E

Empa

Vad har ni för erfarenheter av hur lång tid en hovböld tar att läka?
 
Läka ? Menar du läka ut av sig själv ? En del bölder kan ju passera relativt obemärkt förbi, i en del fall krävs ju att man dränerar. Vad har hänt med din häst då ?
 
Nej, det är inte min häst. Det är en häst som jag ev. ska ta på foder som precis råkade få en hovböld efter en skoning. Mina hästar har aldrig haft hovbölder så jag har ingen egen erfarenhet utav det.
 
Jaha, hovbölder kan vem som helst få...så det är ju lixom inget som är återkommande...förutom om hästen inte är plattfotad..eller går med heltäcklande sulor.
 
Jo, precis. Ägaren sa att jag skulle kunna komma och provrida en vecka senare. Så jag blev lite så där fundersam om det kan bli bra så fort?
 
Jodå, de brukar gå över snabbt. Bara någon dag efter man har behövt skära upp och sko med stöd så försvinner hältan.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst blev måttligt halt för en vecka sedan. Visade typiska symtom på hovböld. Jag har fått kliniktid på tisdag inklusive...
Svar
15
· Visningar
1 017
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 337
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte ens vart jag ska börja. Har varit sjuk i diverse dom senaste 2 månaderna, bland annat 2 omgångar halsfluss. Semestern inleddes...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
2 3
Svar
55
· Visningar
3 704
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp