O
Osthyvel
Var nyss hos fysio pga foglossning. Idag har jag dock inte så ont så jag kände mig verkligen inte tagen på allvar![]()
Det är så typiskt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var nyss hos fysio pga foglossning. Idag har jag dock inte så ont så jag kände mig verkligen inte tagen på allvar![]()
Det är så typisktFick du ett bälte att använda? Det är trots att det viktigaste att du fick hjälp
Gud vad trist, delar dock din erfarenhet. Första gången hos fysio för foglossning så fick jag erbjudande om en övning först efter att jag brutit ihop och börjat gråta, och då med frågan om vilka övningar jag själv lyckats googla fram.Gud nej, ingenting.
Ett papper med vad foglossning är och så bara "vill du ha några övningar också?"
"Eeh, ja...?"
Bebbot verkar va en frisk och kry liten rackaren, allt ser normalt ut! Sov gott när hjärna och hjärta kollades men sen blev det värsta festen i magen så näsan gick inte att kolla men har ju ”riktiga” RUL på tisdag så får kolla mer då
Jag blev en hundring fattigare så nu ser jag fram emot att få berätta för dottern som önskat sig en lillasyster![]()
Vi var på TUL idag.
Storebror var liten när han kom så det var skönt att få en extra koll på lillasyster.
Tidigare arbetsnamn är ersatt med ”ninjan” eller ”fällkniven”. Hon sitter bekvämt med rumpan neråt och fötterna i huvudhöjd
Nu är ju mitt snitt redan godkänt, men sitter hon kvar sådär så är det helt odiskutabelt att jag skulle föda på annat vis än genom ks.
Vi var på TUL idag.
Storebror var liten när han kom så det var skönt att få en extra koll på lillasyster.
Tidigare arbetsnamn är ersatt med ”ninjan” eller ”fällkniven”. Hon sitter bekvämt med rumpan neråt och fötterna i huvudhöjd
Nu är ju mitt snitt redan godkänt, men sitter hon kvar sådär så är det helt odiskutabelt att jag skulle föda på annat vis än genom ks.
Bebis låg -1% så hon är helt klart inom det normala. Vi bokade själv TUL, blev en miss med min bm och spec mvc så ingen av dem kallade oss på utlovat TUL. Nu har min bm semester så vi bokade helt enkelt det själva för att få veta istället för att ringa runt överallt och försöka få en tid.Vad mysigtHar du fler TUL inbokade för att se hur mycket bebisen ökar i vikt, eller ligger bebisen inom det vanliga? Tänker eftersom storebror var liten när han kom.
Inte pytteliten, 2996g till 50cm.Hur liten var storebror när han kom?
Mitt första barn var också ganska liten (2460g) men det är aldrig någon som sagt något om extra kontroller pga det. Men det kanske inte var tillräckligt litet![]()
Bebis låg -1% så hon är helt klart inom det normala. Vi bokade själv TUL, blev en miss med min bm och spec mvc så ingen av dem kallade oss på utlovat TUL. Nu har min bm semester så vi bokade helt enkelt det själva för att få veta istället för att ringa runt överallt och försöka få en tid.
Storebror beräknades ligga +30% men vägde sen 2996g till 50cm när han kom vecka 38+1. Min bm är tillbaka från sin semester om nån vecka så ska prata med henne då om att göra ett uppföljande ultraljud till för att se att hon växer som hon ska.
Inte pytteliten, 2996g till 50cm.
Men han beräknades till +30% så vi blev lite chockade när den lilla sparven kom
Vill följa så lillasyster följer en kurva och inte stannar av sådär mot slutet som han gjorde.
Vad skönt att bebis ligger inom det normala. Ja, det där med viktuppskattning är ganska knepigt och jag har hört om flera där det skiljt sig massor mellan uppskattad vikt och födelsevikt.
Jag vet inte hur det är där du bor, men här är det svårt att få TUL om det inte finns indikationer på att man behöver ha koll på bebisen. Samtidigt behöver man ju göra minst två TUL för att se hur mycket bebisen ökar i vikt, så förhoppningsvis har du en förstående barnmorska som kan prata med specmvc![]()
Verkligen skönt! Har också förstått att det kan skilja sig väldigt.
Med sonen fick vi TUL som en del i ”behandlingen” mot min förlossningsrädsla. Men barnmorskan har sagt nu att om spec mvc inte vill göra det så ordnar hon det. De har ultraljud på plats på den mvc jag går på. Nu har vi ju gjort ett privat redan så det är bara ett hon behöver hjälpa oss med.
Ja hon är fantastiskVilken förstående barnmorska du har
På vilket sätt hjälper TUL mot din förlossningsrädsla? En privat fråga som du givetvis inte behöver svara, men det hjälper inte mot min rädsla/ångest för kejsarsnitt så jag tar gärna emot andra perspektiv om det kan hjälpa![]()
Nu står det på ultraljudsbarnmorskorna att en anhörig för följa med på undersökningen! From 5/7! Och jag har RUL 7/7, vad glad jag blir!![]()
Vad skönt att bebis ligger inom det normala. Ja, det där med viktuppskattning är ganska knepigt och jag har hört om flera där det skiljt sig massor mellan uppskattad vikt och födelsevikt.
Jag vet inte hur det är där du bor, men här är det svårt att få TUL om det inte finns indikationer på att man behöver ha koll på bebisen. Samtidigt behöver man ju göra minst två TUL för att se hur mycket bebisen ökar i vikt, så förhoppningsvis har du en förstående barnmorska som kan prata med specmvc![]()
Bebis låg -1% så hon är helt klart inom det normala. Vi bokade själv TUL, blev en miss med min bm och spec mvc så ingen av dem kallade oss på utlovat TUL. Nu har min bm semester så vi bokade helt enkelt det själva för att få veta istället för att ringa runt överallt och försöka få en tid.
Storebror beräknades ligga +30% men vägde sen 2996g till 50cm när han kom vecka 38+1. Min bm är tillbaka från sin semester om nån vecka så ska prata med henne då om att göra ett uppföljande ultraljud till för att se att hon växer som hon ska.
Inte pytteliten, 2996g till 50cm.
Men han beräknades till +30% så vi blev lite chockade när den lilla sparven kom
Vill följa så lillasyster följer en kurva och inte stannar av sådär mot slutet som han gjorde.