Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett samtal från moderna precis. Han räknade ihop och skickade en offert. Jag har folksam nu med 50’ i vetvård 1800 självrisk +20%. Betalar 3300 resp 2500 nu för mina två. Han kunde erbjuda 3600 och 2700 med 1500+15% och 60’ vetvård samt att dem inte sänker vetvården för Bobber nästa år då han fyller åtta, det gör ju folksam. Är det värt att gå upp 500kr om året för det??
Du har ju lägre självrisk, och att de inte sänker veterinärvårdsdelen är oerhört värdefullt tycker jag!
 
Fick ett samtal från moderna precis. Han räknade ihop och skickade en offert. Jag har folksam nu med 50’ i vetvård 1800 självrisk +20%. Betalar 3300 resp 2500 nu för mina två. Han kunde erbjuda 3600 och 2700 med 1500+15% och 60’ vetvård samt att dem inte sänker vetvården för Bobber nästa år då han fyller åtta, det gör ju folksam. Är det värt att gå upp 500kr om året för det??

Det tycker jag. Det är ju när de är gamla som de kanske kan få problem vilka kostar, att då ha sänkt vet vård känns inte kul...

Jag har en i Agria på 60k och en i Svedea på 50k. Den senare var försäkrad i Folksam när vi fick honom men eftersom de sänker beloppet och då Svedea har fri flytträtt blev det byte. Hos Agria hade han fått reservation.
 
Du har ju lägre självrisk, och att de inte sänker veterinärvårdsdelen är oerhört värdefullt tycker jag!
Det tycker jag. Det är ju när de är gamla som de kanske kan få problem vilka kostar, att då ha sänkt vet vård känns inte kul...

Jag har en i Agria på 60k och en i Svedea på 50k. Den senare var försäkrad i Folksam när vi fick honom men eftersom de sänker beloppet och då Svedea har fri flytträtt blev det byte. Hos Agria hade han fått reservation.
Dem blev flyttade. Bobber from idag då brytdagen är idag för honom och Chiko from Januari när hans bryter. Blir nog bra detta.
 
Igår var sista tillfället på startklass lydnadskursen och vi hade "tränings-tävling" med bedömning från kursledaren som även är domare. Jag och Nessie fick ihop 151 poäng trots lite småmissar (som att hon valde att spela död istället för att sätta sig upp i fjärrdirigeringen :rofl:) och att jag gav lite onödiga dubbelkommandon. Imorgon blir det första tävlingen i lydnad startklass så jag är inte sen på pucken :p.
Idag fick vovvarna en lite kortare cykeltur och försökte även träna Nano lite på att gå bredvid cykeln som var jätte-läskig tydligen. Inga agility-tävlingar inplanerade på resten av månaden (mest för att det inte fanns några inom rimligt avstånd)!! :grin:
 
Hundskrället vägrade kvällskissa. Tvivlar på att hon håller sig i elva timmar, så jag blir nog väckt framåt efternatten :down:
 
Blöh. Jag behöver verkligen gå långpromenad med damerna, men jag har ingen motivation... Om jag ändå kunde ha hundar som ville ut istället för att ligga på rygg i soffan :cautious: Funderar på att gå ut, träna rallylydnad och sedan gå... någonstans. I helgen ska jag se till att ta mig iväg någonstans. Eller kanske någon här vill ses och gå en sväng vardag efter kl 16 eller helg när som helst? @Fisherling?

Jag och pälsbollarna går gärna någon gång :D
 
Tack för den fina bädden, matte. Jag gillade den jättemycket :idea: :laugh:
27BBE4FE-AF55-478B-8105-AED72927B113.jpeg
 
Alltså jag orkar inte :rofl: Jag och pappa satt ute och åt. Det var en fågel som pep väldigt stadigt, tre pip åt gången. Jag tittade på den och härmade den lite slarvigt med tre pip för skojs skull. Då reser sig Tinja, går ner för trappen och raka vägen mot fågeln :confused: Den flaxar iväg och hon nosar där den suttit och tittar sen på mig som om jag är dum i huvudet. Hur?? Är det här kopplingar hundar gör? O_o Hon låg uppe på altanen, den är en och en halv meter ovan mark och har tätt staket runt. Fågeln var minst 6 meter bort och pytteliten, hon kunde omöjligt ha sett den.
 
Tränade precis lite rallylydnad med hundarna, för första gången på evigheter. Alltså ÅH vad bra det kändes med Ebrah :love: Jag fick verkligen kämpa för att avbryta när det kändes bra och inte hålla på i evigheter. Filmade också men har inte tittat på det än. Jag hoppas att det såg lika bra ut som det kändes!
 
Tack för den fina bädden, matte. Jag gillade den jättemycket :idea::laugh:
Visa bifogad fil 16149
Får mig osökt att tänka på
128817077305480666.jpg

Alltså jag orkar inte :rofl: Jag och pappa satt ute och åt. Det var en fågel som pep väldigt stadigt, tre pip åt gången. Jag tittade på den och härmade den lite slarvigt med tre pip för skojs skull. Då reser sig Tinja, går ner för trappen och raka vägen mot fågeln :confused: Den flaxar iväg och hon nosar där den suttit och tittar sen på mig som om jag är dum i huvudet. Hur?? Är det här kopplingar hundar gör? O_o Hon låg uppe på altanen, den är en och en halv meter ovan mark och har tätt staket runt. Fågeln var minst 6 meter bort och pytteliten, hon kunde omöjligt ha sett den.


Minns en gång vi (jag o min dåvarande sambo) var uppe i stugan, mitt i skogen utan vatten o elektricitet.
En sådan där hackande fridlyst fågel (som åt upp tätningen av mossa) flög iväg o satte sig i det höga gräset, Dåvarande BC visade sig vara en ypperlig stötande fågelhund.
 
Taskigt att ge honom en bädd som exploderar!

Eller hur! :laugh:

:rofl: Jag trodde först att du hade fyllt ”boxen” med spån och undrade varför du hade gjort det :laugh:

Haha! :D
Jag fick ett par gamla soffor av en kompis, prima skinnsoffor med stora, fyrkantiga sittdynor som jag tänkte skulle vara perfekta som hundbäddar. För stora för att släpa ut genom luckan, tåliga och lätta att torka av.
Tji fick jag :D
Otis och Laddas är helt intakta dock!
 
@vallhund Tinja är verkligen ingen bra stötande fågelhund. Hon är däremot en rätt bra tollare :rofl:
En som plockade upp Leon när han var på vift sade till polisen att det var en röd blandis med kropp som en Aussie.:laugh: Visserligen stämmer det med kropp som en aussie, BC o ett gäng andra raser, tror dock att uttalandet berodde på att han hade bobtail.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 710
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 405
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp