Sv: *Hrm*

De som rider kür skulle nog klara av det även på tränsbett om de skulle testas, för att göra dig, besviken...? Många hästar som har en riktig talang för de samlade rörelserna och verkligen kan gå hela vägen är inte alls lättridna. Ofta med mycket egen vilja, temperament och nerv, så visst finns det sådana som lättare klarar av sina hästar på kandar eller gramman. Men det är nog vanligare än vad du tror att de riktiga toppryttarna rider sina hästar minst lika bra utan kandar (om det nu är kandaret du hänger upp dig på, för sadeln kan du väl knappast mena är ett hjälpmedel?). Senast idag såg jag Lussan rida sin Isidor på enbart träns och red både piaff, passage och byten i varje. Visst lyste viljan igenom, men det är väl bara härligt? Att se en häst som verkligen VILL.
 
Sv: *Hrm*

Ja för det brukar ju inte vara ett kännetecken för Lussans hästar, dom ser alltid ut som dom vill gå och lägga sig och sova :p
 
Sv: *Hrm*

Det är jag helt övertygad om att de är, tycker Lussan rider väldigt mjukt och har en fin inställning till förhållandet mellan häst och ryttare. Men Isidor har helt klart någonting extra i jämförelse med de andra två.
 

Liknande trådar

Träning Jag är generellt emot nosgrimmor åtdragna för att stänga munnen men börjar se ett mönster nu när ett ungsto rids. Hon är väldigt pigg...
2
Svar
36
· Visningar
4 545
C
Dressyr Jag har pm:at moderator IngelaH men inte fått svar än (det var iofs inte så många timmar sen och jag tror inte att hon har varit online)...
2
Svar
20
· Visningar
2 418
Senast: VulkanoRosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp