Ja, hellre ett lågt straff än inget straff alls! Sedan får man väl rösta sig fram till straffskalan. Det är bara att gå in på vardera partis hemsida och ta sig en titt och rösta för djuren. Man kan även istället för att bara sitta och tycka en massa stödja de djurrätsorganisationer (nationella och internationella) som tar upp dessa frågor och trycker på Sveriges ledning om skärpning eller tillsatta lagar. Förbud mot pälsfarming är på tapeten hos det röda blocket också tex. Tycker du att det även där endast ska skärpas, och pälsdjursfarmingen ska få fortskrida helt lagligt trots att päls är helt onödigt?
Jag kan inte för mitt liv förstå att man är kluven till detta. Går den här lagen igenom (vilket det verkar som) kommer djur i större utsträckning att skyddas från att bli våldtagna eller utnyttjade i sexuellt syfte. Nu KAN en man som sätter på sin tik, trots att hon inte har fysiska skador bli bestraffad!! Det kunde han inte tidigare!
Och vad är det som säger att man inte kan fortsätta att verka för att djurskyddslagen i största allmänhet ska skärpas? Att förbjuda sexuellt umgänge med djur är -om ett något kraftigt försenat framsteg. Det markerar till de där ute som håller på med det här att det INTE är okej! Nu kan (kanske) inte utlänningar komma till Sverige och utnyttja de djurbordeller som finns ostraffat.
I bästa fall inspireras Danmark av detta också.
Säg mig, hur kan du stå kluven till något som kan göra livet drägligare för djur i Sverige?