Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Oavsett vad,så tycker jag det är fel,sen får du tycka precis vad du vill om det.

Jag anser att vi människor bör ha lite mer innanför pannbenet och förstå att det inte är normalt för olika (djurarter/människor)att para sig/ha sexuella handlingar med andra arter än sin egen. Jag tycker det borde vara straffbart och det var allt jag ville ha fram från början. Vad gränsen ska gå ,är när det blir en medveten handling för människan,då vi ska räknas som intelligentare än andra djurarter och får ta ansvar för det vi gör.

Du får naturligtvis tycka vad du vill och jag tycker det är bra att vi har mer vett innanför pannbenet än att skapa oss morallagar som inte funkar i praktiken. :)
 
Sv: Hundslynan?

Vad säger att djur inte kan få men av det?


Jag är väldigt nyfiken på varför ni är så emot ett förbud mot tidelag :crazy:
Vill man få det att fungera så går det.
 
Sv: Hundslynan?

Jag anser att vi människor bör ha lite mer innanför pannbenet och förstå att det inte är normalt för olika (djurarter/människor)att para sig/ha sexuella handlingar med andra arter än sin egen.

Fast vadå "normalt"? Hur definierar du det? Hur mycket vet du (vi!) om djurs sexualliv? Bevisligen förekommer det att individer av olika arter parar sig eftersom det i vissa fall ju t o m kan bli avkommor (mulor, varghybrider, lejuarer etc).

En gång i tiden var homosexuella handlingar förbjudna för att det inte ansågs "normalt". Lite bättre argument än så måste finnas bakom lagstiftning.
 
Sv: Hundslynan?

En gång i tiden var homosexuella handlingar förbjudna för att det inte ansågs "normalt". Lite bättre argument än så måste finnas bakom lagstiftning.
Vill du att det ska bli lika accepterat att ha sex med djur?

Normalt eller inte är väl alltid upp till individen själv, men detta handlar om utnyttjande.
 
Sv: Hundslynan?

Vad säger att djur inte kan få men av det?


Jag är väldigt nyfiken på varför ni är så emot ett förbud mot tidelag :crazy:
Vill man få det att fungera så går det.
Vad menar du med men?

Skadas djuret faller det under djurskyddslagen.
Emot för att det finns redan en lag som skyddar djur mot att plågas, jag ösnkar den skäptes istället.
Emot för det är en morallag och då är det mer som ska förbjudas med den, som faktiskt är värre en tidelag.

På vilket sätt skulle det fungera då menar du?
Angiveri i form av häxjakt på folk man tror gör sexuella handlingar med sina djur, men det finns ingen skada på djuret i sig?
 
Sv: Hundslynan?

Vill du att det ska bli lika accepterat att ha sex med djur?

Normalt eller inte är väl alltid upp till individen själv, men detta handlar om utnyttjande.

Jag är intresserad av vad du anser är skillnaden mellan de olika sätt vi idag utnyttjar djuren och varför just en sexuell handling som inte skadar ett djur är värre än att äga det och använda det, avliva det, med allt vad det innebär?
 
Sv: Hundslynan?

Vad menar du med men?
Psykiska men, psykiskt lidande.
Skadas djuret faller det under djurskyddslagen.
Emot för att det finns redan en lag som skyddar djur mot att plågas, jag ösnkar den skäptes istället.
Skärpas hur? Det kan ju funka!
Emot för det är en morallag och då är det mer som ska förbjudas med den, som faktiskt är värre en tidelag.
Vad?
På vilket sätt skulle det fungera då menar du?
Angiveri i form av häxjakt på folk man tror gör sexuella handlingar med sina djur, men det finns ingen skada på djuret i sig?
Så är det väl med barn också ibland, och den lagen finns ju.
Är inte det också egentligen en moralfråga, sex med barn?
Det är ju inte alltid de lider av det när de blir stora, de kanske inte minns att det hände för de var så små när de rörde pappans snopp, som exempel.
 
Sv: Hundslynan?

Så är det väl med barn också ibland, och den lagen finns ju.
Är inte det också egentligen en moralfråga, sex med barn?
Det är ju inte alltid de lider av det när de blir stora, de kanske inte minns att det hände för de var så små när de rörde pappans snopp, som exempel.

Nej, det tycker jag inte alls är en moralfråga, det handlar rent och enkelt om att skydda barn och att en del sen går igenom utan problem eller minnen, är inget som ska påverka lagen.

Men på vilket sätt skulle en hund bli psykisktlidande tex av att slicka leverpastej från ett könsorgan istället för från en hand?

Jag tycker det ska vara högre straff för djurpågeri, oavsett varför djuret plågas.
Djurförbud för dem som dömms!

Ridning, körning, avlivning av friska djur, slaktdjursuppfödning, tycker jag i många fall kan vara långt värre än tidelag.

Jag tror du missade att svara på detta:
På vilket sätt skulle det fungera då menar du?
Angiveri i form av häxjakt på folk man tror gör sexuella handlingar med sina djur, men det finns ingen skada på djuret i sig?
 
Sv: Hundslynan?

Jag är intresserad av vad du anser är skillnaden mellan de olika sätt vi idag utnyttjar djuren och varför just en sexuell handling som inte skadar ett djur är värre än att äga det och använda det, avliva det, med allt vad det innebär?
Jag är inte så bra på att formulera mig.
Jag är emot att avliva friska djur, till att börja med.
När man tar på sig ett djur så sköter man ju det på bästa möjliga vis, dvs foder, motion osv. Det tycker jag gäller alla djur.
När det sedan skadas eller blir sjukt och inte kan leva ett bra liv så avslutar man det på värdigt vis.

Det är inte alltid man kan se om djuret skadats efter sex med det.
Ett djur kan inte säga att det vill eller inte vill (nåväl, en hund tex skulle nog kunna morra ifrån), man inte be om lov.
Och nog kan även djur lida psykiskt av det. Djur kan uppvisa ett skyggt beteénde efteråt, som exempel.

Och självklart vill en hund slicka leverpastej från någons kön, men den förstår inte den sexuella handlingen i detta och därför är det inte okej.

Jag önskar jag kunde få iordning tankarna och få fram bättre argument.
Jag förstår dock att en lag skulle vara något problematisk också.
 
Sv: Hundslynan?

Vad säger att djur inte kan få men av det?


Jag är väldigt nyfiken på varför ni är så emot ett förbud mot tidelag :crazy:
Vill man få det att fungera så går det.

Vill du svara på min fråga istället?

(förövrigt har jag ingenstans i tråden skrivit vad jag tycker om tidelag)
 
Sv: Hundslynan?

Men på vilket sätt skulle en hund bli psykisktlidande tex av att slicka leverpastej från ett könsorgan istället för från en hand?
På vilket sätt lider utvecklingsstörda Bertil av att göra detsamma?

Jag tycker det ska vara högre straff för djurpågeri, oavsett varför djuret plågas.
Djurförbud för dem som dömms!
Håller absolut med!

Ridning, körning, avlivning av friska djur, slaktdjursuppfödning, tycker jag i många fall kan vara långt värre än tidelag.
Me då är det ju något som är fel, om ridning/körning osv utförs på ett sätt som skapar obehag. Och att slakdjur föds upp som de gör på många platser är självklart förkastligt.

Jag tror du missade att svara på detta:
Jag försökte svara på det i tidigare inlägget :D

Varför skulle häxjakt bli ett stort problem gällande tidelag när det inte är ett stort problem gällande barnporr/pedofili? Där jagas det väl inte särskilt mycket på sådant vis?
 
Sv: Hundslynan?

Jag är inte så bra på att formulera mig.
Jag är emot att avliva friska djur, till att börja med.
När man tar på sig ett djur så sköter man ju det på bästa möjliga vis, dvs foder, motion osv. Det tycker jag gäller alla djur.
När det sedan skadas eller blir sjukt och inte kan leva ett bra liv så avslutar man det på värdigt vis.

Det är inte alltid man kan se om djuret skadats efter sex med det.
Ett djur kan inte säga att det vill eller inte vill (nåväl, en hund tex skulle nog kunna morra ifrån), man inte be om lov.
Och nog kan även djur lida psykiskt av det. Djur kan uppvisa ett skyggt beteénde efteråt, som exempel.

Och självklart vill en hund slicka leverpastej från någons kön, men den förstår inte den sexuella handlingen i detta och därför är det inte okej.

Jag önskar jag kunde få iordning tankarna och få fram bättre argument.
Jag förstår dock att en lag skulle vara något problematisk också.

Problemet är väl att det du beskriver, kan ske efter tex en vanlig ridtur, för din njutnings skull, även om den inte är sexuell.
Det är där problemet uppstår, tycker jag, och det blir en morallag.

Nej, en hund lider ju inte av det, det kan vi ju komma överrens om och vi är även överrens om att ha sex med djur är fel.
 
Sv: Hundslynan?

Fast vadå "normalt"? Hur definierar du det? Hur mycket vet du (vi!) om djurs sexualliv? Bevisligen förekommer det att individer av olika arter parar sig eftersom det i vissa fall ju t o m kan bli avkommor (mulor, varghybrider, lejuarer etc).

En gång i tiden var homosexuella handlingar förbjudna för att det inte ansågs "normalt". Lite bättre argument än så måste finnas bakom lagstiftning.

Vad du beskriver är avkommor av likartade djur (varg/hund,åsna/häst och kattdjur),vilket visar sig genom att djuren kan få avkomma tillsammans under avel/sexuellt umgänge. En människa och en hund kan inte det och att använda djur som sexualobjekt är inte okej för mig bara(oavsett men för djuret eller inte). Det finns så mycket konstiga lagar så jag ser inget problem med ett förbud heller.
 
Sv: Hundslynan?

Problemet är väl att det du beskriver, kan ske efter tex en vanlig ridtur, för din njutnings skull, även om den inte är sexuell.
Hur menar du? :o
Det är där problemet uppstår, tycker jag, och det blir en morallag.

Nej, en hund lider ju inte av det, det kan vi ju komma överrens om och vi är även överrens om att ha sex med djur är fel.
Ett som är säkert är att det är komplicerat.
 
Sv: Hundslynan?

Jag försökte svara på det i tidigare inlägget :D

Varför skulle häxjakt bli ett stort problem gällande tidelag när det inte är ett stort problem gällande barnporr/pedofili? Där jagas det väl inte särskilt mycket på sådant vis?

Det gör förmodligen inte Bertil, men han är människa och ska behandlas som en sådan.
För inte är det väl okey med en lag mot sexuella övergrepp, men det är ok på utvecklingsstörda?
Skillnaden är ju mellan djur och människor, vi håller inte och utnyttjar inte andra människor på samma sätt som djuren.

Det är väl så en zofil resonerar, skadas djuret så är det utfört på fel sätt.

Nej, jag skulle inte beskriva det som häxjakt när det gäller pedofiler, men det är ju en hel del anmälningar pga av vad folk misstänker och tror, vilket inte alls är fel i sig.
Skillnaden är väl att dessa anmälningar kan resultera i bevis och straff.
Tex barnet kan berätta.

Hur skulle det fungera på djur, om det inte finns fyskiska skador och du kan bevisa att de uppstått efter sexuell handling?
Hur skulle man kolla djuret, hur visar ett djur att den blivit använd sexuellt?
Som jag ser det, skulle det resultera i massa anmälningar, som aldrig skulle leda någon vart, för det finns inga bevis.
Men visst, Hundslynan skulle åka dit, men inte för att hon skadat ett djur, utan för att vi tycker det är äckligt..
 
Sv: Hundslynan?

Och självklart vill en hund slicka leverpastej från någons kön, men den förstår inte den sexuella handlingen i detta och därför är det inte okej.
Hundar i det militära förstår inte att de är i krig och vad det innebär eller på vems sida de är. Är det ok?

Kapplöpningshundar förstår inte att de spelas på och vilken industri de är med i samt dess konsekvenser. Är det ok?

Vill du att det ska bli lika accepterat att ha sex med djur?
Det var ett argument mot att använda klassificeringarna normal/onormal som argument.
 
Sv: Hundslynan?

Ett som är säkert är att det är komplicerat.

Jo, det var detta jag svarade på :)

Det är inte alltid man kan se om djuret skadats efter sex med det.
Ett djur kan inte säga att det vill eller inte vill (nåväl, en hund tex skulle nog kunna morra ifrån), man inte be om lov.
Och nog kan även djur lida psykiskt av det. Djur kan uppvisa ett skyggt beteénde efteråt, som exempel.

Med:

Problemet är väl att det du beskriver, kan ske efter tex en vanlig ridtur, för din njutnings skull, även om den inte är sexuell.

:)
 
Sv: Hundslynan?

Vad du beskriver är avkommor av likartade djur (varg/hund,åsna/häst och kattdjur),vilket visar sig genom att djuren kan få avkomma tillsammans under avel/sexuellt umgänge. En människa och en hund kan inte det och att använda djur som sexualobjekt är inte okej för mig bara(oavsett men för djuret eller inte). Det finns så mycket konstiga lagar så jag ser inget problem med ett förbud heller.

Jag är nyfiken på hur du vill utforma lagen och hur den skulle fungera i praktiken? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
341
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp