Bukefalos 28 år!

Hundarna väcker mej

H

hundar

Mina hundar verkar ha en inbygd klocka i sej. De väcker mej alltid runt halv 7-7 Spelar ingen roll om dom gick ut kl 8 eller efter 12 de väcker mej alltid Inte så att dom springer o piper för att dom är kissnödiga utan helt enkelt för dom tycker väl att jag sovit nog nu. Den som är värst är Bella. Hon väcker mej o sen kan hon vänta med att kissa till precis innan vi går in från promenaden. Så att det är för att hon är kissnödig tror jag inte.

Hur har ni det ¨på morgonen? Sover era hundar tills ni vaknar eller är dom som mina o väcker er.

Ska kanske tillägga att jag är morgonpigg. Det kanske är så att jag börjar vakna vid den tiden o det märker hundarna o bara vill få mej vaken snabbt.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Skulle min hund väcka mig halv 7 en ledig dag skulle jag ryta till ordentligt :angel:

Hunden sover tills jag väcker honom om jag inte vaknar väldigt sent och rastade honom tidigt föregående kväll då kan han väcka mig för att han behöver ut och kissa.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Spike brukar vakna runt sju och då vaknar jag också eftersom han först kliar sig i sängen, hoppar ner och kliar sig lite till på golvet. Då vaknar jag garanterat eftersom jag har en lätt sömn. Oftast kommer han fram och vill bli kliad bakom örat vilket jag bruakr göra sådär i halvsömnen. Om jag orkar, går jag upp då och går ut.
Om jag inte orkar sover jag lite längre och då brukar han gå och lägga sig igen nrä han märker att jag inte går upp. Då kan han hålla ut till nio ungefär, sen märker jag att han "inte kan sitta still" och börjar trippa runt i lägenheten. Men gny eller så, det brukar han aldrig göra.
När han är hos pappa, brukar han sova till halv tio eftersom han vet att pappa inte går upp innan det.

Det spelar heller inte så mycket roll om man gått sista rundan klockan nio eller klockan tolv.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Våra hunder, eller framför allt den ena, är likadan. Normalt går vi upp halvsex och hon väcker oss alltid allt från några minuter till en halvtimme innan väckarklockan ringer. Vi har provat med allt, igonorera, säga åt henne att gå och lägga sig (funkar i några minuter), gå upp och rasta henne och sen gå och lägga oss igen. Det som funkar är att ge henne mat och sen gå och lägga sig. Detta oavsett om hon har fått mat sent eller tidigt kvällen innan.

Vår teori är att hennes sjukdom (epilepsi) eller medicineringen påverkar ämnesomsättningen för hon har blivit totalt matfixerad sen hon blev sjuk.

Eller så har hon helt enkelt lärt sig att ffa min man inte orkar höra på hennes diskreta svansviftningar och suckar på morgonen och att det lönar sig att tjata.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Min 8 månaders vovve väcker mig alltid, alltid efter 4-5 timmar oavsett vad klockan är. Oftast går vi och lägger oss mellan 00-02 så jag brukar vara upp och ut mellan kl. 04-06 nångång :p , dock så väcker han mig för att han är nödig och inte "bara för att". Brukar ta ut mina andra två, vuxna, hundar när jag ändå går ut och dem får jag stå och ropa på ett bra tag i hallen innan de behagar hoppa ner från sängen och komma... de tycker nog att jag är helgalen som vill att vi ska gå ut den tiden på morgonen ;) Dock så går vi alltid och lägger oss och sover vidare när vi kommit in sen igen.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Ja för igentligen är det väl så lätt att hundarna gör det dom får (får nytta av)
 
Sv: Hundarna väcker mej

Halv 7- 7 är ju sovmorgon :p Min yngsta tycker att det är dags att väcka matte när solen går upp, för då är det dag!

Numera fungerar det dock med ett ilsket "Gå och LÄGG dig" när hon kommer och trycker in en kall nos i örat på en vid femtiden.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Min hund har fått för sig att matte sover för länge nu.
Förut kunde vi gå ut sista gången på kvällen (natten) vid tre-fyra någonting, och jag fick släpa ur honom ur sängen klockan tolv på förmiddagen, men nu när matte går och lägger sig lite tidigare (senast ett iaf) så kommer han upp i sängen vid fem-tiden och sträcker på sig, gäspar med tillhörande "aaaaaoooow" som riktigt skär i örat, slickar matte på händerna och är allmänt jobbig. Då brukar jag lägga armarna om honom så han inte kan röra sig, så somnar han om igen :rofl:

Han börjar väl bli gammal. :D (tre år)
 
Sv: Hundarna väcker mej

Min sover helst till lunch och är nästan medvetslös när matte går upp vid fem på morgonen. När husse är hemma (vilket han inte är för tillfället) ger han mig bara gå-och-lägg-dig-igen-blicken och somnar om.
 
Sv: Hundarna väcker mej

Det är väldigt sällan min hund väcker mig. Har hänt några gånger dock (bland annat imorse). Någon gång har han verkat kissnödig (valp) men oftasat verkar han mest ha lessnat på att vi sover :p Kan ju tillägga att idag var det tidigaste han har väckt mig och då var klockan halv 10.

Oftast sover han som en stock tills vi går upp, oavsett tid.
 
Sv: Hundarna väcker mej

hemma hos mig är det tvärtom jag som får försöka väcka min hund och försöka släpa med henne ut på promenad. På helgerna brukar det bli runt 10 och på vardagarna vid 6.30. Får hon så ligger hon helst kvar fram tills 12 i allafall, den lilla sömntutan. Så har hon i stort sett alltid varit (är 7 år nu).
 
Sv: Hundarna väcker mej

Min hund sover i princip alltid längre än mig. När jag går upp på morgonen (10-11-tiden) tittar han surt på mig och kryper sen in under täcket igen och somnar om en eller två timmar innan han kommer upp och tycker det är mat-dags. Gå ut och gå är inte att tala om förrens han har vaknat till, ätit och allrahelst legat en stund och sovit på balkongen också.
Sista kissrundan för kvällen brukar bli runt 1-2 på natten.

Skulle han någon gång få för sig att gå upp klockan sju så är det för att han verkligen behöver gå ut och kissa, då går man bara ut en snabbis sen in igen och lägga sig och sova. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundarna väcker mej

Mina hundar brukar ofta väcka mig tidigt. Det spelar ingen roll om jag har varit ute jättesent med dom på kvällen, dom väcker mig när dom har tråkigt. Douglas brukar sitta och morra vid sängkanter och Elvis kommer flygandes i sängen och ger en pussattacker. Sen om jag då går upp och tar på mig och går på toa och ska ta och gå ut med dom så har dom ofta hunnit somnat om redan och är jätteslöa. Lite lagom roligt ;)

Förr i tiden när jag bara hade Elvis så kunde han slöa hur länge som helst på morgonen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 123
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 790
Senast: fejko
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 723
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 185
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp