Bukefalos 28 år!

Hund som skärtänder och biter pa klorna

hastflicka

Trådstartare
Miss Mandy ar 10 ar, har cancer och jag vet att hon "ar pa vag ut" ... jag borjar bli orolig att hon har ont.

Mandy skar tander en hel del nar hon var yngre och vi reste och tavlade mycket. Jag satte ihop det med att hon ocksa drommde mycket da. Precis som jag skar tander nar jag drommer mycket, men sallan annars.
Bita pa klorna har hon ocksa alltid gjort, men mycket mattligt. Hon har gnagt pa klor nar de blivit langa eller nyslipade ... daremellan har jag nog aldrig sett henne gnaga pa klorna.

Nu har hon dock borjat skara tander ofta. Hon skar tander nastan varje gang hon sover djupt och biter ocksa pa klorna mycket ofta och som jag upplever helt "random" och utan anledning.

Forutom trotthet, och att hon flamtar lattare och langre och dricker mycket mer ser jag ingen annan forandring pa henne. Tror ni att hon har ont? Hon ar oerhort "stoisk" och visar inte smarta alls forran hon ar nara bristnings gransen och jag vill inte driva henne dit.
 
Miss Mandy ar 10 ar, har cancer och jag vet att hon "ar pa vag ut" ... jag borjar bli orolig att hon har ont.

Mandy skar tander en hel del nar hon var yngre och vi reste och tavlade mycket. Jag satte ihop det med att hon ocksa drommde mycket da. Precis som jag skar tander nar jag drommer mycket, men sallan annars.
Bita pa klorna har hon ocksa alltid gjort, men mycket mattligt. Hon har gnagt pa klor nar de blivit langa eller nyslipade ... daremellan har jag nog aldrig sett henne gnaga pa klorna.

Nu har hon dock borjat skara tander ofta. Hon skar tander nastan varje gang hon sover djupt och biter ocksa pa klorna mycket ofta och som jag upplever helt "random" och utan anledning.

Forutom trotthet, och att hon flamtar lattare och langre och dricker mycket mer ser jag ingen annan forandring pa henne. Tror ni att hon har ont? Hon ar oerhort "stoisk" och visar inte smarta alls forran hon ar nara bristnings gransen och jag vill inte driva henne dit.
Prova smärtstillande.
 
@hastflicka: Det är ju bara du som kan avgöra det men är det inte dags? :cry: Det går naturligtvis att försöka med smärtstillande men vill du verkligen det med tanke på prognosen? Hon verkar ju dessutom vara en hund som mörkar smärta väldigt väl.

:heart
 
Det ar inte dags riktigt annu ... Hon borjar fa en mork flack over knolen nu, sa det jag ser helt klart att det ar pa gang, men just nu tror jag att det racker att ge henne "gas-X" (for att minska gaser i magen) for att hon ska ma battre.

Den har hunden leker inte med vilka bollar som helst och har aldrig gjort det, utan gillar en boll om Matte leker med henne. Men efter att ha suttit innomhus och lyssnat till hur andra hundar leker sa blir plotsligt bollen jatte kul nar man kommer ut. :heart

Miss Mandy for 4 dagar sedan. Det ar inte riktigt dags annu ... men jag vakar pa varje nyans som en hok. Hon hoppar fortfarande over tva steg till altanen, hon springer till och blir super lycklig om jag kalla in for att "jobba" (det vill saga ga fot en bit). Jag kommer inte att vanta for lange. Hon ska inte ha ont.

 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 324
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
4 838
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Disen
·
Övr. Hund Var gor att din hund inte kan vanta att jobba och trana? Blir era hundar ocksa riktigt "excited" och riktigt studsar vid tanke pa job...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp