Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Tydligen finns det någon quick variant också, förutom de vanliga man kan köpa på typ Rusta.
Det stod inget om det på paketet så vi trodde ju att det var samma..
Alla nya sodastream kommer med de nya modellerna av patroner vad jag vet. Tror det är för att säkerställa att man använder rätt sorts patron.
 
Jag stör mig på alla stora och många amerikanska helikoptrar som flyger över mitt hus natt som dag. Jag veeet att det är viktigt med Nato-övning, men jag tycker att det borde vara bättre träning om de flög olika rutter. Vad lär de sig på att köra samma väg hela tiden? Och djuren blir oroliga och vill inte vara ute.
De har antagligen "korridorer" de får flyga i mellan olika övningsplatser.
 
Jag stör mig på att jag blivit så otroligt osäker i relationer efter min separation med mitt barns pappa. Känner liksom någon form av hopplöshet inför relationer, att det ändå kommer ta slut. Jag får allt jag kan begära i nämnda relation så det kommer inte därifrån. Allt sitter bara i mitt huvud.
 
Jag byter mina på ica! De ska gå att byta ut på de största ställen förra året sen successivt finnas på alla ställen.
Enligt sodastream själva för jag fick skicka och fråga 😅
Tror inte mitt Ica har sånt.. Elgiganten i "stan" har, men det är ju långt att åka.
Kanske blir det vanligare med tiden
 
Mammas mobil var försvunnen, jag hittade den idag när jag hängde upp tvätten. :meh:
Hon hade haft den i fickan på ett par mjukisbyxor som hon slängt in i maskinen, jag fyllde sedan på med mer tvätt och har kört ett +60 program. Jag tror inte den kommer vakna till liv igen. :cautious:
 
Stör mig på min optimism.
Gick upp i ottan för att hinna morgopnbestyren innan jag fort tiill bygdegården och tog emot sällskapet som rastade hos oss.

Hem och lastade av resten av dyngan från släpvagnen och lämnade tillbaka den. Sanerade mig och bytte till "stadskläder". Gjorde några ärenden och försöke lämna in kommunpost på servicekontoret men det stängde redan 16. Skit. Men jag knallade in på bibblan och bad dem lägga kuvertet i internposten. Blev mött med rejäl misstänksamhet. Fattar inte varför. Det enda jag bad om var att de skulle lägga kuvertet i utkorgen för internpost. Kanske såg jag ut som att det var gift i kuvertet...

Vidare till en utbildning inför guidningarna i sommar.
DÄR kroknade jag. Efter halvannan timme snurrade världen. Jag hade helt tydligt passerar min gräns.
Mitt pucko. Jag vet ju att jag inte orkar så mycket än.

Nåja det var ett gott försök. Och imorgon ska jag göra platt intet! :)
 
Jag blir spritt språngande. Jag hittar inte en av de sandaletter jag använder oftast på sommaren!!! Jag har för sjutton inte slängt dem, men de är försvunna. Letat överallt :arghh:
Var inte orolig, du kommer garanterat hitta sandaletterna framåt hösten i någon garderob🤷‍♀️ så gjorde jag med mina vinterridhandskar… letade halva vintern, sen hittade jag dom i sadelkammaren framåt april😅
 
Vad jag stör mig hela tiden 😅 Brukar inte irritera mig så mycket men det är någon fas 🫣

Mamma hade köpt fyra drickor till mig som hon satte namn, rumsnummer och datum på (både på kork och flaska) och satte in i patientkylen. När jag bad om en dricka så har någon öppnat alla flaskor och druckit 2/3 av dem 😭
Vågar inte dricka det som var kvar, vet ju liksom inte om någon halsat rätt ur flaskorna
 
Vad jag stör mig hela tiden 😅 Brukar inte irritera mig så mycket men det är någon fas 🫣

Mamma hade köpt fyra drickor till mig som hon satte namn, rumsnummer och datum på (både på kork och flaska) och satte in i patientkylen. När jag bad om en dricka så har någon öppnat alla flaskor och druckit 2/3 av dem 😭
Vågar inte dricka det som var kvar, vet ju liksom inte om någon halsat rätt ur flaskorna
Men har dom ingen koll på vilka som springer och öppnar kylen. Det är ju riktigt illa.
 
Jag brukar inte bli ledsen på det här viset. Men just nu är jag så trött på barnen, som verkar förvänta sig service och lov att göra lite vad som. Men verkar tycka att det är totalt omöjligt att göra minsta lilla för att underlätta för mig, för att inte tala om att glädja mig. Att ens plocka i och ur diskmaskin verkar vara en kraftansträngning.
Typiska ungdomar, antar jag.

I dag en fånig incident med något jag gått och glatt mig åt i flera dagar som skulle bli av, men nej, ungen ides inte.
Och här har jag hållit på och skjutsa och baka och organisera med det bortskämda barnets hobbyevenemang hela helgen.
Det får väl vara slutskjutsat och ordnat om det ska vara så här. :cry:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 736
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 573
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 154
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 772
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp