! Vårt kommer snart ut på marknaden så till nästa sommar har vi förhoppningsvis ett hus med större trädgård där barn och hund kan springa lite mer fritt. Ska bli så skönt att inte ha grannarna ändå upp intill huset😊

Vad spännande! Letar ni i samma område eller helt nytt ställe?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 686
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 765
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 891
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 595
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp