Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På pricken som lilla ESåhär sover lillasyster nuförtiden, nappen ratas helt till förmån för lång- och ringfinger
Visa bifogad fil 81444
Det är så gulligt att jag kan ligga vaken kl 05 bara för att titta på hennePå pricken som lilla E![]()
![]()
Jag har sen förra omgången amning med storebror haft en knöl i bröstet. Den är kollad på mammografi och biopsi och är inget farligt. Men nu har jag fått en oerhörd smärta i det bröstet och är så öm därvet inte vad jag ska göra
Är som tusen knivar när han ammar det bröstet och när det rinner till.
100ml är ju inte dåligt! Små bebisar äter ju inte några galna länder direktFått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?
Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengarfår ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med
![]()
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengarfår ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med
![]()
Såhär sover lillasyster nuförtiden, nappen ratas helt till förmån för lång- och ringfinger
Visa bifogad fil 81444
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
![]()
Vill du ha en? Finns gratis att hämta här (har svårt att ta mig iväg innan jul), en medela swing tror jag det är, finns i centrala Göteborg. Tror alla delar är på plats men kan rota lite om du vill ha denFått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
![]()
100ml är ju inte dåligt! Små bebisar äter ju inte några galna länder direktoch om du pumpar sällan är det ju en del ändå.
Hoppas pumpningsrace ger önskat resultat.
Jag pumpade som en dåre i 3 dagar för att få upp produktionen lite så bebbot slipper amma 4 ggr i timmen i 15 mingav bra resultat… så pass att det stackars barnet numera blir duschad i mjölk så lugnade mig lite med pumpandet
![]()
Bebis behöver säkert träna! Det krävs mer jobb av bebis att amma jämfört med att äta via flaska. Och inte bara om det skulle finnas lite mjölk utan pga tekniken. Därför blir de lätt lite lata när de vant sig med flaskaMen det går absolut att träna upp!
Och håller med @Cocos om att 100 ml inte är dåligt. Och det är inte heller så att så my ner du lyckas pumpa ut är allt som finns. Bebis är bättre än pumpen på att få ut mjölk. Det är ofta jag pumpat tills bröstet är vad det verkar tomt, men kan ändå amma direkt efter och bebis får i sig.
Ett tips för att få ut mer via pumpen är att pumpa från det andra bröstet samtidigt som du ammar. Bebis triggar utdrivningen. Lite trixigt att få till och lite mjölkkossevarning bara![]()
Hur ofta pumpar du?
Själv försöker jag ju dra ner på det men det är svårt, brösten blir ju stenhårda och obekväma liksom plus att jag blir lite rädd för mjölkstockning. Just nu försöker jag pumpa var 4-5 timme och ca 10 min på varje bröst men efter natten så måste jag pumpa tills de känns tomma, annars är de stenhårda bara någon timme efter. Tidigare pumpade jag var 3-4 timma, 15 min på varje bröst så lite mindre har det ändå blivit!
Vill du ha en? Finns gratis att hämta här (har svårt att ta mig iväg innan jul), en medela swing tror jag det är, finns i centrala Göteborg. Tror alla delar är på plats men kan rota lite om du vill ha den![]()
Har du kollat om mjölkkoppen kan vara något för dig? Den stimulerar inte produktionen men tömmer ändåHur ofta pumpar du?
Själv försöker jag ju dra ner på det men det är svårt, brösten blir ju stenhårda och obekväma liksom plus att jag blir lite rädd för mjölkstockning. Just nu försöker jag pumpa var 4-5 timme och ca 10 min på varje bröst men efter natten så måste jag pumpa tills de känns tomma, annars är de stenhårda bara någon timme efter. Tidigare pumpade jag var 3-4 timma, 15 min på varje bröst så lite mindre har det ändå blivit!
Tack för tipset, ska kolla upp den!Har du kollat om mjölkkoppen kan vara något för dig? Den stimulerar inte produktionen men tömmer ändå![]()