Hovledsinflammation

Hon verkade inte lika orolig över pålagringen om jag inte fattat helt fel, eller den var inte lika akut. Men om hältan skulle komma tillbaka när han är igångsatt så ville hon att vi skulle komma tillbaka och eventuellt göra något mer åt det. Det viktigaste nu verkade vara osteiten för att den tar 3-4 månader att läka helt. Jag tror hon framförallt tyckte det var lite konstigt att dom missat pålagringen och eventuellt hovbölden när dom röntgade och ultraljudade just det området i somras. Hovbenet visar också förändring. Trots allt så tog dom 9000 kr för en timmas jobb, så då hade också jag hoppats på att dom skulle kunnat hitta i alla fall en pålagring som han ju haft ett tag.
Om du tror att de har missat så kan du ju be dem skicka bilderna till andra veterinären, men det är ju inte alls säkert att det fanns/syntes då. Mkt kan hända över tid.
 
Om du tror att de har missat så kan du ju be dem skicka bilderna till andra veterinären, men det är ju inte alls säkert att det fanns/syntes då. Mkt kan hända över tid.
De tog för få bilder och fel vinklar. Nya veteriären har redan titta på dom.
 
Dom tog alltså 9000 kr för att göra hel omfattande röntgen av kotan och hoven höger fram och även ultaljuda och resultat var 2 bilder på röntgen..
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 275
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
575
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp