Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en bunte icke-hundvant folk här i dag i åldrarna 6-50 år. Den här unge mannen är ett socialt geni! Han är lugn, klok, tar kontakt med folk på ett oerhört vänligt och respektfullt sätt och lyckas till och med få de buttra gubbarna att tina och och klappa honom. Fick ett infall och funderar nu på att terapihundsutbilda honom :rofl:
31939741_10155698561598666_172690073647579136_n.jpg

Jag satt och funderade häromdagen på om jag skulle utbilda någon av mina till assistanshund då jag fått intyg på att jag kan få ha det nu. Men sen insåg jag att mina hundar är totalt olämpliga för det. :rofl:
 
Jag satt och funderade häromdagen på om jag skulle utbilda någon av mina till assistanshund då jag fått intyg på att jag kan få ha det nu. Men sen insåg jag att mina hundar är totalt olämpliga för det. :rofl:
Tror du inte Floki kommer fixa det? Beror ju på vad du behöver assistans med iofs! :D
 
Är det någon som har en MIM dubbel-L? Min sambo har köpt ny bil och enligt MIM ska en D-L gå in i bilen, men nu när jag kontrollmätte bilen är den 94 i bredden på luckan och buren ska vara 99 bred enligt måttabellen.

Undrar alltså om någon vill mäta sin bur om ni råkar ha en sån. XL ska vara lika bred, så det borde funka att mäta en sån också.
 
Mamma Mu alltså. Jag undrar om hon börjar bli senil. Eller så har hon blivit extra udda på äldre dar.
Färskfodret har varit slut i några dagar och i kväll fick de igen. Detta ihop med resterna av en bit helgrillad ryggbiff som vi inte orkade äta upp och var sin morot.
Alla hundarna slängde sig som vargar i sina skålar men Mamma Mu försvann ut genom dörren. Kvar stod skålen med färskfoder och ryggbiff.
Hon låg ute i trädgården och knaprade på sin morot :meh:
Morot går före ryggbiff!

Dessvärre har hon fått gråstarr på ena ögat och synen är på väg bort. Ser en aningens tendens även på andra. Jäklar vad fort hon har börjat tackla av :(
 
Är det någon som har en MIM dubbel-L? Min sambo har köpt ny bil och enligt MIM ska en D-L gå in i bilen, men nu när jag kontrollmätte bilen är den 94 i bredden på luckan och buren ska vara 99 bred enligt måttabellen.

Undrar alltså om någon vill mäta sin bur om ni råkar ha en sån. XL ska vara lika bred, så det borde funka att mäta en sån också.

Vi har dubbel XL. Vill du jag ska mäta?
 
Gärna:love: bara bredden som behövs, för den ska också vara 99 cm enligt MIM, om de nu har rätt
Vår var 103 i botten som är burens bredaste parti.
Den är förvisso 5 år gammal. De kanske har andra mått nu?
 
Usch. Jag blir så arg på folk. Ikväll var jag och tittade runt lite på en bilträff. Det var hög ljudvolym, både från bilar som spelade musik så att marken skakade och från bilar med motorer och avgassystem som vrålade. Där gick folk runt med hundar. Jag såg nog 5-10 hundar ungefär. Samtliga visade tydliga tecken på stress. Jag fattar inte varför man tar med sin en hund till ett sådant ställe. Extremt högljutt, extremt trångt, bilar och människor precis överallt... Det är inte en hundvänlig plats att vara på. T.o.m. jag fick ont i öronen efter en stund där, och jag försökte hålla mig i utkanten av allt där det inte lät så mycket...
 
Ni som är aktiva i någon BK, eller andra som vet, hur har era klubbar löst klubbmästerskapet i agility?
Jag är egentligen bara intresserad av lösningar där det blir en klubbmästare totalt. Inte en per storlek så att säga..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
544
Senast: Enya
·
Svar
1 155
· Visningar
62 848
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 734
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp