Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Jag har inte så mycket att tillägga, men till Lena och MrsScabtree: :bow::bow:
Ni skriver väldigt bra! Keep on :)

Sådär då har man suttit och tittat igenom ännu en tråd angående zoofili och tidelag, alltid samma visa, oavsett vart man än läser. Vissa jämför det med pedofili andra inte, vissa vill ha lagar emot det, andra inte osv osv jag kan säga såhär, ur min synpunkt.
Jag är zoofil, varför vet jag inte, det är en fråga jag önskar jag kunde svara på, min uppväxt var helt normal inget konstigt alls men så länge jag kan komma ihåg så har jag alltid dragits till djur.
Jag har berättat för några av mina närmaste vänner om vad jag har för läggning och det har ändrat deras uppfattning om ämnet. Många tror säkert att sånna som gillar djur är feta medelålders män som sitter instängda i sin lägenhet hela dagarna framför datorn och tittar på djurporr för dom inte kan få något annat men så är det inte. Jag är en kille i 25 års åldern, har bra fysik, är social med många vänner, har god ekonomi och eget hus som jag delar med mina hundar. Jag har försökt ett par gånger att leva "normalt" liv med flickvän osv men det har aldrig känns riktigt rätt. Jag har under mitt liv varit förälskad två gånger, bägge gånger har det varit i schäfertikar, en gång när jag var 18 och just nu är det med en av tikarna jag har här hemma.
Jag har varit intim med bägge, ALDRIG under tvång. Alla som har hund vet hur tydligt dom kan visa vad dom vill oavsett vad det gäller.
Alla som jämnför zoofili med pedofili tycker jag har fel.
En hund som är vuxen är en mogen individ, fullt utvecklad på alla planer även könsmogen och är fullt kapabel att säga nej (hänt mig flera gånger). Ett barn däremot, är inte fullt utvecklad varken fysiskt eller mentalt.
Sedan kan jag knäcka en annan myt som många säkert tror, bara för att man är zoofili betyder inte det att man måste tända på alla djur man möter, det är individens personlighet som gör det, iaf för mig.
Alla som skriker efter lagar och regler för att komma till rätta med "sånna som mig", det är fel väg att gå, det kommer alltid finnas svin oavsett sexuell läggning som gör sin partner illa. Det grundläggande djurskyddet vi har idag är bra som det är dock så vill jag ha högre straff för djurplågeri. För min del så spelar det ingen roll om det kommer en lag emot zoofiler, jag kommer fortfarande att älska min hund över allt annat, om det gör mig till kriminell så får jag väl vara det.

Så vitt jag vet njuter hundar inte av sex? Eller är det jag som är helt bakom flötet?

Jag har för mig att människor, apor och delfiner är några av arterna som njuter. Men hundar, nej.

Bara en fråga ? Hur i all världen ser din verklighet ut egentligen ??har du bara sex med dina tikar när dom är löp? Om du tror att du inte gör illa din tik när du penetrerar henne hur tänker du då? har du någon erfarhet hur en tiks kön är uppbyggt ? Och att tro att en hund (tik ) skulle njuta av att ha sex med en man är helt befängt !!!!

Tesora

En rak och ärligt ställd fråga som jag väldigt gärna vill ha ett svar på: Varför skaffar du inte hjälp? Du säger att du är "normal" men kan samtidigt inte ha ett intimt förhållande till en människa (både fysiskt och psykiskt vad jag förstår). Med andra ord har du problem med det sociala vad gäller människor och djupare relationer. Har det aldrig slagit dig att det kan bero på något och att det kan vara något som går att lösa? Ber dina tikar dig om sex, eller har du sex med dem när du känner att du har lust och de inte gör " motstånd?"
Penetrerar du dem när de är i löp, eller endast vid höglöp? (Vet du vad höglöp är?)

Jag tycker att det du gör är ett rejält övertramp vad gäller utnyttjande av djur, och vet du inte varför du gör detta eller varför du har din läggning, varför inte försöka ta reda på det? Människor är experter på att manipulera sig själva till sin egen fördel, så att du tror att det du gör är rätt förvåna mig egentligen inte ett dugg.

Att du sedan skiter i att det eventuellt kommer att kriminaliseras, "för då får du väl vara kriminell då" bevisar ju även det att du verkar ha problem att förstå bakomliggande orsaker till varför den eventuella lagen stadgas. Det är för övrigt ingen i tråden som gjort en direkt koppling till pedofili eller feta medelålders män, men funderar du inte själv på vad den egentliga orsaken till din lust till tikar beror på?

Jag är ingen expert, men jag har iaf läst så pass mycket biologi, etologi med mera för att precis som Aliide säger veta att de flesta djurarter inte har sex på samma sätt som människor har det. Hundar är en av de arterna som fortplantar sig, de har inte sex för njutnings skull med varandra. Så låt då fan bli dem :(

Senast ändrad:

Jag håller med dig i det mesta du skriver utom en sak.Det gäller penetration av hundar som både skadar o smärtar djuret och det är, om lagen följs redan nu olagligt, men där vill jag ha ett tydligt förtydligande i den djurskyddslag som finns.

Jag har ingwet emot zoofiler så länge de inte begår övergrepp som skadar djur och du hör faktiskt dit, därför, av den anledning begår du en kriminell handling o borde straffas.

Jag har inte så mycket att tillägga, men till Lena och MrsScabtree: :bow::bow:
Ni skriver väldigt bra! Keep on :)

Som Lena skrev:

Om en stackars tjejj plötsligt "drabbas" av eländet att hennes pastejnjutning räknas som olaglig, tycker jag det är värt det, om det samtidigt ger andra hundar ett bättre skydd mot utnyttjande.

Så då tycker du också att en förslagen olaglighet som inte skadar djuret ska straffas, den personen ska komma i brottsregistret med allt det innebär??

Det blir som att straffa en man som klappar ett barn på kinden-han kan ju vara pedofil.

Så vitt jag vet njuter hundar inte av sex? Eller är det jag som är helt bakom flötet?

Jag har för mig att människor, apor och delfiner är några av arterna som njuter. Men hundar, nej.

Det är klart att alla djur njuter av sex, handjur som regel alltid o hondjur iaf när de är brunstiga.

Eller menar du allvarligt att en hanhund som ejakulerar inte tycker det är skönt?

Av ren nyfikenhet:
Hur går ett otvingat samlag med en tik till om du inte tvingar tiken?
Står du på knä med stånd och tiken backar på dig? För om du håller i tiken,så kommer den ju inte bort och då är det väl ändå tvång?

MrsScabtree: När jag kom in i puberteten och förstod hur jag kände för tikar så hade jag mycket problem i att förstå varför jag kände som jag gjorde, när jag var 16 så uppsökte jag psykolog för mitt problem. Efter 4 månader och inga särskilda framsteg så la jag ner det, psykologens frågor till mig var domsamma nästan hela tiden det enda hon gjorde var att ändra på hur hon ställde dom. har du blivit utnyttjad sexuellt? problem med självförtroendet\tjejer? är du homosexuell? problem i skolan? osv till slut hade jag lust att skrika till henne NEJ!
många år har gått sedan dess och det du skriver om att människor försöker rättfärdiga sig själva stämmer, människor fungerar så. Jag har försökt ändra mig i många år men det var inte tills för ett par år sedan jag har kommit tillrätta, man får fråga själv ibland är man nöjd med sitt liv och jag kan svara med ärlighetens namn svara att det är jag. Bra jobb jag trivs med, fint hus osv och den jag älskar finns här med mig om det nu råkar vara en hund, vad spelar det det för roll egentligen?
Ja jag vet vad höglöp är, jag vet brunst innebär, jag vet hur tikars kön fungerar ni behöver inte behandla mig som en idiot för det är jag inte. Jag kan läsa böcker precis som ni. Den som tittar på ett sto i brunst som ska para sig med en hingst, eller en tik i höglöp som ska para sig med hanhund och sedan helt ärligt säga att dom rent av gör det för att föröka sig är blind och vill inte se. Det är klart att dom kan känna njutning av själva akten.
Människor försöker alltid göra sig så duktiga, att vi är så mycket mer än djur men det är vi inte. Könet mellan sto/tik och människa skiljer sig inte mycket ifrån varandra.
Och din fråga MrsScabtree angående när vi har sex så kan jag säga, för det första så är jag bara intresserad på "det sättet" med en av mina hundar, jag är monogam. Hon visar bara intresse för sex när hon befinner sig i löp annars aldrig. Om jag gör närmanden emot henne och hon bara ligger där och inte visar något intresse så slutar jag, samma om hon går därifrån eller på något annat sätt gör mig uppmärksam på att hon inte vill. När hon befinner sig i höglöp så är hon nästan alltid villig, hon kan uppvakta genom att lyfta undan svansen och backa emot mig t.ex, vilket är grymt pinsamt om man har vänner hemma för övrigt.
Ser ett par inlägg angående penetrering, varför skulle hon får ont av det? inga av dom två tikar jag har varit med har haft några problem med mig storleksmässigt och jag är "normal" stor. Om en tik vill så är hon avslappnad, vill hon inte så spänner hon sig och då går det inte, försöker man ändå så är det inget annat än våldtäkt, fungerar ju samma med människor. Om ni har läst om parning så ser ni att skillnaden mellan könet på en man och en hanhund storleksmässigt är nästan lika iaf på större hundrasen som schäfer,husky osv förutom svällkroppen som expanderar när hanhunden är i tiken.

MrsScabtree: När jag kom in i puberteten och förstod hur jag kände för tikar så hade jag mycket problem i att förstå varför jag kände som jag gjorde, när jag var 16 så uppsökte jag psykolog för mitt problem.

Man kan inte behandla bort en läggning, det är som att jag skulle gå till psykolog och där göra om mig från hetero till flata. Går icke.

Ser ett par inlägg angående penetrering, varför skulle hon får ont av det? inga av dom två tikar jag har varit med har haft några problem med mig storleksmässigt och jag är "normal" stor. Om en tik vill så är hon avslappnad, vill hon inte så spänner hon sig och då går det inte, försöker man ändå så är det inget annat än våldtäkt, fungerar ju samma med människor. Om ni har läst om parning så ser ni att skillnaden mellan könet på en man och en hanhund storleksmässigt är nästan lika iaf på större hundrasen som schäfer,husky osv förutom svällkroppen som expanderar när hanhunden är i tiken.

Jag tror de flesta faktiskt tror att zoofila män inte kan vänta tills en tik löper, och jag kan hålla med dig om att om man väntar, en man, tills hunden är villig och om det är en stor hund så finns där ingen skada.faktiskt, även om jag själv tycker det är äckligt.

Jag tror faktiskt att de flesta tror att män som är pedofiler inte kan avstå och män som är zoofiler inte kan vänta eller avstå, utan alltid begår våldsbrott och jag är övertygad om att så inte är.

Intressant och faktiskt modigt av dig att ge dig in i debatten...!
Jag anser ändå att resonemanget lite liknar det som en del "vänliga" pedofiler använder: Att det handlar om djup kärlek till barnet, att det är naturligt och absolut inte beror på något som hänt under ens barndom, att det är ömsesidigt och varsamt och inte förekommer varesej fysiskt eller psykiskt tvång.
En tik löper ju dessutom inte speciellt ofta, och höglöpet räcker inte länge. Har du aldrig sex med henne NÅGON annan tid?

Så då tycker du också att en förslagen olaglighet som inte skadar djuret ska straffas, den personen ska komma i brottsregistret med allt det innebär??

Det blir som att straffa en man som klappar ett barn på kinden-han kan ju vara pedofil.

Ja, precis det du citerade från Lena håller jag med om.
Om personen låter bli att bryta mot lagen så slipper denne hamna i brottsregistret. Svårare än så behöver det inte vara. Om vi nu tar pastejslickandet som exempel så kan ju kvinnan skaffa sig en leksak av plast/silikon/whatever som kommer att ge henne betydligt mera njutning än en hundtunga. På så vis så har hon låtit bli att bryta mot lagen + tillfredsställt sina behov.

Barnet och klappen var en så absurd jämförelse så den låter jag bli att besvara. :cool:

Modigt av dig att ge dig in i debatten, särskilt med tanke på att det är ett hundforum.

Dock måste jag säga emot dig när det gäller njutning o parning. Det är en väsentlig skillnad på att njuta av sex o att ha det på ren instinkt. Den skillnaden man gör på de djur som anses njuta av sex gör man delvis för att de praktiserar det även när det inte är aktuellt med fortplantning. (Så som vi människor gärna gör.) O en massa andra kriterier som jag inte orkar rabbla nu. men se tex på katter, "marskatt" används ju som begrepp ibland på när nån är väldigt kåt- för att katter i den perioden brukar vara så på, men just när det gäller katter har man misstankar om att parningsakten kan vara riktigt smärtsam för honan. Men hon kommer likväl vara lika på året efter- för det är instinkten att para sig som driver dem, inte njutningen av det fysiska i sig.

Att du tror att hon njuter känns som ännu ett försök att på nåt sätt förmänskliga denna hund, som du "lever med", "monogamt". Jag tror din psykolog var rätt snett ute- det finns dåliga exemplar i alla yrkeskårer o dessutom såna som inte passar en själv i personkemin- jag tror inte grundproblemet (om man får kalla det det) är din sexuella dragning till djur utan snarare att du på nåt sätt ser det som att du har en relation med denna hund.

En tanke bara, säg att hon kom lös runt löp o du hittade henne med en hanhund, hur skulle det kännas tror du?

Med tanke på hur få dagar om året en tik är i höglöp undrar jag, om du har lust att svara, hur du funkar med det rent sexuellt? För även om man "kan hålla sig" så tror jag de flesta som gillar sex skulle tycka det vore ganska jobbigt att bara få ha sex två veckor om året.

makarontanten:
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera ett svar till dig utan att det ska låta äckligt, jag tycker inte att det är äckligt eftersom jag älskar henne men för en vanlig människa så kan det låta äckligt så ta det för vad det är...
Så som du beskriver att man står på knä och hon backar emot mig har hänt, jag håller henne om höften men håller inte emot, man känner om hon vill gå därifrån men har det gått så långt så är det sällan hon vill avsluta det hela.
Jag föredrar missionären, det funkar likadant som med en människa.

ginnies:
Jag respekterar att du tycker att det är äckligt, jag tänker inte säga att du har fel som tycker det, det är en personlig åsikt.
Jag kan säga som så att ibland skäms jag faktiskt för att vara en kille, jag har många tjejkompisar som har råkat ut för våldtäkter och övergrepp. Det som är så skrämmande är att det verkar rätt vanligt men alla killar är inte sådana.

Lena Furborg:
Tack för att du tycker jag är modigt, jag försöker bara ge ett perspektiv att det finns en gråzon, allt i livet är inte svart och vitt...
Jag vet inte hur jag ska formulera mig på något annat vis, jag har skrivit vad jag tycker om pedofil förklaringen, däremot har jag aldrig sagt att jag tycker att det är naturligt med en relation mellan människa och djur för det tycker jag inte. Det naturliga är, man träffar kvinna, sedan barn sedan hus på landet med en volvo på uppfarten det är så många vill att sina liv ska se ut, den svenska drömmen, men det är inte min dröm. Jag vet att min kärlek till djur är onaturlig men frågan är om det måste vara fel för det. Jag gör allt jag kan för att mina djur ska ha det bra och folk som inte vet om min sexuella läggning säger att det syns "dom är ju så fina, vad fin i pälsen dom är" osv men hade dom människorna vetat om egentligen hur det ligger till då hade jag plötsligt varit en djurplågare.
Och nej jag har ALDRIG sex med henne någon annan gång. Jag gillar sex lika mycket som någon annan men man måste lära sig självbehärskning och blir det för mycket för mig så får jag ta saken i egna händer så att säga. Jag tänker inte våldta någon jag älskar bara för att ha sex. Dom få gångerna jag får vara med henne under ett år gör det bara mer speciellt.

Lenis:
Jag är inte en naiv människa, jag vet att kärlek är en avancerad känsla och att djur inte uppfattar den på samma sätt som vi människor gör. Hade jag sett den hund jag älskar para sig med en hanhund så hade jag varken blivit arg eller ledsen. Djur är inte monogama (utom vissa undantag)sex är sex och inget annat men det är ändå mig hon kommer att följa med hem när allt är klart.
En relation kan se ut på många sätt, jag älskar henne för hur hon är men eftersom en hund inte kan förstå kärlek som vi gör så förväntar jag mig inte en sådan relation som t.ex en man och kvinna delar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 695
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31