Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Jag föredrar missionären, det funkar likadant som med en människa

Har du någonsin sett två hundar utföra missonärs ställningen ! !!!!
Du får ursäkta mig ! Visst modigt av dig att gå ut här !! MEN din inställning och kunskap om hundar stinker !!!!!!!!!
Hundar ligger INTE på rygg vid parning utan att lägga sig på rygg för den dominante (detta fallet DU) är toltal underkastelse från din tiks sida !!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte F-N är hon med på detta skit !!!!!!!!!!!!!!!!

Tesora

.
Så som du beskriver att man står på knä och hon backar emot mig har hänt,

FYI, att "backa upp emot dig" är en underkastelse från hundens sida, och har ingenting med sexuell upphetsning för hunden att göra (förutom vid parning hundar emellan, då tiken viker svansen och "ställer upp sig"). Hunden vänder helt enkelt "den snälla sidan" till, och visar sig snäll.

MrsScabtree: När jag kom in i puberteten och förstod hur jag kände för tikar så hade jag mycket problem i att förstå varför jag kände som jag gjorde, när jag var 16 så uppsökte jag psykolog för mitt problem. Efter 4 månader och inga särskilda framsteg så la jag ner det, psykologens frågor till mig var domsamma nästan hela tiden det enda hon gjorde var att ändra på hur hon ställde dom. har du blivit utnyttjad sexuellt? problem med självförtroendet\tjejer? är du homosexuell? problem i skolan? osv till slut hade jag lust att skrika till henne NEJ!
Du gick hos EN psykolog i 4 månaders tid? Jag häpnar och sitter här med vidöppen mun. Du har tänt på tikar sedan puberteten och uppsökte en enda psykolog under ynkliga 4 månaders tid. I min värld låter det som att du är "bekväm" med ditt problem, och att du egentligen inte velat göra något åt det. Psykologer är människor också, samtliga jobbar på olika sätt och "klickar" bra eller dåligt med sin patient. Bara för att du är missnöjd med den enda psykologen du uppsökt för detta innebär inte det att du kan fortsätta att luska i varför du gör som du gör genom att uppsöka fler. Hur man än vänder och vrider på det är det du gör väldigt onormalt och onaturligt. Det finns INGA andra djur i världen som parar sig med en annan art.

många år har gått sedan dess och det du skriver om att människor försöker rättfärdiga sig själva stämmer, människor fungerar så. Jag har försökt ändra mig i många år men det var inte tills för ett par år sedan jag har kommit tillrätta, man får fråga själv ibland är man nöjd med sitt liv och jag kan svara med ärlighetens namn svara att det är jag. Bra jobb jag trivs med, fint hus osv och den jag älskar finns här med mig om det nu råkar vara en hund, vad spelar det det för roll egentligen?
Du skriver hela tiden "jag är nöjd" och liknande, vilket övertygar mig än mer att du gör detta precis enbart för din egen skull. Du skrev nyligen att du träffat EN psykolog i 4 månaders tid, och plötsligt har du försökt ändra dig i flera år? Hur ska du ha det?

Ja jag vet vad höglöp är, jag vet brunst innebär, jag vet hur tikars kön fungerar ni behöver inte behandla mig som en idiot för det är jag inte. Jag kan läsa böcker precis som ni. Den som tittar på ett sto i brunst som ska para sig med en hingst, eller en tik i höglöp som ska para sig med hanhund och sedan helt ärligt säga att dom rent av gör det för att föröka sig är blind och vill inte se. Det är klart att dom kan känna njutning av själva akten.
Tiken/stoet osv måste bli "kåta" för att kunna lubricera och berätta för hingsten/hanhunden osv att de är redo för parning. De facto njuter de dock inte som hanen/hingsten gör (ja, för ejakuleringen är naturligtvis njutningsfull för honom) och jag som sett hästar och hundar para sig kan inte påstå att jag tycker att stoet eller tiken verkar njuta när själva akten är igång, de verkar helt enkelt inte tycka så mycket, stona kan till och med se riktigt besvärade ut. Katthonor njuter inte öht av sex då hankatten har vassa taggar på sin penis som han "fäller ut" när han penetrerar henne vilket är oerhört smärtsamt. TROTS detta kan katthonor bete sig riktigt "slampigt" åt när de löper. De MÅSTE känna sig så redo för att kunna ta emot hanen och för att i sin tur kunna fortplanta sig. Hade du pratat om delfiner i detta fallet-då hade jag varit på din sida, då de faktiskt njuter av sex. Människor, apor och delfiner som är intelligentare än de flesta djur använder sex i sociala spel för att knyta band och hålla ihop, en egenskap väldigt få djur besitter. Just nu låter det mest som att du läst en väldigt basic skolbok om djur, och faktiskt både läser dig till, och observerar dig till vad du själv vill se. Att tiken accepterar dig betyder INTE (!!!!!!!!!!!!!!!) att hon njuter! Jag tycker att du ska fördjupa dig i etologin, då kanske du inser vad du håller på med.

Människor försöker alltid göra sig så duktiga, att vi är så mycket mer än djur men det är vi inte. Könet mellan sto/tik och människa skiljer sig inte mycket ifrån varandra.
Och din fråga MrsScabtree angående när vi har sex så kan jag säga, för det första så är jag bara intresserad på "det sättet" med en av mina hundar, jag är monogam. Hon visar bara intresse för sex när hon befinner sig i löp annars aldrig. Om jag gör närmanden emot henne och hon bara ligger där och inte visar något intresse så slutar jag, samma om hon går därifrån eller på något annat sätt gör mig uppmärksam på att hon inte vill. När hon befinner sig i höglöp så är hon nästan alltid villig, hon kan uppvakta genom att lyfta undan svansen och backa emot mig t.ex, vilket är grymt pinsamt om man har vänner hemma för övrigt.
Vi ÄR djur, men vi är inte "djur". Vi är extremt intelligenta och tämligen "oprimitiva". Vi har en förmåga att manipulera saker och ting både fysiskt och psykiskt och husdjur är inga undantag. Det finns anledningar till att en sexakt går att genomföra med en hund och inte en varg (tex). Hundar har i tusentals år avlats fram och formats efter vår hand. Deras socialitet, lojalitet och acceptans samt deras beroende av oss är det VI som konstruerat, i första hand för att kunna använda dem för diverse arbeten. En hund kan du behandla som en påse skit, och den älskar dig ändå. Det är extremt sällan man hör om hundar som säger ifrån när de blivit behandlade illa (våldsamt) varför det inte är konstigt att de kan bli accepterade att bli "parade" när de även tillåter oss att behandla dem tex veterinärt trots att det är obehagligt eller gör ont. Acceptans är aldrig synonymt med att den tycker om det. Nu jämför inte jag det du gör med misshandel. Men det är en m.anipulativ behandling och du utnyttjar din hund. Att hon viker svansen åt dig har ingenting att göra med att hon är tänd på dig personligen. Jag har hittils inte träffat en höglöpande tik som inte viker svansen åt i princip vad som helst. Min tik kan vika svansen åt mig om jag bara pratar glatt med henne vid höglöp, och jag undviker faktiskt i högsta mån när hon beter sig så då jag tycker att det är jobbigt.

Ser ett par inlägg angående penetrering, varför skulle hon får ont av det? inga av dom två tikar jag har varit med har haft några problem med mig storleksmässigt och jag är "normal" stor. Om en tik vill så är hon avslappnad, vill hon inte så spänner hon sig och då går det inte, försöker man ändå så är det inget annat än våldtäkt, fungerar ju samma med människor. Om ni har läst om parning så ser ni att skillnaden mellan könet på en man och en hanhund storleksmässigt är nästan lika iaf på större hundrasen som schäfer,husky osv förutom svällkroppen som expanderar när hanhunden är i tiken.
Ont och ont, du pratade nyligen om njutning. Inte ont är inte =njuta. Med tanke på att vaginor är uttänjningsbara så bör det inte göra ont om hon är i löp om en man inte är väldigt stor, det rättfärdigar dock inte handlingen. Hundar är extremt präglade på människan, varför detta öht är möjligt att genomföra på vissa individer. Vi har dock inte rätt att utnyttja dem till maxgränsen. Att vissa ändå gör det gör så ont i mig att det inte går att beskriva.

Jag föredrar missionären, det funkar likadant som med en människa.

Fakta: När hundar vill visa att de inte utgör ett hot lägger de sig på rygg för att visa att de är snälla. När du kliver upp på din tik och har henne på rygg visar du en VÄLDIGT stark dominans mot henne, är hon av den veka sorten (vilket det verkar som) kommer hon helt enkelt ligga still tills du är klar, för att inte utmana dig. När jag läste detta fick jag sådan frossa, jag blir så fruktansvärt ledsen av att få veta vad din hund får gå igenom.

(Etologi, zoofysiologi och biologi är några av mina största intressen. Jag kommer förmodligen att utbilda mig till ovanstående om mina matematiska kunskaper räcker, men har studerat och läst ovanstående i tillräckligt många år för att verkligen veta vad jag pratar om )

Det naturliga är, man träffar kvinna, sedan barn sedan hus på landet med en volvo på uppfarten det är så många vill att sina liv ska se ut, den svenska drömmen, men det är inte min dröm. Jag vet att min kärlek till djur är onaturlig men frågan är om det måste vara fel för det.
Ja, det är fel för att du utnyttjar din hund på ett sätt som inte är okej. Att dina hundar får bra mat och motion är inte ett rättfärdigande för att du ska få ha sex med dem för att det är DIN dröm.

Lenis:
Jag är inte en naiv människa, jag vet att kärlek är en avancerad känsla och att djur inte uppfattar den på samma sätt som vi människor gör. Hade jag sett den hund jag älskar para sig med en hanhund så hade jag varken blivit arg eller ledsen. Djur är inte monogama (utom vissa undantag)sex är sex och inget annat men det är ändå mig hon kommer att följa med hem när allt är klart.
En relation kan se ut på många sätt, jag älskar henne för hur hon är men eftersom en hund inte kan förstå kärlek som vi gör så förväntar jag mig inte en sådan relation som t.ex en man och kvinna delar.
Naturligtvis följer hon med dig hem, du är hennes överlevnadsresurs och har hon inget bättre alternativ så kommer hon att sitta vid din sida tills hon dör.
Du skriver gång på gång att "djur är djur", ändå försöker du i allra högsta grad förmänskliga henne. I min värld är du en extrem egoist, och har dålig kunskap om hundar och deras beteende. Det du gör är vämjeligt och så långt ifrån okej man kan komma. Jag grät igår efter att ha läst dina inlägg, och var på god väg idag också. Att det finns människor som gör det här mot djur för att tillfredställa sig själva gör mig helt svart av sorg. Du ljuger in i det sista för dig själv för att få din vilja igenom, förstår du inte att det du gör är fel?

FYI, att "backa upp emot dig" är en underkastelse från hundens sida, och har ingenting med sexuell upphetsning för hunden att göra (förutom vid parning hundar emellan, då tiken viker svansen och "ställer upp sig"). Hunden vänder helt enkelt "den snälla sidan" till, och visar sig snäll.

Nej, där har du fel, hundar och andra djur kan när de löper eller brunstar mycket väl trycka upp sig mot andra djur eller människor för att vilja bli parade.

Vi hade förr lite lösgående suggor, när de brunstade, särskilt en, så tryckte hon rumpan och backade mot hästarna, eller oss om vi var där.
Det var så vi också kollade om hon var tillräckligt villig för galt, en av oss stod bakom, tryckte vräkte sig på och höll samtidigt lite om buken, precis som en galt gör, stod hon still o tryckte tillbaka blev det trailern.

Hon hade såklart sått still helt lös även om hon blivit penetrerad av en man även om ingen här vill låtsas som så.

När vi sedan gick över till semin så utfördes samma ritual, och sperma kom på tåget, suggan stod helt still, lös, när jag då skruvade upp röret o tryckte ut sperman.

Det finns INGA andra djur i världen som parar sig med en annan art.

Där har du antagligen fel, det verkar som det finns individer som väljer andra arter än sin egen.

Precis som man inte förut trodde djur var homosexuella så har ny forskning komit fram till att hanindivider av en art ibland enbart parar sig med andra handjur och inte tänder på honor.

Naturligtvis följer hon med dig hem, du är hennes överlevnadsresurs och har hon inget bättre alternativ så kommer hon att sitta vid din sida tills hon dör.
Du skriver gång på gång att "djur är djur", ändå försöker du i allra högsta grad förmänskliga henne. I min värld är du en extrem egoist, och har dålig kunskap om hundar och deras beteende. Det du gör är vämjeligt och så långt ifrån okej man kan komma. Jag grät igår efter att ha läst dina inlägg, och var på god väg idag också. Att det finns människor som gör det här mot djur för att tillfredställa sig själva gör mig helt svart av sorg. Du ljuger in i det sista för dig själv för att få din vilja igenom, förstår du inte att det du gör är fel?

Men om det nu är som Titan beskriver så måste väl även du erkänna att det är rätt harmlöst? Om det är som Titan beskriver så vad blir det för skada?

Det beskrivna är ju inte i närheten av porr, våld, smärta eller det tvång som du och andra beskrivit i tråden och det som är den anledning att ni vill ha en fristående lag där även ännu mer harmlöst utnyttjande görs olagligt och straffas, jag vill ju ha ett förtydligande av befintlig djurskyddslag och ja, jag vill också att penetration av hund ska vara olaglig och då inkluderas även fall som detta, men det är inte för skadan utan för det inte går att dra tydlig gräns för vilka hundar som är tillräckligt stora.

Nej, där har du fel, hundar och andra djur kan när de löper eller brunstar mycket väl trycka upp sig mot andra djur eller människor för att vilja bli parade.

Vi hade förr lite lösgående suggor, när de brunstade, särskilt en, så tryckte hon rumpan och backade mot hästarna, eller oss om vi var där.
Det var så vi också kollade om hon var tillräckligt villig för galt, en av oss stod bakom, tryckte vräkte sig på och höll samtidigt lite om buken, precis som en galt gör, stod hon still o tryckte tillbaka blev det trailern.

Hon hade såklart sått still helt lös även om hon blivit penetrerad av en man även om ingen här vill låtsas som så.

När vi sedan gick över till semin så utfördes samma ritual, och sperma kom på tåget, suggan stod helt still, lös, när jag då skruvade upp röret o tryckte ut sperman.

Kan vid brunst och löp, ja. Men vid normala omständigheter är det en underkastelse som även hanar och valpar sysslar med. Att tiken trycker sig emot honom betyder alltså inte per automatik att hon är "villig"!

Lite off topic nu men det är ett intressant sidospår...

Även jag är intresserad av etologi och fysiologi och har studerat det på universitetsnivå. Jag har bland annat gjort en jämförande studie om reproduktionsbiologi och sexualitet ur ett evolutionärt perspektiv.

Den stora frågan är ju om djur, och då speciellt honor, kan tycka om sex eller om det är ett mekaniskt tvång, som att andas eller undvika smärta.

Det måste finnas incitament för beteenden. Äter gör man för att man är hungrig, sover gör man för att man är trött, sex har man för att det är skönt. Även tvånget att andas är ju ett incitament då kroppen "bestraffar" det skadliga beteendet att medvetet inte andas.
Att tro att sex hos djur beror på någon abstrakt tanke om en önskan att få ungar snarare än ett fysiskt incitament känns naivt, speciellt som vi inte anser att djur kan tänka i flera led. Jag säger absolut inte att djur som parar sig nödvändigtvis måste känner exakt samma saker som människor men det måste vara en positiv upplevelse för att den sexuella drivkraften ska fungera.

Ett mer konkret exempel är ju att klitoris inte bara är en embryonal penis. Klitoris har inte försvunnit hos något däggdjur jag känner till trots att det är en otroligt gammal struktur. Hade klitoris varit en oanvändbar rest hade den i likhet med bröstvårtor antingen försvunnit hos några arter eller sett likadan ut hos alla arter. Faktum är att den finns kvar och har anpassats och flyttats i relation till hanarnas penis.

Jag vet att min kärlek till djur är onaturlig men frågan är om det måste vara fel för det... hade dom människorna vetat om egentligen hur det ligger till då hade jag plötsligt varit en djurplågare.

1. Det du känner är inte kärlek. Man gör inte sexuella övergrepp på den man älskar.

2. Det du gör är fel. Sånt man inte kan stå för inför andra människor, som att man gör sexuella övergrepp på sin hund, är fel.

3. Gör dig av med dina hundar omgående. För deras skull.

4. Sök hjälp. Du är sjuk.

Vi har dock inte rätt att utnyttja dem till maxgränsen. Att vissa ändå gör det gör så ont i mig att det inte går att beskriva.

I min värld är du en extrem egoist, och har dålig kunskap om hundar och deras beteende. Det du gör är vämjeligt och så långt ifrån okej man kan komma. Jag grät igår efter att ha läst dina inlägg, och var på god väg idag också. Att det finns människor som gör det här mot djur för att tillfredställa sig själva gör mig helt svart av sorg. Du ljuger in i det sista för dig själv för att få din vilja igenom, förstår du inte att det du gör är fel?
Jag håller helt med i allt du skriver.. :bow:

Tyvärr tror jag han kommer ursäkta bort allting och fortsätta som han gör.

1. Det du känner är inte kärlek. Man gör inte sexuella övergrepp på den man älskar.
Antagligen är han sjuk och/eller ursäktar bort allt han gör och inser därför inte att det är övergepp han pysslar med.

2. Det du gör är fel. Sånt man inte kan stå för inför andra människor, som att man gör sexuella övergrepp på sin hund, är fel.

3. Gör dig av med dina hundar omgående. För deras skull.

4. Sök hjälp. Du är sjuk.

Men om det nu är som Titan beskriver så måste väl även du erkänna att det är rätt harmlöst? Om det är som Titan beskriver så vad blir det för skada?
Om det är som Titan beskriver så vet vi i alla fall att han gillar att ha sex med tiken i missionärsställning. Det är som vi alla vet, och som vi läst tidigare i denna tråden, en väldigt dominant position för en hund. Att lägga sig på rygg är det endast mycket undergivna hundar som gör, och valpar för att visa sin underkastelse. Det är inte ett tecken på att tiken vill ha sex, det är ett tecken på att hon visar att han är dominant över henne.

Jag vill verkligen inte ha lagar i Sverige som är byggda på moral. Men, jag vill ha en lagstiftning som skyddar djuren. Även om djuret inte far fysiskt illa av händelsen, så vet vi mycket lite om hur djuret reagerar mentalt. Dessutom tycker jag att det krävs samtycke för sexuella förbindelser, annars blir det övergrepp. Djur, barn och mentalt handikappade kan inte ge samtycke. De kan gå med på mycket, men det är inte samma sak som samtycke!

Sen undrar jag vem det skadar att ha en lag som förbjuder tidelag? Varför är det så fel att ha en sådan lagstiftning på plats?

Dessutom tycker jag att det krävs samtycke för sexuella förbindelser, annars blir det övergrepp. Djur, barn och mentalt handikappade kan inte ge samtycke. De kan gå med på mycket, men det är inte samma sak som samtycke!

Sen undrar jag vem det skadar att ha en lag som förbjuder tidelag? Varför är det så fel att ha en sådan lagstiftning på plats?

Så klokt sagt!

Det är alltid så här det slutar när man försöker diskutera ett sånt här ämne
Jag tänker inte ens börja försvara mig från allt som skrivs för att det finns INGEN mening, ni kommer aldrig ändra eran åsikt och jag tänker inte ändra min.
Jag tänker inte tävla i kunskaper om hur djur fungerar eftersom ni vet precis allt som går att veta, tydligen. Någon skrev att människor är extremt intelligenta, jo man kan ju alltid försöka intala sig det. ju mer människor som samlas på samma ställe, ju dummare blir dom. *suck* ju mer människor jag pratar med ju gladare är jag att jag är som jag är

nu ska jag ta en promenad med hundarna:bump:

En liten fråga till dig. Vad anser du själv ska stå i djurskyddslagen vad gäller djursex? Hur ska man komma åt det grova utnyttjandet av tikar i djurbordeller etc, om man inte ska förbjuda tidelag rakt av - jag antar du själv förstår hur otroligt svårt det är att bevisa att en tik tagit skada/mår dåligt - när det räcker med att djurbordellen eller djurägaren gör sig av med sin tik - och där då inte finns något offer att undersöka för ett ev åtal?
Hur ser du på den här frågan? Du måste ju ha funderat på det hela?

nu ska jag ta en promenad med hundarna

Om du träffar andra hundägare på promenaden, som vill hälsa o prata lite - tar du upp de sexuella övergrepp du gör på dina hundar då? Nej, kan tänka mig det. Och varför inte? Jo, för att det är fel - och du vet om det.

Skäms. Skäms ända in i benmärgen.

Gör dig sen av med dina hundar. Omgående. Du ska inte ha djur.

Om du träffar andra hundägare på promenaden, som vill hälsa o prata lite - tar du upp de sexuella övergrepp du gör på dina hundar då? Nej, kan tänka mig det. Och varför inte? Jo, för att det är fel - och du vet om det.

Skäms. Skäms ända in i benmärgen.

Gör dig sen av med dina hundar. Omgående. Du ska inte ha djur.

Hur menar du nu?? :confused: Om du springer på ett gäng killar på stan idag berättar du då om hur du knullade i natt och med vem?
Jag försvarar inte Titan på något sätt utan bara undrar lite hur du tänker...

Även om djuret inte far fysiskt illa av händelsen, så vet vi mycket lite om hur djuret reagerar mentalt. Dessutom tycker jag att det krävs samtycke för sexuella förbindelser, annars blir det övergrepp. Djur, barn och mentalt handikappade kan inte ge samtycke. De kan gå med på mycket, men det är inte samma sak som samtycke!

Håller med!

Det är alltid så här det slutar när man försöker diskutera ett sånt här ämne
Jag tänker inte ens börja försvara mig från allt som skrivs för att det finns INGEN mening, ni kommer aldrig ändra eran åsikt och jag tänker inte ändra min.
Jag tänker inte tävla i kunskaper om hur djur fungerar eftersom ni vet precis allt som går att veta, tydligen. Någon skrev att människor är extremt intelligenta, jo man kan ju alltid försöka intala sig det. ju mer människor som samlas på samma ställe, ju dummare blir dom. *suck* ju mer människor jag pratar med ju gladare är jag att jag är som jag är

nu ska jag ta en promenad med hundarna:bump:
Några av de som skriver här, tex mrsscabtree ÄR väldigt duktiga på det de talar om men du vägrar ju att lyssna ändå.

Fattar du inte vad du gör mot din hund eller är du så äckligt egoistisk så du inte bryr dig?

Hur menar du nu?? :confused: Om du springer på ett gäng killar på stan idag berättar du då om hur du knullade i natt och med vem?
Jag försvarar inte Titan på något sätt utan bara undrar lite hur du tänker...
Fast jag förstår nog hur Trötter menar.
Om jag tex är ute och går och stöter på någon som jag börjar prata med så kan jag nog allt yttra vad jag gjort natten innan med min partner, inte i detalj såklart men att jag fick mig ett nyp :o
Men det är ju inte direkt så att man pratar på det viset om tidelag, nekrofili och sådant, för att det är fel!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 690
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka