Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har förberett mig inför bvc-besöket imorgon, eftersom sköterskan inte är så amningsvänlig.
Visa bifogad fil 64877
Avokado, gröt, banan och sen har jag gjort puré av morot, sötpotatis och potatis. Fick tips av en annan förälder på öppna förskolan om en barnmatsblogg med en del recept. Gjorde mkt därifrån till sonen från typ 5-6 månader. Googla barnmat och blogg så kommer dem upp typ längst uppVi började ju låta Lilleman smaka på lite mat kring 4 månaders ålder då han redan då visade stort intresse för vad vi åt, nu är han 5 och en halv månad. Skulle fortfarande säga att jag helammar honom, har inte märkt att det lilla han får i sig skulle på något sätt påverka hur mycket han vill amma utan ser nog det mest som ett komplement utöver amningen. Det är väl främst järn som de behöver få i sig på annat sätt nu i början (kring 6 månaders ålder och framåt).
Vad ger ni era små som har fått börja smaka lite på annat än bröstmjölk/ersättning? Jag har så dålig fantasi känner jag och den mat jag och min sambo äter är oftast för stark. Hittills har det mest blivit gröt, naturell yoghurt och smoothie för att det går fort och enkelt. leverpastej på smörgåsrån som någon tidigare nämnt har jag också börjat med.
Jo, det är järnet som behövs. Gröten är också berikad välj? Känner mig lite osäker på om man ska börja med välling eller gröt, hur har ni gjort?Är det inte också så att vid 6 månader ungefär så börjar järnförrådet hos bebisen sina och därför rekommenderar man att börja introducera mat? Välling tex är ju järnberikad. Bröstmjölken innehåller väl inget järn alls?
Började du med ett kryddmått av allt nytt? Eller är det bara precis i början?Avokado, gröt, banan och sen har jag gjort puré av morot, sötpotatis och potatis. Fick tips av en annan förälder på öppna förskolan om en barnmatsblogg med en del recept. Gjorde mkt därifrån till sonen från typ 5-6 månader. Googla barnmat och blogg så kommer dem upp typ längst upp
Toppen, tack!Minimat heter den![]()
Kryddmått av gröt. Kanske nån tesked puré? Enligt min BVC ska man vara mer försiktig med gluten än övrig mat så dör har jag mer gett så mycket hon varit intresserad av. Nu kanske hon är uppe i typ 2 msk mat och lite fingerskrap av banan och avokado (som hon får när vi äter). Puré har jag gjort storkok av och frusit in i muffinsformar av silikon (kan också rekommenderas). Fyller dem tlll hälften och det räcker till två måltiderBörjade du med ett kryddmått av allt nytt? Eller är det bara precis i början?
Är det tejpen man sluter igen blöjan med när man använt den?Mannen har handlat blöjor, Pampers Nappy pants. Det är någon liten vinge på rumpan, som sitter lite löst fast. Har den nån funktion som jag inte fattar eller är det prydnad?Visa bifogad fil 64883
Haha, ingen aningNej, den är klisterfri. Väldigt löst ditsatt, känslan är att man ska kunna dra upp den om man vill. Visa bifogad fil 64885
Jo, det är järnet som behövs. Gröten är också berikad välj? Känner mig lite osäker på om man ska börja med välling eller gröt, hur har ni gjort?
Nja, hon fick fick lite mosad äggula på en sked@Poison-heart började ni med bitar?
Jag har bara använt den till strokepatienter på jobbet som efter svår stroke inte får äta per os. Testade den själv då och tyckte det kändes äckligt att äta nät så har inte testat till mina barnNån som har erfarenhet av smaknapp? Ris eller ros?
O, det förstår jag!Jag har bara använt den till strokepatienter på jobbet som efter svår stroke inte får äta per os. Testade den själv då och tyckte det kändes äckligt att äta nät så har inte testat till mina barn![]()
Nån som har erfarenhet av smaknapp? Ris eller ros?