Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hör dig! :heart Sitter i lite samma sits själv. Vi har tusen oavslutade projekt hemma, det enda jag hinner är att mata barn, städa, KANSKE aktivera barnen med nåt och ta en promenad om dagen och maken ska hjälpa sin mor med ta mig fanken allt. Svärmor och svärfar har nyligen separerat och båda känns lite vilsna och självklart förstår jag väl det men vi har faktiskt två små barn här och har fullt upp. Igår var jag ensam med barnen hela dagen, maken jobbade ju. När han slutade skulle vi åka till vänner och grilla. Var så himla varmt och jag ville duscha snabbt innan vi skulle åka, men då kommer han upp (från kontoret i källaren) och säger att han ska åka och hämta några fläskfiléer hans mamma köpt och behöver ha hämtade. Gick ju snabbt men vad tusan liksom.
Jag hade blivit så jävla sur, men sen har jag ju taggarna utåt mot mina svärisar och har typ alltid haft 🙈 Duscha är ju ett måste innan man ska bort och särskilt när det är varmt.

Sambon har ju tre syskon, två av dem har äldre barn än oss och lillebror har inga barn. Kanske vore det lämpligt att be nån av dem om hjälp när de vet att vi har det körigt? Nej, då faller man in i gamla roller om att alltid ringa sambon när de behöver hjälp. Eftersom han var singel fram till typ 32 års ålder så hade han ju mycket tid innan, men nu kanske de kunde vara tacksamma för allt han hjälpt dem med genom åren och låta oss sköta vårt eget.

När vi precis hade träffats låg vi i sängen och myste när svärmor ringer och ber honom komma dit en tisdag vid 23 för hon mår så dåligt (typ ångest). Han klär på sig och åker dit på direkten. Mitt i vintern. Så skulle mina föräldrar aldrig göra. Antingen åker man väl till akuten eller så tänker man ju att man mår så bra att man kan vänta till dagen därpå?

Åh, vad jag önskar att han kunde säga ifrån lite mer och sluta att bara säga ja hela tiden 😔

Jag hade blivit så jävla sur, men sen har jag ju taggarna utåt mot mina svärisar och har typ alltid haft 🙈 Duscha är ju ett måste innan man ska bort och särskilt när det är varmt.

Sambon har ju tre syskon, två av dem har äldre barn än oss och lillebror har inga barn. Kanske vore det lämpligt att be nån av dem om hjälp när de vet att vi har det körigt? Nej, då faller man in i gamla roller om att alltid ringa sambon när de behöver hjälp. Eftersom han var singel fram till typ 32 års ålder så hade han ju mycket tid innan, men nu kanske de kunde vara tacksamma för allt han hjälpt dem med genom åren och låta oss sköta vårt eget.

När vi precis hade träffats låg vi i sängen och myste när svärmor ringer och ber honom komma dit en tisdag vid 23 för hon mår så dåligt (typ ångest). Han klär på sig och åker dit på direkten. Mitt i vintern. Så skulle mina föräldrar aldrig göra. Antingen åker man väl till akuten eller så tänker man ju att man mår så bra att man kan vänta till dagen därpå?

Åh, vad jag önskar att han kunde säga ifrån lite mer och sluta att bara säga ja hela tiden 😔
Jag fick duscha när han kom hem men vi blev sena till våra vänner.

Men gud. Åk till mamma kl 23. Då hade jag också blivit riktigt sur.

Ja, men det är ju det, att kunna säga ifrån. Mina föräldrar skulle aldrig drömma om att ringa i tid och otid för diverse. Nu hjälper ju svärisarna oss med en del också såklart men jag skulle vilja ha lite mer förståelse för att det inte är så lätt att vara ensam med barn hela tiden. Maken behövs hemma liksom.

Vad extra svårt det är att söva bebis nu. Den lilla kroppen har svårt att få ro och hon kryper iväg i sömnen typ. Igår sov hon en timme på hela dagen bara, och oroliga nätter på grund av tänder också.

För övrigt testade jag att göra glass, som hon älskade!! Hade inga pinnar så åt med sked. Mixade frysta vindruvor med kokosmjölk bara.

Vad extra svårt det är att söva bebis nu. Den lilla kroppen har svårt att få ro och hon kryper iväg i sömnen typ. Igår sov hon en timme på hela dagen bara, och oroliga nätter på grund av tänder också.

För övrigt testade jag att göra glass, som hon älskade!! Hade inga pinnar så åt med sked. Mixade frysta vindruvor med kokosmjölk bara.
Här funkar sömnen faktiskt rätt bra just nu, sålänge hon får sova i selen. Det märks att hon börjar bli äldre och växa in i att inte behöva sova lika mycket längre. Idag ville hon inte sova sitt första pass förrän 9.30 och så sover hon sitt andra runt 14, vilket gör att hon orkar hålla ut till runt 19.

Men, tänder kan ju vara ett gissel. Låt oss hoppas att det är en fas som går över.

Ni som ännu ammar, hur mycket ammar ni? Vet att många sluta helt runt 9 månader.

ammar ca 5-7 gånger per dygn (1-2 gånger på natten och resten på dag)

Svårt somna här med. Vet inte om det är för att vi är i stugan, men helt hopplöst på kvällarna. Hon ska iväg, vägrar ligga stilla. Ska pilla på allt.

Ni som ännu ammar, hur mycket ammar ni? Vet att många sluta helt runt 9 månader.

Nåt liknande här. 1-3 gånger på natten, 3-5 på dagen skulle jag tro.

Hundra gånger på natten 👀
Nä men framåt småtimmarna och tidig morgon en hel del. Sen kanske fyra fem sex gånger på dagen

Trodde nattningen gick lätt ikväll. Tills hon vaknade efter 20 min, kröp iväg till mig (klagande) och därefter blev arg som ett bi för att hon inte fick krypa iväg och dra i sladdar....

Nu amning, men tror tyvärr det börjar om med ilska sen (i kombination med trötthet).

Ja, här hade vi sämsta natten någonsin tror jag. Han som sover som en gris genom hela natten i vanliga fall låg och kastade sig från sida till sida hela natten så jag fick inte många blundar alls. Sen träffade vi kompisar idag och en säger "men vad många tänder han har". Ja, han hade ju fått en till tand då som vi inte märkt 😅 Hoppas på en bättre natt i natt. Men han sover ändå med pappa så 😁

Okej. Kan (nästan) acceptera att vi är i en fas just nu när man vaknar 5 på morgonen. Men inatt visade klockan 03 nått när vi aktiverade krypövningsläge. Och inte ville hon somna om direkt heller. Tog väl en timme eller så. Och pigga gossar kl 6 😴😴

sista veckan maken jobbar, tyvärr har de ju lagt tre kvällsskifte åt honom = han behöver sova längre på morgonen för att vara alert i jobbet

Okej. Kan (nästan) acceptera att vi är i en fas just nu när man vaknar 5 på morgonen. Men inatt visade klockan 03 nått när vi aktiverade krypövningsläge. Och inte ville hon somna om direkt heller. Tog väl en timme eller så. Och pigga gossar kl 6 😴😴

sista veckan maken jobbar, tyvärr har de ju lagt tre kvällsskifte åt honom = han behöver sova längre på morgonen för att vara alert i jobbet
Samma sak hände här härom natten! Tog en timme att söva om S vid tretiden, då är man inte på jättegott humör alltså 😩😩. Är i allafall glad över att min sambo har semester just nu så det går att få lite vila på dagen.

Har i allafall insett att vi gav barnen varsin säng i rätt tid, nu kryper de ju omkring nästan i sömnen och skulle verkligen stört varandra. I helgen har vi varit hos mina svärföräldrar och där vilar de i sina babynest på golvet dagtid, två gånger hörde jag ett litet misstänkt ljud från rummet de sov i och när jag tittade in var Harry halvvägs inne i Sixtens babynest för att väcka honom 😅.

Jag överlevde helgen själv 🤯
Kan sammanfattas med att min treåring är inne i värsta trots perioden… tjatar hål i mitt huvud dagligen också 😅 Att båda barnen stortrivs i lugnet i stugan hos farmor och farfar, vi blev bjuda på lunch i söndags och lillan sov i flera timmar, tyvärr avslutades sovstunden med att ramla ner på golvet 😭
Hade en kaos kväll med en bra natt och efter det en bra kväll med kaos natt… man kan inte få båda tydligen 🤪

Inatt har de dock sovit som små stockar, kommit fram till att lillan behöver samsova just nu för då sover hon hela natten med endast en amning 😊

OMG idag cyklade jag och Elsa till stranden framåt kvällen. Hon försökte äta ALLT. Stannade 15 minuter ungefär, sen var jag helt slut, vi hade sand precis överallt och även i min lilla strandbag. Försökte avleda henne genom att sätta henne i strandkanten men då grävde hon upp sand och snäckor från botten istället. (och hon hade ätit middag). Jag hade ju sett fram emot stranden men nu vet jag inte riktigt om jag kommer orka med att ta mig dit igen.

OMG idag cyklade jag och Elsa till stranden framåt kvällen. Hon försökte äta ALLT. Stannade 15 minuter ungefär, sen var jag helt slut, vi hade sand precis överallt och även i min lilla strandbag. Försökte avleda henne genom att sätta henne i strandkanten men då grävde hon upp sand och snäckor från botten istället. (och hon hade ätit middag). Jag hade ju sett fram emot stranden men nu vet jag inte riktigt om jag kommer orka med att ta mig dit igen.
Åh, fy så jobbigt. Elsa är också jobbig att ha med i stugan men sanden verkar hon låta bli. Däremot hittar hon ju grässtrån och annat i vattnet som hon vill stoppa i munnen. Det är en ständig jakt. Som tur är finns en lekplats med gungor precis i närheten så en av oss kan gå dit och rasta henne när vi tröttnat på jakten. Storebror är jätteduktig på att leka i sanden och strandkanten själv så då är det ju bara att sitta bredvid. Jättelugnt och skönt.

Det blir bättre. Nästa sommar har hon säkert kommit förbi stoppa saker i munnen-fasen

Usch vad jobbigt! Jag har inte vågat mig iväg till stranden än, det där låter inte vidare avkopplande 😱.

Vi skulle hyrt ett hus på kusten den här veckan med några vänner men de blev tyvärr sjuka så nu är vi fast i vår lägenhet mitt i värmeböljan 😭. Idag har varit en riktig kaosdag, får inte till dagssömnen alls nuförtiden och hinner inte med den sista vilan vilket resulterar i skrikfest hela kvällen. Hur gör ni om sista vilan inte hinns med? Lägger ni tidigare då eller står ni bara ut? Har funderat på att lägga vid 18-18.30 istället när det blir så men nu när de vaknar vid 4.30-5 på morgonen är jag inte jättesugen på att se om det stämmer att de inte vaknar tidigare för att de somnar tidigare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 463
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka