Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Helt underbart att läsa:laugh:

Gillade denna textrad lite extra:

I Mp:s partiprogram står: "Tidelag och andra sexuella övergrepp mot djur ska förbjudas och vara straffbart".

Tydligen finns det lagar som är ganska enkla att genomföra bara man vill och inte bara ser problemen runt.:banana:

Fast bara för att ett parti skriver att de vill göra något så betyder det ju inte att det blir så - åtminstone inte inom den närmaste framtiden.

*kl
Själv känner jag mig lite kluven, vi ska ha en ny lag, som förbjuder sexuellt omgänge med djur och som förmodligen kommer ge ett väldigt lågt straff om man tar dagens staff för vanvård, misshandel etc som utgångspunkt, istället för att satsa på en betydligt hårdare djurskyddslag och hårdare straff och där i få in tidelag.

Är det inget parti som siktar på att skärpa djurskyddslagen i allmänhet och för hårdare straff oavsett hur djuret skadas?

Fast är det inte att gå lite långt i förväg, att förmoda att straffen blir låga? Det vi vet ju faktiskt inget om än.
KL
Men nöjdare är såhär kunde jag knappast bli även om det inte gått igenom än:laugh:

Fast är det inte att gå lite långt i förväg, att förmoda att straffen blir låga? Det vi vet ju faktiskt inget om än.
KL
Men nöjdare är såhär kunde jag knappast bli även om det inte gått igenom än:laugh:

Vi vet inte om det blir en lag heller...

Men givetvis blir det betydligt hårdare starff för man tänder sexuellt än om man bara blir arg eller bara inte har råd att ge dem mat... är det inte lite naivt att tro det?

Du antar jag, eftersom du anser det är för tidigt att förutsätta att straffen blir låga, straffen idag för djurplågeri oavsett orsak är låga, jag har svårt att se att just tidelag skulle straffas betydligt hårdare?

Straffet bör sättas efter djurets lidande, inte efter varför det utförs, men det är ju min åsikt.

Du antar jag, eftersom du anser det är för tidigt att förutsätta att straffen blir låga, straffen idag för djurplågeri oavsett orsak är låga, jag har svårt att se att just tidelag skulle straffas betydligt hårdare?

Straffet bör sättas efter djurets lidande, inte efter varför det utförs, men det är ju min åsikt.

Jag antar inget och gillar inte när folk lägger ord i min mun.
Jag förutsätter heller inte att straffen blir varken låga eller höga,eftersom tiden får utvisa.Jag spekulerar inte alls.

Däremot håller jag med dig i sista raden,men det är inte att spekulera i hur det blir.

Jag antar inget och gillar inte när folk lägger ord i min mun.
Jag förutsätter heller inte att straffen blir varken låga eller höga,eftersom tiden får utvisa.Jag spekulerar inte alls.

Däremot håller jag med dig i sista raden,men det är inte att spekulera i hur det blir.

Själv tycker jag det är helt okey att spekulera, fundera och diskutera.

Och om du inte vill att man ska lägga som du ord i din mun, bör du kanske skriva längre inlägg där du förklarar vad du tycker och hur du tänker, när du ifrågasätter någon annans tänkande i en fråga..
Så slipper du sitta och ogilla.

*kl
Själv känner jag mig lite kluven, vi ska ha en ny lag, som förbjuder sexuellt omgänge med djur och som förmodligen kommer ge ett väldigt lågt straff om man tar dagens staff för vanvård, misshandel etc som utgångspunkt, istället för att satsa på en betydligt hårdare djurskyddslag och hårdare straff och där i få in tidelag.

Är det inget parti som siktar på att skärpa djurskyddslagen i allmänhet och för hårdare straff oavsett hur djuret skadas?

Ja, hellre ett lågt straff än inget straff alls! Sedan får man väl rösta sig fram till straffskalan. Det är bara att gå in på vardera partis hemsida och ta sig en titt och rösta för djuren. Man kan även istället för att bara sitta och tycka en massa stödja de djurrätsorganisationer (nationella och internationella) som tar upp dessa frågor och trycker på Sveriges ledning om skärpning eller tillsatta lagar. Förbud mot pälsfarming är på tapeten hos det röda blocket också tex. Tycker du att det även där endast ska skärpas, och pälsdjursfarmingen ska få fortskrida helt lagligt trots att päls är helt onödigt?

Jag kan inte för mitt liv förstå att man är kluven till detta. Går den här lagen igenom (vilket det verkar som) kommer djur i större utsträckning att skyddas från att bli våldtagna eller utnyttjade i sexuellt syfte. Nu KAN en man som sätter på sin tik, trots att hon inte har fysiska skador bli bestraffad!! Det kunde han inte tidigare!

Och vad är det som säger att man inte kan fortsätta att verka för att djurskyddslagen i största allmänhet ska skärpas? Att förbjuda sexuellt umgänge med djur är -om ett något kraftigt försenat framsteg. Det markerar till de där ute som håller på med det här att det INTE är okej! Nu kan (kanske) inte utlänningar komma till Sverige och utnyttja de djurbordeller som finns ostraffat.

I bästa fall inspireras Danmark av detta också.

Säg mig, hur kan du stå kluven till något som kan göra livet drägligare för djur i Sverige?

Vi vet inte om det blir en lag heller...

Men givetvis blir det betydligt hårdare starff för man tänder sexuellt än om man bara blir arg eller bara inte har råd att ge dem mat... är det inte lite naivt att tro det?

Eftersom att det inte är straffbart att tända på barn tex, har jag väldigt svårt att det blir straffbart att tända på djur också. Sålänge man inte lever ut sin böjelse bör man slippa straff.

Själv tycker jag det är helt okey att spekulera, fundera och diskutera.

Och om du inte vill att man ska lägga som du ord i din mun, bör du kanske skriva längre inlägg där du förklarar vad du tycker och hur du tänker, när du ifrågasätter någon annans tänkande i en fråga..
Så slipper du sitta och ogilla.

Har jag lagt ord i din mun?
Vad vill du att jag ska förklara, och tänka om vad?
Jag ifrågasatte inte dig och ditt tänkande,du skrev alldeles själv att du förmodar att straffen blir låga. Jag undrar hur du kan förmoda det, när det inte finns något att gå efter?

Ja, hellre ett lågt straff än inget straff alls! Sedan får man väl rösta sig fram till straffskalan. Det är bara att gå in på vardera partis hemsida och ta sig en titt och rösta för djuren. Man kan även istället för att bara sitta och tycka en massa stödja de djurrätsorganisationer (nationella och internationella) som tar upp dessa frågor och trycker på Sveriges ledning om skärpning eller tillsatta lagar. Förbud mot pälsfarming är på tapeten hos det röda blocket också tex. Tycker du att det även där endast ska skärpas, och pälsdjursfarmingen ska få fortskrida helt lagligt trots att päls är helt onödigt?

Jag kan inte för mitt liv förstå att man är kluven till detta. Går den här lagen igenom (vilket det verkar som) kommer djur i större utsträckning att skyddas från att bli våldtagna eller utnyttjade i sexuellt syfte. Nu KAN en man som sätter på sin tik, trots att hon inte har fysiska skador bli bestraffad!! Det kunde han inte tidigare!

Och vad är det som säger att man inte kan fortsätta att verka för att djurskyddslagen i största allmänhet ska skärpas? Att förbjuda sexuellt umgänge med djur är -om ett något kraftigt försenat framsteg. Det markerar till de där ute som håller på med det här att det INTE är okej! Nu kan (kanske) inte utlänningar komma till Sverige och utnyttja de djurbordeller som finns ostraffat.

I bästa fall inspireras Danmark av detta också.

Säg mig, hur kan du stå kluven till något som kan göra livet drägligare för djur i Sverige?

Nej, jag tycker pälsfarmar ska ses över och djuren få ha ett bra liv.

Det är en lång tråd, varför jag är kluven står både i den och i mitt inlägg, jag tycker inte det behövs en ny lag, jag tycker djurskyddslagen vi har i dag ska skärpas och straffen bli hårdare, fortfarande, varför är det så svårt att förstå?

Jag är tveksam till hur mannen i ditt exempel kommer att straffas och hur det ska bevisas?
Risken är väl ganska stor att lagen blir tandlös i sig, om inga fysiska men finns och dessutom ska det då bevisas?

Naturligtvis är jag för djurens bästa, men jag hävdar fortfarande att det bästa är en skärpt djurskyddslag, inte en enskild lag mot tidelag, som ju innefattar en hel del mer än penetrera.

Har jag lagt ord i din mun?
Vad vill du att jag ska förklara, och tänka om vad?
Jag ifrågasatte inte dig och ditt tänkande,du skrev alldeles själv att du förmodar att straffen blir låga. Jag undrar hur du kan förmoda det, när det inte finns något att gå efter?

Nej, det tycker jag inte?

Jag tycker det finns att gå efter och det är de lagar och straff vi har idag.
Jag har helt enkelt svårt att förstå varför det skulle straffas hårdare och annorlunda för man är kåt, än tex arg.

Som vi kom överrens om tidigare så bör straffen vara efter djurets lidande och inte orsaken till det lider.
Lider inte hunden fysiskt eller psykiskt, tycker jag inte det ska vara straffbart heller.

Eftersom att det inte är straffbart att tända på barn tex, har jag väldigt svårt att det blir straffbart att tända på djur också. Sålänge man inte lever ut sin böjelse bör man slippa straff.

:grin:

Läs om så förtstår du säkert vad och hur jag menar.. Det är ju inte straffbart att varken vara arg eller pank heller... :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 686
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 711
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka