Min snart 7 år gamla tik markerade lite väl aggressivt åt min 9 månaders bebis. Bebisen har precis blivit mer rörlig och kryper snabbare. Hon har tidigare integrerat med hunden utan att hunden tyckt det varit jobbigt. På senare tid har hon börjat gå iväg men igår när bebisen kröp mot henne där hon låg så gjorde hon ett bett i luften, lågt morr och ett utfall/knuff med nosen. Hon kan ju komma ifrån genom att hoppa upp i soffan eller gå ut men gjorde inte det utan valde att lägga sig nära bebisens yta där sen brukar krypa. Till min oro hör också att hon för en vecka sedan bet ihjäl en stor hare då hon rymde ifrån trädgården. Hon har jättemycket jakt i sig (som jag försökt träna bort men går ej - gett upp) och jag är inte jätteförvånad att hon dödade haren men det var väldigt obehagligt att se och nu springer hon runt och letar efter första bästa chans och rymma och jaga igen. Hon har alltid haft hög energi, liten impulskontroll och vart lite svår att uppfostra, tro mig jag har försökt enligt konstens alla regler. Samtidigt är hon är en underbar, rolig, social, tokboll. En rolig hund. Sen jag fick barn har mitt tålamod för hennes upptåg dock minskat och jag tycker det blir mindre och mindre kul att vara med henne. Vi har fått en sämre relation trots att jag verkligen försökt med den ork man har! Jag undrar vad jag ska göra, tänka och skulle behöva råd. Finns det någon risk för bebisen? Det känns väldigt trist om man ska behöva hålla dem isär för evigt nu… Har börjat fundera på omplacering. Hon har alltid gillat barn tidigare och när bebisen var mindre rörlig var det inget problem.